plane car building loader animation

جاهای دیدنی دشتستان

divider image
استان بوشهر، شهرستان دشتستان، شهر برازجان، روستای درودگاه، محل تلاقی رودهای شاپور و دالکی

یکی از کاخ هایی که در زمان حکومت هخامنشیان و به دست داریوش اول ساخته شد، کاخ بردک سیاه است. این کاخ که قدمت آن به حدود 2500 سال پیش می رسد، در 12 کیلومتری برازجان و در نزدیکی روستای رودگاه قرار دارد. کاخ بردک سیاه در کنار تقاطع دو رود شاپور و دالکی و همچنین میان چندین درخت نخل قرارگرفته است. داریوش اول از این بنا به عنوان کاخ زمستانی استفاده می کرد. این کاخ علاوه بر این که در زمان خودش کاربرد زمستانی داشت، داریوش اول این کاخ را به عنوان یک پایگاه نظامی برای هخامنشیان جهت تسلط بیشتر به خلیج فارس ساخت.

استان بوشهر، شهرستان دشتستان، شهر تنگ ارم،دشت میانکوهی پشت پر

گور دختر، یکی از جاذبه های استان بوشهر که در سال 1376 به شماره 1897 ثبت آثار ملی شد. قدمت این بنا 600 سال پیش از میلاد مسیح برمیگردد.

مترو : ندارد
تاکسی : ندارد
اتوبوس : ندارد
استان بوشهر، شهرستان دشتستان، رود دائمی دالکی

رود دالکی یک رود مشترک بین استان فارس و بوشهر است، در واقع از غرب شیراز در منطقه دشت ارژن این رود سرچشمه می گیرد و پس از گذشتن از شهر های مختلف خود را به استان بوشهر می رساند و در نهایت به خلیج فارس می ریزد. طول این رود بزرک چیزی نزدیک به 225 کیلومتراست. رود دالکی را رود اخشین هم می نامند.

استان بوشهر، شهرستان دشتستان، شهر سعدآباد، نزدیکی روستای زیراه، کوه های مشرف بر رودخانه شاپور

در میان رشته کوه های مجاور رود شاپور، نزدیکی روستاهای شمال شرقی شهرسعدآباد (روستای زیراه)، دخمه هایی در دل کوه کنده شده اند. همانطور که از نام جاذبه پیداست در این مکان 40 غار یا اتاقک وجود داشته که بر اثر عوامل طبیعی فرسایش و سیل تعدادی از آن ها از بین رفته اند و در حال حاضر فقط 23 اتاقک باقی مانده است.

استان بوشهر، منطقه کوهستانی شهرستان دشتستان، جنوب شرقی شهربرازجان

یکی از مناطق طبیعی بوشهر، پناهگاه حیات وحش کوه سیاه است. این جاذبه زیبا با قرار گرفتن در منطقه ای با آب و هوای گرم و خشک محلی مناسب برای زندگی حیوانات مختلف است. در واقع در منطقه قشلاقی عشایر قشلاق نشین واقع شده است.

استان بوشهر، شهرستان دشتستان، شهر دالکی، کاروانسرای دالکی

در گذشته به دلیل طولانی بودن مسافت بین راه ها مکان هایی با عنوان کاروانسرا در میان راه ساخته می شد تا محلی برای استراحت مسافران باشد.

استان بوشهر، شهرستان دشتستان، روستای زیارت، نزدیک شهر آب پخش و برازجان

امامزاده علاالدین منصور معروف به شیخ منصور بن ابراهیم خزاعی از نوادگان امام علی النقی بود که با 8 واسطه به امام علی النقی می رسد. شیخ منصور به همراه یکصد نفر کاروان از شیعیان قبیله خزاعی وارد ایران شدند و در روستای قلعه خشتی شهرستان دشتستان از توابع استان فارس سکنی گزیدند.

استان بوشهر، شهرستان دشتستان، شهر سعدآباد، روستای زیرراه، آبشار زیرراه

از دیگر جاذبه های طبیعی استان بوشهر می توان به آبشار زیرراه اشاره کرد. آبشار زیرراه از به هم پیوستن چندین قنات این منطقه، تشکیل می شود.

استان بوشهر، شهرستان دشتستان، شهر برازجان، میدان شهید چمران، کاروانسرای مشیر الملک یا دژ برازجان

کاروانسرای مشیرالملک استراحتگاهی بود که در مسیر تجاری شیراز به بوشهر، در شهرستان دشتستان به مرکزیت برازجان، واقع شده است.