plane car building loader animation

جاهای تاریخی تبریز

divider image
استان آذربایجان شرقی، تبریز، خیابان راسته کوچه، جنب بازار تبریز، موزه مشروطه

خانه مشروطیت یکی از خانه های تاریخی دوران قاجار است که مقر اصلی مشروطه خواهان تبریز از جمله ستار خان و باقرخان بوده است.

استان آذربایجان شرقی، تبریز، خیابان امام، میدان ساعت

کاخ موزه شهرداری تبریز ساختمانی سنگی و زیبا با برج ساعتی بلند در مرکز شهر تبریز است که کار طراحی آن به عهده مهندسان آلمانی بوده است و به عنوان نخستینن موزه شهر و شهرداری ایران شناخته می شود.

استان آذربایجان شرقی، تبریز، خیابان دارائی

مسجد صاحب الامر تبریز یکی از مساجد تاریخی دوران صفویه است که توسط شاه تهماسب صفوی ساخته شده است. این مسجد هم اکنون به عنوان موزه قرآن و کتب خطی تبریز شناخته می شود.

استان آذربایجان شرقی، تبریز، خیابان امام خمینی، روبروی پارک خاقانی

موزه آذربایجان یکی از قدیمی ترین و غنی ترین موزه های ایران است که از تنوع بالایی در آثار تاریخی به نمایش درآمده برخوردار است. این موزه در سال 1341 ه.ش افتتاح شده است.

استان آذربایجان شرقی، تبریز، میدان ساعت، خیابان امام خمینی، خیابان مقصودیه

موزه سنجش یکی از موزه های منحصربفرد شهر تبریز است که در خانه تاریخی سلماسی برپا شده است. در این موزه سیر تحول ابزارهای اندازه گیری را از قرون گذشته تا به امروز به نمایش گذاشته است.

استان آذربایجان شرقی، تبریز، خیابان ششگلان، خیابان ثقه الاسلام، خیابان شهریار، جنب بیمارستان کودکان

موزه قاجار تبریز در محله ششگلان و در عمارت تاریخی امیرنظام گروسی قرار گرفته است. این موزه به طور تخصصی به ارائه آثار تاریخی دوران قاجار می پردازد.

استان آذربایجان شرقی، تبریز، بلوار بسیج، جنب رودخانه میدان چایی(مهران رود)

برج خلعت پوشان تبریز یکی از آثار به جا مانده از اواخر دوران صفوی است که در دوران قاجار محل اجرای مراسم اعطای خلعه و یا انعام شاهی بوده است.

استان آذربایجان شرقی، تبریز، خیابان امام، خیابان شریعتی، کوچه ارگ، جنب مصلی تبریز

ارگ علیشاه تبریز یکی از نمادهای مهم شهر تبریز است که از دوران ایلخانی به یادگار مانده است. آنچه که از ارگ علیشاه تبریز باقی مانده است تنها بخشی از بنای اولیه است.

آذربایجان شرقی، تبریز، روستای شادباد مشایخ

قبرستان پینه شلوار یا شادباد مشایخ یکی از گورستان های تاریخی شهر تبریز است که در دو کیلومتری مجموعه ائل گولی و در نزدیکی روستای شادباد قرار گرفته است. قدمت این گورستان به دوران پیش از اسلام باز می گردد.

استان آذربایجان شرقی، تبریز، خیابان ارتش جنوبی، کوچه حاج رضا، بن بست ختایی ها، پلاک 50

خانه علی موسو یکی از خانه های تاریخی شهر تبریز است که متعلق به علی مسیو رهبر فکری انقلاب مشروطه آذربایجان بوده است.