p1.jpg

درباره مسجد گوهرشاد در شهر مشهد چه می دانید؟ مسجد گوهرشاد مربوط به کدام دوره از تاریخ است؟ مسجد گوهرشاد یکی از برترین مقاصد گردشگری در شهر مشهد است و هر ساله پذیرای مسافران و گردشگران داخلی و خارجی زیادی می باشد. مسجد گوهرشاد مجموعه ای با ارزش و زیباست که شما با یک بار بازدید می توانید به مجموعه از آثار تاریخی دسترسی داشته باشید. اگر به بازدید از فضاهای تاریخی علاقه دارید، مجموعه تاریخی و مسجد گوهرشاد یکی از برجسته ‌ترین اماکن تاریخی ایران است. بازدید از مسجد گوهرشاد می‌تواند اطلاعات قابل تأملی در خصوص تاریخ ایران در اختیارتان قرار دهد.

امروزه وبسایت های زیادی در حوزه گردشگری فعالیت می کنند؛ اما به خاطر داشته باشید که مقصود از سفر به مشهد، لذت بردن از این شهر زیباست بنابراین باید با آگاهی قبل از سفر به مشهد اطلاعاتی کامل و جامع درباره هتل ها و نقاط گردشگری آن به دست آورید و با خیالی راحت و آسوده به این شهر زیبا سفر نمایید. شهر مشهد به دلیل داشتن جاذبه های تاریخی و تفریحی فراوان میزبان بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی است، بنابراین با رزرو هتل مشهد خود را آماده بازدید از مسجد زیبا و تاریخی گوهرشاد نمایید.

درباره مسجد گوهرشاد بیشتر بدانیم...

مسجد گوهرشاد در جنوب حرم امام رضا (ع) واقع شده است و از شمال به رواق دارالسیاده و دارالحفاظ، از جنوب به صحن قدس، از شرق به رواق در دست احداث امام خمینی و از غرب به بست شیخ بهایی منتهی می شود.

مسجد گوهرشاد از مساجد چهارایوانی است و  وسعت آن حدود 9410 متر مربع است. این مسجد وسیع ‌ترین مسجد در مجموعه آستان قدس رضوی به شمار می‌آید و مساحت صحن آن 2850 مترمربع است. این صحن از نظر قدمت، کهن ‌ترین صحن محسوب می شود. مسجد گوهرشاد به دستور گوهرشاد آغار، دختر امیر غیاث الدین، همسر شاهرخ تیموری و در دوران استانداری پسرش بایسنقرمیرزا، در سال 794 شمسی در ضلع جنوبی حرم امام رضا (ع) در مشهد ساخته شد. بانو گوهرشاد از زنان نامدار عصر تیموری بود که بسیار مورد توجه امیر وقت قرار داشت و در امور مملکتی مشورت می‌داد. نام وی در دو محل از بنای مسجد، یکی در بالای در ورودی ایوان دارلسیاده و دیگری در کتیبه ایوان مقصوره با خط زیبای شاهزاده بایسنقر میرزا با کاشی معرق به‌عنوان بانی مسجد نگاشته شده و به یادگار مانده است.

مستربلیط؛ معتبرترین وبسایت رزرو هتل مشهد

مستربلیط؛ معتبرترین وبسایت رزرو هتل مشهد

مسافران برای این که در رزرو هتل مشهد با مشکل مواجه نشوند، بهتر است با مراجعه به وبسایت مستربلیط تنوع هتل ها را بررسی نمایند تا بتوانند بهترین هتل را مطابق با هزینه و سلیقه خود انتخاب کنند، این موضوع باعث شده است افراد به راحتی آن چه را مد نظر دارند، مشاهده کنند و رزرو را انجام دهند.

رزرو آنلاین هتل مستربلیط در هر کجای دنیا، پرواز و هتل های داخلی و خارجی بسیاری را با قیمت مناسب ارائه می دهد و به همین علت باعث می شود آسایش را برای گردشگران فراهم نماید. مسافران با رزرو هتل مشهد به دو قطب توریستی کشور سفر می کنند و می توانند با رزرو این هتل ها از شهرهای اطراف بازدید داشته باشند.

وبسایت رسمی مستر بلیط با ایجاد بستری امن در حوزه گردشگری برای تهیه بلیط هواپیما و رزرو هتل در همه نقاط نقاط کشور و ارائه پشتیبانی 24 ساعته به ایجاد سفری امن و خاطره انگیز برای همه مسافران عزیز می اندیشد. شما عزیزان در هر ساعت از شبانه روز می توانید با کارشناسان حرفه ای مستربلیط تماس حاصل نمایید و از تخفیف های ویژه مستربلیط استفاده نمایید. پیشنهاد می کنیم حتی برای یک بار سرویس رزرو  هتل مستربلیط را امتحان کنید و سفر خاطره انگیز مشهد خود را با رزرو به صرفه هتل ماندگار نمایید.