یکی از نقاط استراتژیک مشهد، حرم و خیابان‌های نزدیک آن است. هتل‌های بسیاری در نزدیکی حرم ساخته شده‌اند و مسافران زیادی هم این‌هتل‌ها را برای اقامت خود انتخاب می‌کنند. در این‌مقاله قصد داریم شما را از رزرو برخی هتل‌های نزدیک حرم منصرف کنیم!

همه ما مشهد را به‌عنوان یکی از شهر‌های محبوب برای مسافران می‌دانیم. مشهد نه‌تنها در زمینه گردشگری مذهبی بلکه در بسیاری حوزه‌‎های دیگر توانسته جایگاه خوبی را داشته باشد. دیدنی‌ها و جاذبه‌های طبیعی از یک‌سو، مراکز خرید، هتل های مشهد و امکانات رفاهی و تفریحی مناسب آن باعث شده تا این‌شهر موقعیت خوبی از‌نظر گردشگری داشته باشد.

یکی از مهم‌ترین مسئله‌ها در سفر، رزرو محل مناسبی برای اقامت است. همان‌طور که گفته شد، مشهد در این‌موضوع خوب عمل کرده و هتل‌ها متنوعی برای اقامت مسافران در آن وجود دارد. هتل‌ها را با معیار‌های مختلفی مقایسه و بررسی می‌کنند. یکی از این‌فاکتور‌ها موقعیت مکانی هتل است. اما همیشه هتل‌هایی که موقعیت مکانی خوبی دارند، بهترین انتخاب برای شما نیستند. بهتر است دیگر فاکتور‌ها و معیار‌های رزرو هتل را نیز در‌نظر گرفته و بهترین انتخاب را برای خود و همراهان رزرو کنید.

چگونه بهترین هتل مشهد برای اقامت خود را بیابیم

همان‌طور که گفته شد یکی از مهم‌ترین اقداماتی که امروزه باید قبل از شروع سفر به آن فکر کنید، رزرو محل اقامتی مناسب است. هتل های مشهد متنوع هستند و برای همه افراد هتل مناسبی با هزینه و شرایط آن‌ها وجود دارد. سایت‌های بسیاری هم وجود دارند که به شما لیست هتل‌ها را نمایش می‌دهند. یکی از بهترین سایت‌ها در این‌زمینه سایت علی بابا است.

با علی بابا شما می‌توانید هتل‌هایی که می‌خواهید را لیست کرده، فیلتر کنید و بعد از بررسی بهترین مورد را رزرو کنید. یکی از ساده‌ترین فاکتور‌هایی که مسافران برای انتخاب هتل در مشهد در‌نظر می‌گیرند، نزدیکی آن به حرم است. البته این‌موضوع مهم است که هتل شما چه موقعیتی داشته باشد، ولی نباید همه فاکتور‌‎ها را به همین یک مورد خلاصه کنیم. اگر دوست دارید هتل‌های ارزان‌تر، تمیز‌تر و با خدمات بهتر را نیز تجربه کنید بهتر است کمی بررسی‌های خود را عمیق‌تر کنید.

بهترین هتل مشهد برای اقامت خود را بیابیم

اهمیت رزرو هتل‌های دور از حرم

موضوعی که در این‌جا درباره آن صحبت می‌کنیم این است که همه هتل‌های نزدیک به حرم برای همه افراد بهترین انتخاب نیستند. معنی این بد بودن هتل‌های نزدیک حرم نیست. هتل‌های لوکس، هتل‌های ارزان و مناسب هم در نزدیکی حرم هستند که برای بسیاری از زائران بهترین انتخاب‌‎ها به‌شمار می‌روند.

 

این مطلب را هم بخوانید: امکانات و خدمات هتل شایگان کیش

 

اما معمولا اگر شما کمی آدرس هتل را کنار بگذارید، قدرت انتخاب شما برای افزایش خدمات و امکانات یا کاهش قیمت هتل، بیشتر خواهد شد. اگر بخواهیم راهی ساده برای انتخاب هتل به شما پیشنهاد دهیم، بررسی همه هتل‌‌های مشهد است. البته شاید بگویید این‌کار ممکن نیست یا زمان زیادی از ما می‌گیرد. اگر از یکی از سایت‌هایی که در بالا گفته شد کمک بگیرید، این‌کار زمان زیادی از شما نخواهد گرفت. کافی است آیتم‌ها و مواردی که برای شما مهم هستند را در‌نظر بگیرید و هتل‌های نامناسب را کنار بگذارید تا به انتخاب‌های محدودی برسید.

چرا هتل‌های دور‌تری از حرم را رزرو کنیم؟

اگر تا این‌جای مقاله را مطالعه کرده باشید، متوجه شده‌اید که افراد زیادی به نزدیکی هتل خود به حرم علاقه دارند. هر خدمتی قاعدتا هزینه‌ای دارد. اگر شما هتل نزدیکی به حرم بخواهید باید هزینه بیشتری نسبت به هتل‌ها دور‌تر پرداخت کنید.

هتل های دور از حرم

اگر برای شما فاصله تا حرم از برترین اولویت‌ها است هتلی نزدیک حرم رزرو کنید. اما با شما با همان هزینه می‌توانید هتل بهتری را کمی دور‌تر از حرم رزرو کنید. همین اتفاق برای خیابان‌های معروفی مانند خیابان امام رضا (ع) هم وجود دارد. حتما هتل‌های دیگر خیابان‌ها را نیز بررسی کنید. معمولا افراد بیشتری در هتل‌های نزدیک حرم رفت‌وآمد می‌کنند و همین موضوع در برخی هتل‌ها شاید شلوغی را بیشتر کرده یا درجه خدمات را کاهش دهد. در هتل‌های دور‌تر شما این‌شلوغی را ندارید و گویی مشتری ویژه‌تری در هتل به‌حساب می‌آیید.

شاید بعد مسافت را عامل مهمی بدانید، اما جالب است بدانید برخی هتل‌ها سرویس رفت‌وبرگشت مخصوص به حرم دارند. این‌نکته نیز باعث نمی‌شود تا هتل‌های بهتری را در فاصله‌های دور‌تری تا حرم رزرو کنید؟ اگر هنوز فکر می‌کنید هتل برای اقامت در شهر بزرگی و زیبایی مثل مشهد مهم نیست و شما فقط در زمان‌های استراحت به آن مراجعه می‌کنید، تقریبا دچار اشتباه هستید. هتل یکی از مهم‌ترین فاکتور‌های سفر است و خستگی یا سر‌حالی روز بعد شما کاملا به استراحت شما در هتل بستگی دارد. پس بهتر است وقت بیشتری را برای بررسی هتل‌ها بگذارید و انتخابی مناسب داشته باشید.

سخن آخر

رزرو هتل یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که قبل از سفر باید انجام دهید. در سفر به مشهد، بهتر است همه هتل های مشهد را بررسی کنید و انتخاب مناسبی داشته باشید. توجه داشته باشید که موقعیت مکانی فقط یکی از فاکتور‌های بررسی هتل است. فقط هتل‌های نزدیک به حرم را نبینید و سعی کنید با بررسی بهتری، بهترین انتخاب را برای اقامت خود و همراهان داشته باشید.