plane car building loader animation

جاهای تاریخی قشم

divider image
15 کیلومتری قشم، روستای رمچاه

از مکان های گردشگری خاص و شگفت انگیز می توان به غار ها اشاره کرد. غاز خربس یکی از شگفتی های استان قشم به شمار می رود.فاصله غار در پانزده کیلومتری قشم و سمت راست جاده قشم به روستای خربس و روستای رمچاه قرار دارد. سفر به استان قشم و دیدن معماری غار شگفت انگیز خربس را به شما پیشنهاد میکنیم.

بوفه خوراکی : دارد
سرویس بهداشتی : دارد
استان هرمزگان - جزیره قشم - جنب روستای چاهوی شرقی

طبیعت سحرانگیز تنگه چاهکوه شمارا غافلگیر کرده و به فکر فرو خواهد برد.تنگه چاهکوه حاصل از فرسایش دره ها و صخره هایی است که به طور طبیعی و بر اثر زمان شکل گرفته است. اگر به دیدن ستاره ها در شب علاقه دارید این پدیده شگفت انگیز که یکی از عجایب هفتگانه جزیره زیبای قشم می باشد را از دست ندهید.

استان هرمزگان - جزیره قشم - روستای لافت

معماری منحصر به فرد و قدمت بندر لافت ، آن را یکی از جاذبه های گردشگری استان هرمزگان قرار داده است. اگر قصد سفر به بندر لافت را کرده اید، به سمت شمال غربی جزیره قشم انتخاب مسیر نمایید. کوچه های قدیمی تنگ و باریک، بادگیرها همه اینها از آثار ملی است که همه ساله در ایام نوروز پذیرای مسافران زیادی بوده است. روستای لافت را می توان یک کلکسیون از میراث فرهنگی کشور معرفی کرد. اگر به استان هرمزگان مسافرت کرده اید حتما بازدید از زیبایی های بندر لافت را از دست ندهید.

استان هرمزگان - از طریق دو شهر قشم و بندر عباس می توان به جزیره هرمز رسید.

استان هرمزگان و نگین بکر و کمتر دیده شده آن، جزیره هرمز معروف به عروس سرخپوش شما را به تماشای زیبایی ها و شگفتی های این منطقه دعوت می نماید. طبیعت بکری که خداوند در جزیره هرمز قرار داده واقعا دیدنی است. زمستان های معتدل، سواحل نیلگون و امکانات رفاهی و تفریحی آبی برای گردشگران فراهم شده است. در جزیره هرمز با سبک زندگی و آداب و رسوم و غذاهای محلی مردم بومی جنوب ایران آشنا می شوید.

استان هرمزگان - جزیره قشم - ژئو پارک قشم

از دیگر جاذبه های گردشگری و بسیار دیدنی قشم، ژئو پارک قشم می باشد که اولین ژئو پارک ایران است. اصطلاح ژئو پارک، به منطقه ای گفته می شود که از چند پدیده خاص زمین شناسی برخوردار باشد و یا علاوه بر آن دارای آثار تاریخی، باستان شناسی، بوم شناسی و میراث فرهنگی و سایر پدیده های طبیعی دیگر را داشته باشد. یکی از بهترین جاذبه های تفریحی قشم بازدید از موزه ژئو پارک برای هر گردشگر خواهد بود.

استان هرمزگان - قشم - روستای لافت - 30 کیلومتری فرودگاه بین المللی

چاه طلا یا تل آب ؟؟ تلفظ صحیح آن تلا تشکیل شده از دو کلمه لاتین TAL و EAU کلمه اوو به معنی آب است این مکان گردشگری در روستای لافت قرار دارد

استان هرمزگان - بخش شمالی جزیره قشم- قلعه پرتغالی ها

بعد از اشغال بخش هایی از جزایر فارس توسط استعمارگران پرتغالی، قلعه هایی ساختند که تا کنون آثاری از آنها در استان هرمزگان به جا مانده است.

استان هرمزگان - شهر قشم- جاده درگهان - نیایشگاه ناهید

جزیره قشم دارای جاذبه های تفریحی و توریستی فراوانی است. از جمله آنها می توان به نیایشگاه ناهید اشاره کرد. نیایشگاه ناهید روی تپه کولغان در شمال غربی قشم قرار دارد. در قدیم الایام مکانی برای عبادت و پرستش توسط زرتشتیان مورد استفاده بوده است. مناظر زیبایی از خلیج فارس را می توانید از روی تپه کولغان (نیایشگاه ناهید) مشاهده نمایید.

استان هرمزگان - جزیره قشم - آب انبار بی بی قشم

آب انبار بی بی در سال 1202 هجری قمری ساخته شد. اولین آب انبار قشم، همین آب انبار بی بی بوده است. سازنده این اب انبار، زنی به نام همسر شیخ عبدالله که در آن زمان حاکم جزیره قشم بوده است. آب انبار بی بی هنوز مورد استفاده مردم بومی منطقه قشم قرار می گیرد.

استان هرمزگان - جزیره قشم - پارک زیتون - 6 متری زیر آب های سواحل پارک زیتون - موزه غدیر قشم

بزرگترین موزه زیرآب دنیا در مکزیک وجود دارد و اما نمونه شبیه به این موزه در ایران و در 6 متری آب های قشم قرار داداه شده است. این موزه در کنار پارک زیتون در قشم است. تندیس 7 تن از مشاهیر ایرانی به موزه زیرآب در خلیج فارس انتقال یافته است که با نام موزه غدیر قشم از آن یاد می شود.