plane car building loader animation

جاذبه های طبیعی بیرجند

divider image
استان خراسان جنوبی - شهرستان بیرجند -10 کیلومتری شرق بیرجند روستای شوکت آباد کنار جاده بیرجند به زاهدان.

باغ شوکت آباد بیرجند یکی از زیبا‌ترین و چشم نواز‌ترین باغ های شهر بیرجند است که در 5 کیلومتری شرق این شهر قرار دارد. وجود عمارتی زیبا در باغ شوکت آباد باعث شده که این مکان با نام باغ و عمارت شوکت آباد شهرت یابد. قدمت این عمارت به دوران قاجار بر‌می‌گردد.

پارکینگ : دارد
نمازخانه : دارد
بوفه خوراکی : دارد
سرویس حمام : دارد
سرویس بهداشتی : دارد
سایر امکانات
استان خراسان جنوبی، بيرجند، میدان موزه (میدان مادر)، بلوار معلم

باغ و عمارت اکبریه از جاذبه های تاریخی بیرجند بوده و در میدان موزه انتهای خیابان معلم این شهر قرار دارد.باغ اکبریه در دوران زندیه توسط شوکت الملک در دوطبقه ساخته شده است.

استان خراسان جنوبی - شهرستان بیرجند - 15 کیومتری جنوب شرقی شهر بیرجند - روستای اسفهرود

روستای اسفهرود از روستاهای گردشگری استان خراسان جنوبی و از توابع دهستان باقران می باشد که در 15 کیلومتری جنوب شرقی شهر بیرجند واقع شده است.

استای خراسان جنوبی - شهرستان بیرجند - روستای خنگ

روستای خنگ از روستاهای استان خراسان جنوبی بوده و در دهستان القورات واقع شده است. این روستا دارای باغات، منازل منحصر به فرد، زمین های کشاورزی آبخیزی و چندین چشمه می باشد، بافت سنتی بکار رفته در روستا آن را به یکی از جذاب ترین روستاهای استان تبدیل کرده است.

استان خراسان جنوبی - شهرستان بیرجند - 30 کیلومتری شهر بیرجند

روستای غیوگ در استان خراسان جنوبی، 30کیلومتری شهر بیرجند و در دهستان القورات واقع شده است. این روستا با توجه به سرسبز بودن خود صفایی را به وجود آورده که چشم هر بیننده ای را به خود جلب کرده است. علت نام گذاری روستا به غیوگ این علت است که در قدیم قناتی با نام غیوی وجود داشته و از درون سنگی آب بیرون می آمده است.

استان خراسان جنوبی - شهرستان بیرجند - 100 کیلومتری شهر بیرجند

روستای پد مرود از جمله روستا های استان خراسان جنوبی است و در 100 کیلومتری مرکز استان قرار دارد یکی از شگفتی در این روستا  میتوان به درخت شاه توت با عمری بسیار طولانی اشاره کرد علی رغم این که این درخت زیبا حاوی ترکیباتی نظیر گلوکز - پروتئین - تریکیبات رنگی و دیگر خواص را دارا میباشد .

استان خراسان جنوبی - شهرستان بیرجند - 17 کیلومتری جاده بیرجند به زاهدان.

روستای نوفرست یکی دیگر از روستاهای هدف گردشگری شهرستان بیرجند است. این روستا با قدمت بالایی که دارد یکی از مناطق بکر و سرسبز و از نوادر این استان به حساب می آید. کتیبه ها و سنگ نگاره هایی که در روستا قابل رویت است نشان از قدمت بالای روستا دارد که قدمت بعضی از این آثار به دوره ساسانی برمی گردد. آرامگ

استان خراسان جنوبی – شهرستان بیرجند - 2 کیلومتری بیرجند

منطقه نمونه گردشگری بند دره بیرجند یکی از مهمترین بندهای تاریخی و بزرگترین بند کوهستانی شهر بیرجند محسوب می شود که به دستور امیر شوکت الملک در سال 1294 هجری قمری ساخته شده است.

استان خراسان جنوبی - شهرستان بیرجند - 100 کیلومتری غرب بیرجند - 35 کیلومتری روستای خور

نیزار خور از بزرگترین نیزارهای کویری استان خراسان جنوبی و همچنین بزرگترین نیزار کویر لوت ایران بوده که دارای پوشش گیاهی گز همراه با آب شور است. این نیزار که در 100 کیلومتری غرب بیرجند و 35 کیلومتری روستای خور قرار دارد

استان خراسان جنوبی – 25 کیلومتری جنوب غرب بیرجند – روستای گیوشاد

آغل کوه در 25کیلومتری جنوب غرب شهر بیرجند و در نیم کیلومتری روستای گیوشاد واقع شده است. این کوه یکی از مکان گردشگری خراسان جنوبی می باشد.