دریاچه پری زنجان کجاست

تنها دریاچه طبیعی در پهنه استان زنجان دریاچه شورگلی است که در گویش عامیانه آبگیر خندقلو و یادریاچه پری زنجان نیز نامیده می شود. این نام گذاری ها به سبب نزدیکی دو روستای پری و خندقلو به این دریاچه زیبا و چشم نواز است. این دریاچه زیبا که یکی از جاهای دیدنی ماهنشان می باشد،در 2 کیلومتری روستای پری و چند کیلومتری روستای خندقلو از توابع دهستان اوریاد قرار گرفته است و تنها یکی از زیبایی های بیشمار شهرستان ماهنشان است. فاصله دریاچه تا شهر ماهنشان 45 کیلومتر است  و جاده دریاچه خندقلو درست شما را به  ساحل این آبگیر زیبا می رساند.

این جاذبه نزدیک را از دست ندهید: منطقه حفاظت شده انگوران

ویژگی های دریاچه پری زنجان

این دریاچه دلنشین در یک دشت وسیع و سرسبز قرار گرفته و مراتع سرسبز دور تا دور آن را احاطه کرده اند و کوههای بلند نیز در دور دست ها به چشم میخورند. مردم روستاهای اطراف از آب این دریاچه زیبا برای آبیاری مزارع و محصولاتشان استفاده کرده و کار پرورش ماهی را نیز در آن به راه انداخته اند و نوعی قزل آلا را در آن پرورش می دهند. دریاچه 1.2 کیلومتر طول و 500 متر عرض و در نهایت 500 متر مربعی مساحت داشته و اغلب ریزش های جوی آب مورد نیاز آن را تامین می کند. مردم بومی اعتقاد دارند که در سال های دوردست در این منطقه پری دیده شده و به همین دلیل نام این روستا و دریاچه را پری نهادهاند. 

غروب دریاچه پری زنجان

ارزش های خاص دریاچه پری

دریاچه پری زنجان که همواره به عنوان یکی از جاذبه های طبیعی ماهنشان گردشگران زیادی را به خود جذب کرده است در فصول بهار و تابستان مناظر زیبا و بی بدیلی را خلق می کند و طرفداران بسیاری را به خود جذب می کند. پاییز و زمستان به دلیل ریزش های جوی فراوان و برفگیر بودن منطقه دسترسی به دریاچه نیز کمی دشوار است. نزدیکی این دریاچه به قلعه لک لک ها، دود کش جن، قلعه بهستان و همچنین کوههای آلاداغلار و طبیعت زیبای منطقه ماهنشان آن را تبدیل به یک مقصد استثنایی کرده است. برای رسیدن به دریاچه از ماهنشان به سمت روستای پری حرکت کرده و در مسیر خود روستاهای سهند سفلی و علیا را پشت سر بگذارید تا به روستای پری زنجان برسید.

گردشگری 724: ما خوشحال خواهیم شد اگر شما تجربه خود را از سفر به این جاذبه دیدنی و جذاب در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

سفر خوبی را برای شما آرزومندیم