plane car building loader animation

اماکن مذهبی بیرجند

divider image
استان خراسان جنوبی - شهرستان بیرجند - خیابان منتظری ،کوچه پست قدیم ،روبروی مدرسه شوکتیه.

بنای تاریخی خواجه خضر در شهر بیرجند، روبروی مدرسه شوکتیه قرار دارد، این بنا از معدود بناهایی با کاربری مسجد و آرامگاه است که در عصر قاجار احداث شده و پلان تک ایوانی، تزئینات آجرکاری و رسمی‌بندی ایوان از ویژگی‌های منحصر به فرد آن بشمار می آید.

استای خراسان جنوبی - شهرستان بیرجند - روستای خنگ

روستای خنگ از روستاهای استان خراسان جنوبی بوده و در دهستان القورات واقع شده است. این روستا دارای باغات، منازل منحصر به فرد، زمین های کشاورزی آبخیزی و چندین چشمه می باشد، بافت سنتی بکار رفته در روستا آن را به یکی از جذاب ترین روستاهای استان تبدیل کرده است.

استان خراسان جنوبی - شهرستان بیرجند - 17 کیلومتری جاده بیرجند به زاهدان.

روستای نوفرست یکی دیگر از روستاهای هدف گردشگری شهرستان بیرجند است. این روستا با قدمت بالایی که دارد یکی از مناطق بکر و سرسبز و از نوادر این استان به حساب می آید. کتیبه ها و سنگ نگاره هایی که در روستا قابل رویت است نشان از قدمت بالای روستا دارد که قدمت بعضی از این آثار به دوره ساسانی برمی گردد. آرامگ

استان خراسان جنوبی - شهرستان بیرجند - خیابان شهید مطهری - محله چهار درخت- نزدیک مسجد عاشورا

یکی از آثار قدیمی محله چهار درخت در شهر بیرجند، مسجد جامع چهار درخت است که در میدان شهید مطهری و در محله چهار درخت شهر بیرجند و در نزدیکی مسجد عاشورا واقع شده است. مسجد چهار درخت که در سال 1349 مورد مرمت قرار گرفته است، یکی از مساجد قدیمی و معروف بیرجند است و در حد یک شبستان طراحی و ساخته شده است. م

استان خراسان جنوبی -شهر بیرجند - خیابان مدرس

پارک توحید بیرجند یکی از بزرگترین و زیباترین پارک‌ها و مکان های تفریحی این شهر بوده که برای نشستن، صرف عصرانه و شام مناسب می باشد. این پارک که چشم انداز یک باغ زیبا را هم دارا می باشد.

فضای بازی کودکان : دارد
نمازخانه : دارد
کشیدن سیگار : آزاد
بوفه خوراکی : دارد
سرویس بهداشتی : دارد
استان خراسان جنوبی - شهرستان بیرجند

شهر بیرجند مرکز استان خراسان جنوبی بوده و بنگاه آبلوله ی آن به عنوان نخستین سازمان آبرسانی در ایران مشهور است. بیرجند یکی از شهرهای تاریخی و زیبای ایران است. این شهر آثار تاریخی و فرهنگی بسیار زیبا را دارا می باشد.

مترو : ندارد
استان خراسان جنوبی - شهرستان بیرجند - روستای رچ

درخت کهنسال بنه رچ، یکی از جاذبه های گردشگری روستای رچ از توابع شهرستان بیرجند و با قدمتی حدود 1000 سال است. این روستا که از نعمت زیارتگاهی به نام قدمگاه رچ نیز برخوردار بوده، به یکی از مناطق هدف گردشگری تبدیل شده است.

استان خراسان جنوبی - شهرستان بیرجند - کنار روستای شاخنات

روستای بویک یکی دیگر از روستاهای هدف گردشگری در استان خراسان جنوبی است و از توابع دهستان شاخنات می باشد. بویک یکی از روستاهای سرسبزی است که در دل کوه ها واقع شده است.

خراسان جنوبی، جاده بیرجند به زاهدان، 24 کیلومتری بیرجند، روستای خراشاد

روستای خراشاد از توابع شهرستان بیرجند است که در رشته کوه های باقران قرار گرفته است. این روستا که از قدیم به عنوان یکی از روستاهای هدف گردشگری شهرت یافته است، در منطقه ای کوهستانی و در دره ای سرسبز و خوش آب و هوا واقع گردیده است.

تاکسی : دارد
آب آشامیدنی : دارد
خراسان جنوبی، 72 کیلومتری شهر بیرجند و 10 کیلومتری آرین شهر

روستای گازار مرکز دهستان شاخنات و از توابع بیرجند است که در 72 کیلومتری بیرجند و 10 کیلومتری آرین شهر و در منطقه ای کوهستانی واقع شده است.