از جمله باغ های دیدنی و سرسبز شمال شهر تهران، باغ ایرانی است. این باغ بسیار زیبا با معماری دیدنی و فضایی دلباز و چشم نواز یکی از جذاب ترین باغ های شهر تهران می باشد. وجود درختانی قدیمی و تنومند در کنار رودی کوچک که از میان این باغ زیبا عبور می کند، یک فضایی دلشنین برای دورهمی دوستانه فراهم می کند. المان ها و فواره ها بسیار زیبای باغ ایرانی از جمله نمونه های قدیمی و بسیار جذاب در ایران می باشد. سبک معماری این باغ همانند اسمش ایرانی می باشد.

از این جاذبه تفریحی نزدیک هم دیدن کنید : باشگاه انقلاب

باغ ایرانی از جمله بنا هایی است که به سبک معماری اصیل ایرانی ساخته شده است. وجود ورودی های مختلف در قسمت های شمالی و جنوبی این باغ، شرایط طراحی این باغ را به شکل مناسب ویژه ای تبدیل می کند. امکانات ویژه ای که در هنگام طراحی این باغ در آن قرار داده شده است جلوه ای ویژه به آن داده است. از جمله این امکانات وجود حوض ها و آبراهه های بسیار زیبا با طراحی خاص ایرانی می باشد. علاوه بر این موارد فواره ها و آبنما های زیبایی در این باغ وجود دارد.

از جمله خصوصیات مهم این باغ طراحی متقارن آن می باشد. یکی از سازه های اصلی و زیبای این باغ، کوشک اصلی این باغ می باشد. برای تماشای این کوشک زیبا کافیست آبراهه موجود در باغ ایرانی را دنبال کنید تا به سازه ای زیبا با معماری خاص برسید. این مکان محل مناسبی برای عکس گرفتن می باشد. از جمله امکانات دیگر این باغ طاق میانی و کتابخانه این باغ زیبا می باشد. طاق میانی باغ ایرانی دقیقا مقابل کوشک اصلی قرار دارد. بازدید از باغ زیبا را حتما به شما پیشنهاد می کنم.