تورهای تابستانی یکی از بهترین گزینه های سفر برای عموم مردم محسوب می شود. ایران با داشتن جاذبه های گردشگری متفاوت که برخی از آن ها شهرت جهانی دارند، شرایط جذب گردشگر را دارد.

سفر های تابستانی جزو محبوب ترین تورهای آژانس های مسافرتی برای مردم محسوب می شود، زیرا در فصل تابستان شرایط مناسبی برای سفر وجود دارد. امروزه مقاصد گردشگری اقدام به ارائه خدمات نوین سفر می کنند، تا حداکثر رضایت مسافران و گردشگران را فراهم کنند.

 

تورهای تابستان به دلایل زیادی مورد توجه افراد می باشد. در فصل تابستان چون بسیاری از دانشگاه ها و مدارس و مراکز آموزشی تعطیل هستند و شرایط مساعدی برای سفر وجود دارد، در نتیجه تقاضای سفر زیاد می باشد.

از جمله مزیت های تابستان می توان به داشتن اوقات فراغت کافی، تعطیلات گسترده و انتخاب مقاصد گوناگون اشاره کرد. این مقاله توسط وب سایت travelandleisure.com به عنوان منبع معتبر سفر در دنیا و آژانس مسافرتی فارا گشت کوروش کبیر faragasht.com مجری اصلی تور تابستان داخلی و خارجی تهیه شده است. تا با مطالعه آن برای سفر امسالتان برنامه ریزی بهتر و آگاهانه تری داشته باشید.

اهمیت سفر کردن در فصل تابستان

موضوع سفر از این جهت حائز اهمیت است که باید طبق برنامه ریزی و در نظر گرفتن شرایط سفر صورت بگیرد. قبل از سفر اب وهوای محیط مقصد و لوازم مورد نیاز برای سفر، مدت اقامت و نوع تور را در نظر می گیرند.

در فصل تابستان که بسیاری از افراد به صورت نیمه تعطیل مشغول فعالیت هستند و دانشجویان و دانش آموزان مشغول به تحصیل نیستند، وقت خوبی برای مسافرت محسوب می شود.

بسیاری از افراد به علت سردی یا مشکلات جوی، اقدام به سفر نمی کنند یا کمتر به مسافرت می روند. برای مثال در فصل زمستان به علل مختلفی از جمله سرمای هوا و نا مناسب بودن شرایط جوی، اقدام به سفر نمی کنند.

در حالی که تورهایی که در فصل تابستان اجرا می شوند از این جهت مشکلی ندارند. به طور کلی چون شرایط سفر در تابستان ایده آل می باشد، خانواده ها نیز به راحتی اقدام به ثبت نام در تورهای مسافرتی تابستان می کنند. با تغییراتی که در طبیعت صورت می گیرد، جنگل ها و فضای زیبایی که رودخانه ها و دریاها و طبیعت در فصل تابستان به خود می گیرند، انگیزه سفر نیز ایجاد می شود.

برخی تفریحات خاص مانند شنا کردن و تفریحات آبی و برخی ورزش های مخصوص فقط در فصل تابستان انجام می شوند. مشاهده می شود که پیاده روی در جنگل و ارتفاعات و استفاده از تفریحات ورزشی در جزیره زیبای کیش، قشم یا چابهار در فصل تابستان به اوج خود می رسد. این در حالی است که سایر فصول، چنین شرایطی را ندارند.

یکی از اصلی ترین عوامل موثر در سفر کردن، مسائل مالی می باشد. چون در فصل تابستان مردم وضعیت مالی مناسبی نسبت به سایر فصول دارند و برنامه ریزی متعددی جهت سفر انجام می دهند، تقاضای مسافرت در این فصل زیاد می شود.

جهت شرکت در تورهای تابستان داخلی (ایرانگردی) و خارجی نیاز هست که از آژانس های مسافرتی راهنمایی های لازم را بگیرید و ثبت نام مورد نظر را انجام دهید.

تورهای تابستانی داخلی

در این قسمت به بررسی مقاصد گردشگری که مخصوص تورهای تابستانی داخلی هستند می پردازیم:

  • تور کیش و تور قشم
  • تور چابهار
  • تور تبریز، تور سرعین
  • تور مشهد، تور شیراز

مسافرت های تابستانی با توجه به بودجه و علاقه شخصی افراد، می تواند به صورت زمینی یا هوایی باشند. در داخل ایران از بهترین مقاصد جهت شرکت در سفرهای تابستانی جزیره کیش و قشم می باشند.

