شهر اهواز از نظر هنری در رتبه فوق العاده ای قرار دارد و صنایع دستی این شهر به قدری پیشرفته و جذاب است که بسیاری از علاقه مندان به این حوزه، هرساله برای سفر و تفریح، این منطقه از ایران را انتخاب می کنند و بلیط تهران اهواز یا بلیط اهواز تهران را می خرند. اگر قصد سفر به این شهر را دارید، پیشنهاد می کنیم برای خرید سوغاتی سراغ صنایع دستی اهواز بروید.

بررسی صنایع دستی گلیم بافی اهواز

گلیم بافی هنر دست زنان غیور اهواز است که دقیقا مانند قالی، از دار برای بافتن این نوع صنایع دستی استفاده می شود. از مهم ترین ویژگی گلیم این است که بدون پرز بوده و از این هنر به عنوان زیرانداز بهره می برند. البته گلیم هر منطقه با شرایط خاصی تولید می شود و روستاهای اهواز از رنگ های مختلفی مانند سبز، صورتی، سفید، آبی و قرمز و... در بافتن گلیم استفاده می کنند. ناگفته نماند که از گلیم های جذاب و معروف اهواز، گلیم هفت کل است.

بررسی صنایع دستی بوریابافی اهواز

اهواز مرداب های شگفت انگیزی دارد که از نی های این مرداب ها برای تولید حصیرهای زیبا که در اکثر موارد حصیر زیرپایی هستند، استفاده می شوند. البته اگرچه این نی ها در اهواز به قدر کافی وجود دارد، اما مدنظر داشته باشید که بوریابافی فوق العاده دشوار است و افرادی که به تولید این صنایع دستی اقدام می کنند، حتما باید نیروی بدنی زیادی داشته باشند. به همین جهت اکثر مردان در این منطقه، وظیفه تولید این نوع صنایع دستی را برعهده دارند. بعضی وقت ها از این نوع حصیرها بر روی سقف خانه ها هم به کار گرفته می شود.

بررسی صنایع دستی عبابافی

عبا یکی از صنایع دستی محبوب در این شهر است. درواقع این نوع صنایع دستی طرفداران زیادی دارد و در شهرهایی مانند شوش، دزفول، اهواز و... تولید می شود.

از ویژگی های این عباها رنگ های جذاب شیری، خرمایی، خاکستری و... است که استفاده از آن ها را در تابستان لذت بخش تر می کند. البته عباهای مخصوص زمستان نیز بافته می‌ شود و علاقه مندان می توانند بنابه سلیقه آنها، بهترین نوع عبا را خریداری کنند.

بررسی صنایع دستی کپوبافی اهواز

اگر به اهواز سفر می کنید و به دنبال یک سوغاتی به صرفه و ارزان قیمت هستید، حتمابه سراغ کپوبافی بروید. درواقع این نوع صنایع دستی ظروف ایجادشده از گیاه کرتک هستند. این گیاه در اهواز به صورت خودرو بوده و هیچ آفتی روی آن تاثیرگذار نیست، به همین علت از مقاومت خوبی برای استفاده برخوردار هستند. گفتنی است بسیاری از هنرمندان اهواز این نوع صنایع دستی را دنبال می کنند و اگر دارای سلیقه و ذوق کافی باشند، حتی می توان این ظروف را با کامواهای رنگی پوشش داد تا زیباتر به نظر بیایند.

بررسی هنر قلم زنی اهواز

ظروف تزئینی در اهواز جایگاه ویژه ای دارد و قلم زنی همان طرح زدن روی ظروف است که این کار نیاز به مهارت خاصی دارد. گفتنی است بسیاری از علاقمندان به این حرفه، از  نقاط مختلف ایران به رزرو بلیط برای سفر به اهواز اقدام می کنند تا از هنرنمایی قلم زنی روی ظروف بهره مند شوند. با توجه به این که این هنر تزئینی زیبایی های جذابی را به همراه دارد، کمتر کسی علاقه‌مند به از دست دادن آن است.



بررسی هنر خراطی اهواز

این نوع صنایع دستی همان هنرنمایی روی چوب است. برای این منظور از وسایل بخصوصی استفاده می شود که کار تزئین با سرعت و مهارت بهتری انجام شود. بازارهای قدیمی اهواز از این نوع صنایع دستی پر است و علاقمندان به راحتی می توانند سوغاتی های مدنظرشان را تهیه کنند. از مهم ترین لوازم خراطی شده جذاب در اهواز، قلیان های چوبی است که جنبه تزئینی دارند.

بررسی دشداشه، لباس سنتی اهواز

از بهترین سوغاتی های سنتی در اهواز، لباس هایی موسوم به دشداشه است. این لباس بدن را از گرمای طاقت فرسای اهواز در امان می دارد و همچنین به دلیل زیبایی حیرت انگیزی که دارد، به عنوان سوغاتی ایده جذابی به نظر می رسد، بنابراین اگر قصد خرید بهترین سوغاتی اهواز را دارید، توصیه می کنیم حتما سراغ دشداشه بروید. گفتنی است این لباس ها، از قیمت مناسبی نیز برخوردار هستند.


خرید ارزانترین بلیط هواپیما اهواز در فلای تودی

برای خرید بلیط اهواز تهران و یا بالعکس سراغ معتبرترین مرجع خرید بلیط هواپیما یعنی فلای تودی بروید. درواقع اگر به دنبال خدمات باکیفیت سفر مانند خرید بلیط و رزرو هتل هستید، کافی است به این سایت مراجعه کنید. علاوه بر خرید بلیط به راحتی می توانید رزرو هتل های اهواز را نیز در این سایت با بهترین قیمت انجام دهید. فلای تودی ارزانترین مرجع خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل های اهواز با پشتیبانی 24 ساعته آماده پاسخگویی به سوالات شما خواهد بود.