plane car building loader animation

جاذبه های طبیعی بوشهر

divider image
استان بوشهر، شهرستان بوشهر،8 کیلومتری جنوب شهر بوشهر، منطقه باستانی ریشهر

اردشیر بابکان، بنیان گذار سلسله ساسانی، شهرهای فراوانی را پایه گذاری کرد که ریواردشیر یکی از چند شهر بر پا شده توسط او بود که به طور خلاصه به ریشهر معروف شد؛ درواقع می توان گفت اردشیر بابکان شهر لیان (نام اولیه ریشهر در اواخر هزاره دوم و اوایل هزاره سوم پیش از میلاد مسیح) را دوباره زنده کرد.

استان بوشهر ، کنار سواحل خلیج فارس، 2کیلومتری نیروگاه اتمی بوشهر

این اقیانوس پیما غول پیکر در سال 1965 به دست ایتالیایی ها با طول 276 متر و عرض 31 متر ساخته شد. رافائل 1800نفر مسافر رادر خود جای می دهد. از شگفتی های رافائل میتوان 6 استخر مخصوص کودکان و بزرگسالان، زمین های ورزشی، استخر، هتل، تالارهای مجلل، رستوران و 750 کابین به عنوان سوییت با ابعاد کوچک و بزرگ را نام برد. 18 آسانسور در طبقه های مختلف برای جابجایی مسافرین تعبیه شده بود.

استان بوشهر، سواحل خلیج همیشه فارس

از مهم ترین جاذبه های طبیعی استان بوشهر که این استان را به مکانی توریستی –تفریحی تبدیل کرده خلیج همیشه فارس است. مجاورت در کنار این دریا باعث غرور و افتخار هر ایرانی است. استان بوشهر حدود 707 کیلومتر مرز مشترک با خلیج فارس دارد. از جمله شهرها یا بندر هایی که در کنار خلیج فارس واقع شده عبارتنداز : بندر بوشهر، بندر تنگستان، بندر دیر، بندر عسلویه، بندر ریگ، بندر دیلم، بندر گناوه، بندر نخل تقی و ...

استان بوشهر، 10 کیلومتری شمال شرقی بندر بوشهر، منطقه حفاظت شده و تالاب حله

به مکانی که زمین آن چیزی بین خشکی و آب باشد، (ممکن است همواره آب، یا گاهی خشکی و گاهی دارای آب) تالاب می گویند. از مهم ترین مناطق زیست محیطی استان بوشهر مناطق حفاظت شده است که حله یک مورد از آن می باشد. تالاب حله در محلی که رود دالکی و شاپور به یکدیگر می رسند، با فاصله 10 کیلومتری از ناحیه شمال شرقی بندر بوشهر در سواحل خلیج فارس واقع شده است.

استان بوشهر، شهرستان بوشهر، در دل آب های خلیج فارس، جزیره زیبای خارک

از زیباترین جزیره های خلیج فارس جزیره خارک یا خارگ است که در استان بوشهر قرار دارد.این جزیره در فاصله 46 کیلومتری غرب بوشهر و در 38 کیلومتری ساحل بندر گناوه واقع شده است