سواحل زیبای خلیج فارس و قایق سواری و گشت و گذار در پاساژهای لوکس و استفاده از ماشین های اجاره ای بسیار مدرن و لوکس، فقط بخشی از جاذبه های جزیره کیش محسوب می شود..

وجود کشتی های تفریحی، استخرهای مدرن و روباز، پارک دلفین ها و اجرای کنسرت های خوانندگان معروف، انگیزه سفر به این مناطق را دوچندان می کند. مناطق شهر چابهار و جزیره قشم نیز از زیبایی های خاصی برخوردارند که این سفر را فوق العاده تر می کند.

غذاهای محلی، استفاده از سواحل آرام دریای خلیج فارس، جنگل حرا چابهار، کوه های مریخی و ساحل زیبای چابهار، قسمتی از جاذبه های اصلی این مناطق هستند.

از طرفی شهرهای خنک که شامل تور سرعین و تور تبریز می شوند نیز در این ایام بسیار پر طرفدار هستند و پر رونق تر از هر فصل دیگری می باشند. لذت استفاده از آب گرم های معدنی سرعین و پارک های با صفای تبریز رو نمی شود در فصل تابستان فراموش کرد.

تور مشهد هم که همیشه چه با قطار چه با هواپیما و حتی اتوبوس از چند روز قبل پر می شود. برای ایرانیان هر فصلی مناسب انتخاب سفر به مشهد است.

در کنار همه این ها شاید بشود تور شیراز و تور اصفهان و یا حتی یزد را اسم برد. با این که این شهرها گرمتر از جاهای دیگر هستند ولی دیدار از آن ها در ایام تعطیل خالی از لطف نیست. به همین دلیل تورهای تابستانی با استقبال بسیار زیادی روبه رو می شوند.

تورهای تابستانی خارجی

در این بخش به بررسی تورهای تابستانی خارجی می پردازیم:

  • تورهای استانبول، آنتالیا
  • تورهای ارمنستان، گرجستان و باکو
  • تور روسیه

بسیاری از افراد به علت علاقه شخصی و کشف مقاصد جدید، اقدام به سفرهای خارجی می کنند. در فصل تابستان کشورهای خارجی مانند ترکیه و ارمنستان و اتحادیه اروپا، بهترین و لوکس ترین امکانات و خدمات را در اختیار گردشگران قرار می دهند. شهرهای متفاوت ساحلی ترکیه شامل آنتالیا، کوش آداسی و ازمیر می باشند که طرفداران همیشگی خود را دارند.

غذاهای محلی ترکی، جاذبه های گردشگری متفاوت، سواحل اختصاصی با بهترین امکانات، برخورداری از هتل های لوکس، اجرای موسیقی زنده در سالن های تئاتر و موسیقی و بسیاری از تفریحات دیگر، باعث می شوند که افراد علاقمند به شرکت در تورهای تابستانی ترکیه باشند.

قابل ذکر است که گرجستان نیز در سفرهای تابستانی بسیار خوب عمل کرده است. مجسمه مادر، پل صلح تفلیس که بسیار زیبا می باشد، برج ساعت تفلیس و حمام های تاریخی تفلیس بخشی از این جاذبه ها هستند.

تور باکو نیز که لذت دیدن دریای خزر از ضلع شمالی را دارد نیز نباید از قلم بندازیم.

تور ارمنستان هوایی و زمینی هم فراموش نکنید که این تور بسیار ارزان و لذت بخش در بین تورهای خارجی است. طرفداران زیادی داشته و آژانس مسافرتی معتبر و دارای مجوز رسمی برای این تورها، برنامه های خاصی را در نظر می گیرند.

رزرو تور با آژانس مسافرتی مجری مستقیم و اصلی

شما می توانید با رزرو تور از آژانس های مسافرتی معتبر برای خود یا خانواده و دوستان سفر خوشی را رقم بزنید.

برای مثال وب سایت تور تابستان فارا گشت

https://faragasht.com/the-best-cities-in-iran-to-travel-in-summer/

می تواند به شما در انتخاب مناسب تور ایرانگردی، داخلی و خارجی کمک کند. این آژانس مسافرتی تورهای مختلفی را برگزار می کند و تجربه کافی در این حوزه دارد. پس سفر تابستانی هیجان انگیز و فوق العاده ای را ثبت نام کنید که مطابق سلیقه شما باشد. مابقی کارهای رزرو تورهای زمینی و هوایی (با قطار، اتوبوس و هواپیما) را با ارزان ترین قیمت بسپارید به آن ها، تا شما را راهنمایی کنند که در تابستان به کجای ایران یا جهان سفر کنید.