ماه هاست که کشور عزیزمان ایران در تلاطم تغییرات نرخ ارز به سر می برد. به دلیل شرایط سیاسی و اقتصادی نرخ ارز از چندین ماه پیش سیر صعودی در پیش گرفت. ابتدا شیب افزایش کمی ملایم بود ولی به ناگاه با یک سیر صعودی برای اولین بار در تاریخ ایران، نرخ حدود 20 هزار تومان به ازای یک دلار را تجربه کردیم. ولی به مرور این نرخ کاذب فروکش کرد و حدود یک ماهی هست که حول 11 هزار یا 12 هزار تومان به سر می برد.

 

 

گردشگری 724 معتقد است که تغییرات نرخ ارز متاسفانه همیشه مشکلاتی را برای کشور و وضعیت معیشتی مردم ایجاد کرده است و بخش عظیمی از مردم که بیشتر قشر پایین و همچنین کارمندان را شامل می شود را در تنگاهای اقتصادی قرار داده است. برای مبارزه با اثرات مخرب تحریم، سالهاست که در کشور بحث اقتصاد مقاومتی توسط رهبر معظم انقلاب مطرح می شود ولی متأسفانه توسط مسؤلین جدی گرفته نشده است. آنچه که مسلم است این است که اقتصاد متکی به نفت همیشه شکننده خواهد بود؛ و اگر در حوزه نفت خام فروشی نیز برقرار باشد که دیگر اوضاع را بحرانی تر خواهد کرد. بنابراین، راهکار همان است که رهبری معظم انقلاب فرمودند، یعنی اقتصاد مقاومتی و اقتصادی که متکی بر نفت نباشد.

گردشگری 724 بر این باور است که بایستی ظرفیت ها و استعدادهای درونی را شناخت و از آن نهایت استفاده را برد. یکی از این ظرفیت ها که بر همگان نیز آشکار است، ظرفیت های حوزه گردشگری و توریستی است. نکته ای که چندین سال است توسط ریاست محترم جمهوری نیز بیان شده است و اقداماتی نیز در این مورد صورت گرفته است. ولی متأسفانه هنوز نتوانسته ایم از این ظرفیت ها به خوبی استفاده کنیم. صنعت گردشگری، سومین صنعت درآمدزای جهان است که بعد از صنعت نفت و خودرو در اولویت قرار می گیرد. میزان ارز آوری این صنعت نیز بر هیچ کسی پوشیده نیست.

و اما سوالی که مطرح است این است که آیا می توان از همین آشفته بازار ارز و اقتصاد به بهترین شکل استفاده کرد و علاوه بر اینکه از معایب آن کاست، به آن به عنوان یک فرصت نیز نگریست؟!!! جواب این سوال را می توان در گردشگری 724 یافت.

ما اعتقاد راسخ داریم که می توان با عزم ملی، تلاش مسئولین و همچنین همراهی مردم، تهدیدات را به فرصت های جدیدی جهت شکوفایی هر چه بیشتر ایران عزیز تبدیل نمود. هم اکنون که ارزش پول ملی (ریال) در مقایسه به دلار کاهش یافته است، فرصت خوبی جهت تزریق دلار به درون کشور بوجود آمده است. یکی از این فرصت ها استفاده از ظرفیت های عظیم گردشگری است. اگر بتوانیم در این فرصت پیش آمده گردشگران خارجی را به روش های مختلف جذب کنیم و آنها را به سفر به ایران ترغیب کنیم، در این صورت می توان دلار را به درون تزریق کرد. با توجه به کاهش ارزش پول ملی، هزینه سفر به ایران قطعاً برای گردشگران خارجی بسیار کاهش یافته است. از نگاه آنها، ایران هم اکنون به یکی از کشورهای ارزان در حوزه گردشگری تبدیل گشته است. 

انتخاب ایران به عنوان مقصد گردشگری نه تنها در حوزه گردش و سفر مطرح است بلکه حتی می تواند در سایر حوزه ها نیز مورد توجه قرار بگیرد. به گفته گردشگری 724، نه تنها هزینه های سفر و گردش به ایران کاهش یافته بلکه در حوزه درمان و پزشکی نیز ایران می تواند یه یکی از مقاصد درمانی ارزان برای سایر کشورها تبدیل شود. تخصص و تجریه منحصر به فرد پزشکان ایرانی و متخصصین این حوزه بر هیچ کس پوشیده نیست. مگر جز این است که تاکنون از کشورهای همسایه ایران مثل افغانستان، عراق، پاکستان، سوریه و کشورهای حوزه خلیج فارس گرفته تا کشورهای آفریقایی، غرب آسیا و حتی کشورهای اروپایی، به دلیل شهرت و تخصص پزشکان گرامی مان، جهت درمان به ایران سفر کرده اند. پس اکنون که به دلیل کاهش ارزش ریال، هزینه های درمانی نیز برای بیماران خارجی کاهش بسیاری یافته است، با جذب توریست و گردشگران خارجی می توان حجم زیادی از دلار را به درون کشور تزریق نمود. بنابراین باید فرصت را غنیمت شمرد و با اتخاذ سیاست های لازم در حوزه گردشگری اقدام به جذب توریست های خارجی نمود.

 

همچنین، با توجه به آشفتگی های سیاسی و اقتصادی در کشورهای همسایه و برخی از کشورهای حاشیه خلیج فارس، گردشگری 724 نسخه دیگری نیز ارائه نموده است و آن جذب گردشگر از این کشورها به منظور خرید مایحتاج زندگی هاست. این مایحتاج می تواند از اقلام خوراکی تا خرید لازم خانگی را شامل شود. 

همه موارد فوق، نسخه های کاربردی و کارشناسی شده ای هستند که توسط کارشناسان نیز مورد تأیید قرار می گیرند. ما نیز مانند همه وطن دوستان دغدغه پیشرفت داریم. ما معتقدیم که جهت رشد و تعالی بایستی همه دست به دست هم دهیم. نباید صرفاً منتظر بمانیم که مردان سیاست برای با نسخه ی شفابخشی ارائه دهند. بلکه هر یک از ایرانیان باید تا حد توان خود تلاش کند. مثلاً در حوزه گردشگری باید فرهنگ سازی کرد. مردم باید عملاً حس کنند که با ورود توریست به کشور، آنها نیز منتفع خواهند شد. در این صورت است که همه خود را آماده کرده و به استقبال گردشگران خواهند رفت. 

در همین خصوص، گردشگری 724 نیز اقدام به رشد و توسعه صنعت گردشگری نموده است و تلاش کرده است که زمینه مشارکت همه مردم در توسعه صنعت گردشگری فراهم شود و سیاستی در پیش گرفته که بتواند با همراهی مردم عزیز و مسئولان محترم، همه مردم را در سودآوری ناشی از این صنعت شریک نماید. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص به آدرس www.gardeshgari724.com مراجعه نمایید.