plane car building loader animation

جاهای دیدنی بوشهر

divider image
استان بوشهر، ناحیه غربی شهر بوشهر، خیابان خلیج فارس

یکی از آثار دیدنی استان بوشهر آب انبار تاریخی قوام است که در ناحیه غربی شهر بوشهر و در خیابان خلیج فارس قرارگرفته است. براساس مصالحی که در ساختمان این آب انبار به کار رفته میتوان گفت که قدمت آن حدودا به 150 سال پیش یعنی دوره قاجار برمی گردد.

استان بوشهر، منطقه شمال شهر بوشهر، محله بهبهانی

یکی از آثار ملی ایران که در فروردین ماه 1346 به ثبت رسید، مربوط به یکی از محله های قدیمی شمال شهر بوشهر (محله بهبهانی) معروف به خانه قدیمی قاضی بود که شماره ثبت 1624 را به خود اختصاص داده است. همان طور که از نام بنا پیداست خانه تاریخی قاضی متعلق به خانواده قاضی بود.

بوشهر، محله بهمنی، حدفاصل خیابان بهمنی و ماهینی

یکی  از ثروتمندترین بازرگانان ایران محمدمهدی ملک التجار بود که شیفته کاخ یکی از وزرای پاریس شد و نمونه همان را در شهر بوشهر بنا کرد.

استان بوشهر، شهرستان بوشهر،8 کیلومتری جنوب شهر بوشهر، منطقه باستانی ریشهر

اردشیر بابکان، بنیان گذار سلسله ساسانی، شهرهای فراوانی را پایه گذاری کرد که ریواردشیر یکی از چند شهر بر پا شده توسط او بود که به طور خلاصه به ریشهر معروف شد؛ درواقع می توان گفت اردشیر بابکان شهر لیان (نام اولیه ریشهر در اواخر هزاره دوم و اوایل هزاره سوم پیش از میلاد مسیح) را دوباره زنده کرد.

شهرستان بوشهر، محله سنگی شهر بوشهر، خیابان امام خمینی، پارک (مقبره ژنرال انگلیسی)

در واقعه هرات، در جریان لشکر کشی بریتانیا (سال1856 میلادی) به مناطق جنوب ایران(بوشهر) یکی از سر دسته های ارتش انگلیسی ها، معروف به ژنرال انگلیسی (به زبان محلی جنرال انگلیسی )کشته می شود . محل دفن این فرمانده انگلیسی یکی از جاذبه های شهر بوشهر است که در اسفند سال 1385 با شماره 18640 در آثار ملی ثبت شده است.

شهرستان بوشهر، 3کیلومتری جنوب شهر بوشهر، محله شغاب، مجاور پارک شغاب

این قبرستان که متعلق به عیلامی ها می باشد، در 3 کیلومتری جنوب بوشهر در محله شغاب (قدمت این محله به دوره اشکانیان و ساسانیان برمی گردد) واقع شده است. در 20 سال گذشته یعنی در سال 1377 میراث فرهنگ شهر بوشهر این گورستان راکشف و ثبت آثار ملی ایران کرد.

استان بوشهر، شهرستان بوشهر، بخش خارک، کوه ها شرقی جزیره خارک

گورستان باستانی خارک، گورستان زرتشتیان و مسیحیان.قبرهای گورستان خارک که در کوه های شرق خارک قرار گرفته، از عمق بسیار کمی برخوردارند؛ این یکی از ویژگی های بارز مذهب زردشتی به حساب می آید.

شهرستان بوشهر، شهر خارک، امامزاده میر محمد حنفیه

فرزند مشترک حضرت علی (ع) و زنی از طایفه ی بنی حنیفه پسری به نام محمد بود که طبق طایفه مادر خود، به حنفی مشهور شد. با اینکه بر سر محل دفن ایشان اختلاف نظرهایی هست اما عده ای معتقدند که این فرزند پاک حضرت علی (ع) با وجود ظلم و سخت گیری های حاکم زمان (بنی امیه و بنی مروان) که برخاندان پیامبر روا می داشتند به سمت بصره آمدند و  پس از مدتی در خارک کنونی از دنیا رفته اند؛ پس محل دفن این شخصیت بزرگ را به شهر خارک استان بوشهر نسبت می دهند.

استان بوشهر ، کنار سواحل خلیج فارس، 2کیلومتری نیروگاه اتمی بوشهر

این اقیانوس پیما غول پیکر در سال 1965 به دست ایتالیایی ها با طول 276 متر و عرض 31 متر ساخته شد. رافائل 1800نفر مسافر رادر خود جای می دهد. از شگفتی های رافائل میتوان 6 استخر مخصوص کودکان و بزرگسالان، زمین های ورزشی، استخر، هتل، تالارهای مجلل، رستوران و 750 کابین به عنوان سوییت با ابعاد کوچک و بزرگ را نام برد. 18 آسانسور در طبقه های مختلف برای جابجایی مسافرین تعبیه شده بود.

استان بوشهر، بندر بوشهر، انتهای خیابان طالقانی، بالاتر از زیارتگاه عباسعلی، نمایشگاه دائمی تجارت دریایی

نمایشگاه دائمی یا موزه تجارت و حمل ونقل دریایی در ساختمان عمارتی ایرانی با بیش از 100 سال قدمت، در انتهای خیابان طالقانی شهر بوشهر برپا شده است. ساختمان این عمارت از سوی اداره کل بنادر و دریانوردی به اداره کل میراث فرهنگی واگذار شد تا به عنوان موزه یا نمایشگاه دائمی در کنار بندر بوشهر مورد استفاده قرارگیرد.