plane car building loader animation

جاهای دیدنی خوی

divider image
استان آذربایجان غربی، خوی، محله امامزاده، کوچه شمس تبریزی

آرامگاه شمس تبریزی یکی از زیارتگاه های شهر خوی در استان آذربایجان غربی است که به عقیده بسیاری مدفن شمس تبریزی استاد و مراد مولانا است.

استان آذربایجان غربی، شهرستان خوی، قطور، جاده مرزی خوی به قطور، مرز رازی

پل زیر قوسی قطور خوی که با عنوان بزرگ ترین پل هوایی ریلی خاورمیانه شناخته می شود در مسیر ریلی استراتژیک ایران به ترکیه قرار گرفته است.

استان آذربایجان غربی، خوی، خیابان طالقانی

دروازه سنگی خوی که در زبان شیرین ترکی با نام قالا قاپیسی نیز شناخته می شود در ضلع جنوبی بازار خوی به سمت شهر سلماس قرار گرفته است.

استان آذربایجان غربی، خوی، خیابان طالقانی

بازار خوی یکی از مراکز خرید قدیمی شهر خوی است که در ردیف زیباترین بازارهای تاریخی ایران قرار دارد و در بافت قدیمی شهر خوی قرار گرفته است.

استان آذربایجان غربی، خوی، محله امامزاده، خیابان کوچری.

امامزاده سید بهلول یکی از زیارتگاه های کهن شهر خوی در استان آذربایجان غربی است که متعلق به یکی از نوادگان امام دهم شیعیان است.

استان آذربایجان غربی، خوی، روستای قریس، جهنم دره

جهنم دره نام یکی از دره های کوهستانی استان آذربایجان غربی است که در محدوده شهرستان خوی قرار گرفته است. رودخانه خیاوچایی از میان این دره عبور می کند.

استان آذربایجان غربی، شهرستان خوی، بخش ایواوغلی، منطقه حفاظت شده مراکان

منطقه حفاظت شده مراکان یکی از مناطق حفاظت شده استان آذربایجان غربی است که در شهرستان خوی و در همسایگی رود مرزی ارس قرار گرفته است.

استان آذربایجان غربی، خوی، خیابان طالقانی، جنب بازار

مقبره آل یعقوب که آرامگاه میریعقوب کوه کمری خویی است یکی از آثار تاریخی ثبت شده استان آذربایجان غربی است که در شهر خوی واقع شده است.

استان آذربایجان غربی، خوی، خیابان انقلاب، روبروی بازار

مسجد سید الشهدا شهر خوی یکی از بناهای تاریخی استان آذربایجان غربی است که در بافت قدیمی شهر خوی قرار گرفته است.

استان آذربایجان غربی، خوی، بلوار امام حسین(رسالت)

آرامگاه پوریای ولی یکی از جاذبه های تاریخی شهر خوی در استان آذربایجان غربی است که در بین مردم این شهر با نام مقبره پیر ولی نیز شناخته می شود.