plane car building loader animation

جاهای دیدنی ارومیه

divider image
استان آذربایجان غربی، ارومیه، خیابان امام

بازار ارومیه که یکی از مراکز اقتصادی این شهر محسوب می شود یکی از بناهای تاریخی به یادگار مانده از عهد صفوی است که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

استان آذربایجان غربی، ارومیه، خیابان

موزه ارومیه یکی از مکان های گردشگری این شهر است که دومین موزه غنی ایران محسوب می شود و بیش از سی هزار اثر باستانی را در خود جای داده است.

استان آذربایجان غربی، ارومیه، خیابان امام خمینی٬ امتداد راسته غلام خان

مسجد سردار یکی از مساجد تاریخی شهر ارومیه در استان آذربایجان غربی است که از عهد قاجار به یادگار مانده است. این مسجد بر سر در خود ساعتی قدیمی دارد که سبب شده بسیاری این مسجد را با نام ساعتلو نیز بشناسند.

استان آذربایجان غربی، ارومیه، امتداد خیابان دانشکده، روستای بند

گردشگاه بند که نام روستایی با همین نام است یکی از تفرجگاه های اصلی شهر ارومیه است که در سه کیلومتری این شهر بزرگ قرار گرفته است.

استان آذربایجان غربی، ارومیه، خیابان دانش، کوچه کلیسا

کلیسای ننه مریم در شهر ارومیه قرار گرفته برخی این کلیسا را قدیمی ترین کلیسای جهان و برخی دومین کلیسای قدیمی جهان می نامند.

استان آذربایجان غربی، ارومیه، خیابان دانشکده، موزه ارومیه

کتیبه کله شین سنگ نوشته ای است که در کوه کله شین استان آذربایجان غربی و در نزدیکی شهر اشنویه کشف شده است. این سنگ نوشته حاوی جملاتی با زبان های اورارتویی و اکدی است.

استان آذربایجان غربی، ۳۴ کیلومتری غرب ارومیه٬ راژان٬ روستای خوشاکو

پیست اسکی خوشاکو تنها پیست اسکی در سرتاسر استان آذربایجان غربی است که در 30 کیلومتری شهر ارومیه و در مجاورت روستای خوشاکو قرار گرفته است.

استان آذربایجان غربی، ارومیه، مرز آذربایجان غربی و شرقی

دریاچه ارومیه بزرگترین دریاچه آب شور خاورمیانه است که در بین دو استان آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی قرار گرفته است.

استان آذربایجان غربی، ارومیه، 45 کیلومتری ارومیه، منطقه ترگور، روستای مارمیشو

دریاچه مارمیشو یکی از جاذبه های طبیعی و بکر استان آذربایجان غربی است که در 45 کیلومتری شهر ارومیه و در مرز بین ایران و ترکیه قرار گرفته است.

استان آذربایجان غربی، ارومیه، خیابان امام، بازار ارومیه

مسجد جامع ارومیه که در مجاورت بازار تاریخی این شهر قرار گرفته است بنایی به یادگار مانده از قرن هفتم هجری است که از دوره سلجوقیان به یادگار مانده است.