plane car building loader animation

جاهای تاریخی اصفهان

divider image
اصفهان، خیابان استانداری ، کوچه شهید عمرانی، سمت راست پارکینگ پشت مطبخ، پلاک 39

خانه نظام الاسلام یکی از خانه های تاریخی شهر اصفهان است که متعلق به دوران قاجار است. این خانه تاریخی در نزدیکی مسجد جامع عباسی قرار گرفته است.

اصفهان، محله دردشت، خیابان مدرس ، جنب مدرسه دومنار

آرامگاه سلطان بخت آقا متعلق به بانو سلطان دختر خسرو شاه اینجو است که از قرن هشتم هجری به یادگار مانده است.

اصفهان، محله شیخ یوسف، خیابان ملک

انگورستان ملک یکی از بناهای تاریخی بسیار زیبای دوران قاجار است که در شهر اصفهان قرار دارد. عمارت تاریخی انگورستان در داخل یک باغ انگور وسیعی قرار گرفته است.

اصفهان، خیابان استانداری، دانشکده هنر اصفهان

توحیدخانه یکی از بناهای تاریخی به یادگار مانده از عهد صفوی است که در حاشیه میدان نقش جهان قرار گرفته است. این بنای تاریخی هم اکنون در محدوده دانشکده هنر اصفهان قرار گرفته است.

اصفهان، میدان امام حسین(ع)، خیابان استانداری

کاخ چهلستون که در میان باغ وسیع چهلستون قرار گرفته است یکی از زیباترین بناهای به یادگار مانده از عهد صفوی است که در زمان شاه عباس اول پایه گذاری شده است.

اصفهان ،خیابان سپه، خیابان حکیم، کوچه هفتم يا کوچه باغ قلندرها

حمام جارچی باشی یکی از حمام های قدیمی شهر اصفهان است که در دوران صفوی ساخته شده است. این حمام تاریخی هم اکنون به عنوان یک رستوران سنتی مورد استفاده قرار می گیرد.

اصفهان، خیابان عبدالرازق، کوچه شیخ بهائی

حمام شیخ بهایی یکی از بناهای عهد صفوی است که در زمان شاه عباس کبیر ساخته شده است. ساخت این حمام را به شیخ بهایی نسبت می دهند. سیستم گرمایشی این حمام یکی از رازآلودترین بخش های حمام است.

خيابان مسجد سيد، روبروي خيابان طيب، خيابان آيت الله بيد آبادي

حمام علی قلی آقا یکی از حمام های تاریخی اصفهان است که در اواخر دوران صفوی ساخته شده است. این حمام تاریخی پس از مرمت به عنوان موزه مردم شناسی اصفهان مورد بهره برداری قرار گرفته است.

اصفهان، خیابان عبدالرزاق، محله پشت بارو

خانه امین التجار یکی از خانه های تاریخی و زیبا در خیابان عبدالرزاق اصفهان است که متعلق به یکی از تجار سرشناس اصفهان و محل تولد بانو مجتهده امین (بانو امین اصفهان)بوده است

اصفهان، چهار راه تختی، ابتدای خیابان عبد الرزاق، کوچه پرشیا

خانه شیخ الاسلام یکی از خانه های تاریخی شهر اصفهان است که از عهد صفوی به یادگار مانده است و هم اکنون به عنوان موزه نساجی سنتی اصفهان شناخته می شود.