ماهنشان از آن دست شهرهایی است که اگر چه مغفول و ناشناخته مانده اما جاذبه های دیدنی طبیعی و تاریخی بسیار منحصربفردی دارد. به طور مثال در کجای ایران قلعه ای را دیده اید که لک لک ها پرچمدار آن باشند؟ قلعه لک لک ها در شهر ماهنشان و روستای شکورچی واقع شده است. اگر سری به این روستا بزید چشمتان به لک لک هایی می افتد که فارغ از هیاهوی دنیای انسان ها در قلعه خودشان با صلح و صفا مشغول زندگی اند. این صلح وصفا اما بین انسان ها و لک لک ها هم برقرار است و اهالی روستا نیز بسیار لک لک ها را دوست دارند.

اما چه شده که لک لک ها تصمیم گرفته اند قلعه شان را در این روستا علم کنند؟ پاسخ رودخانه قزل اوزن است. رودخانه ای خروشان و  پرآوازه با ماهی های فراوان که باب میل لک لک هاست و درست از حوالی روستا عبور می کند. آب و هوای خوب و دلچسب ماهنشان و مزارع برنج روستای شکورچی را هم که به رودخانه اضافه کنید می بینید که چه جایی بهتر از اینجا! یک اقامت آسوده برای لک لک هایی که زیاد به دنبال دردسر نمی گردند. حالا هفتاد سال است که این پرندگان زیبا و بامزه در روستای شکورچی مستقر شده اند و لانه هایشان را بر فراز صخره های منطقه برپا کرده اند.

اما قلعه لک لک ها در واقع دیواره های عمودی و صخره ای طبیعی با ظاهری عجیب و غریب هستند که لک لک ها لانه های ساده و مختصرشان را بر نوک این صخره های عمودی برپا کرده اند. چند سال پیش یک جاده از میانه این پدیده طبیعی عبور کرد و به ناچار این دیواره زیبا و عمودی را به دو قسمت تقسیم کرد اما خوشبختانه لک لک ها لانه شان را بیشتر از این حرف ها دوست دارند و هنوز هم در این منطقه سکونت دارند. کوه های رنگی ماهشنان آن هم با آن طبیعت حیرت انگیز و خارق العاده در همان حوالی قرار دارد. اگر در فصل بهار یا تابستان از این منطقه گذر کردید حتما سری به ماهنشان بزنید . طبیعت رویایی ماهنشان در کنار لک لک هایی که در بهار و تابستان در این منطقه لانه می سازند بسیار دل انگیز است.