وضعیت اقتصادی ترکیه

شرايط گرفتن پاسپورت تركيه براي افراد بالاي 18 سال چگونه است؟

تركيه به عنوان يك كشور آسيايي – اروپايي با تشابه فرهنگي، ديني و اقليمي زياد با كشور ما همواره يك گزينه مطرح براي مهاجرت محسوب مي‌شده ‌است و هنوز هم مورد توجه قرار مي‌گيرد. اما از آن‌جايي كه اقامت موقت و دائم اين كشور با حقوق شهروندي متفاوت است در اين مقاله سعي داريم شرايط گرفتن پاسپورت تركيه براي افراد بالاي 18 سال را شرح دهيم؛ چيزي كه منتهي به اقامت دائم و برخورداري از حقوق شهروندي مي‌گردد و به شما امكان مي‌دهد بنا به ميل خود بخواهيد براي هميشه در تركيه با همه حقوق و مزايايي كه افراد ترك برخوردارند، بمانيد يا آن را به عنوان يك كشور واسطه در نظر بگيريد و به يك كشور اروپايي يا آمريكايي ديگر مهاجرت كنيد. به هرحال اخذ پاسپورت تركيه اين شرايط را برايتان تسهيل مي‌كند و بنابراين قبل از انجام هر اقدامي لازم است با شرايط گرفتن پاسپورت تركيه براي افراد بالاي 18 سال كاملاً آشنا باشيد. از اينرو از شما دعوت مي‌كنيم تا پايان اين مقاله با ما همراه باشيد!

 

 

مزايا و شرايط گرفتن پاسپورت تركيه براي افراد بالاي 18 سال.

1.png



  قبل از بيان و شرح چگونگي شرايط دریافت پاسپورت تركيه، بهتر است به مزاياي پاسپورت اين كشور اشاره كنيم. اين مزايا به شرح زيرند:

·       اخذ مجوز كار

·       اخذ مجوز تحصيل رايگان در دانشگاه‌ها و مدارس دولتي تركيه مطابق با اخرين استانداردهاي جهاني

·       اخذ اقامت دائم براي صاحب پاسپورت و خانواده‌اش

·       امكان برخورداري از خدمات بانكي و تسهيلات

·       امكان تأسيس شركت يا راه‌اندازي كسب‌وكار

·       امكان برخورداري از خدمات پزشكي، بهداشتي و سلامت

·       امكان سفر به بيش از 100 كشور دنيا بدون نياز به اخذ ويزا

·       برخورداري از حقوق شهروندي

·       برخورداري از حق رأي

 

 روش‌هاي گرفتن پاسپورت تركيه براي افراد بالاي 18 سال

 با توجه به موارد گفته شده، كاملاً بجا و منطقي به نظر مي‌رسد كه زحمات دريافت پاسپورت را متحمل شويد و مانند يك تبعه ترك به راحتي در اين كشور زندگي كنيد. اكنون شرايط گرفتن پاسپورت تركيه براي افراد بالاي 18 سال را شرح مي‌دهيم. اين شرايط به شرح زيرند:

·       اخذ پاسپورت تركيه از طريق ازدواج

·       اخذ پاسپورت تركيه از طريق تولد فرزند

·       اخذ پاسپورت تركيه از طريق تحصيل

·       اخذ پاسپورت تركيه از طريق خريد ملك

·       اخذ پاسپورت تركيه از طريق سرمايه‌گذاري

·       اخذ پاسپورت تركيه از طريق كار

 

اخذ پاسپورت تركيه از طريق ازدواج

undefined


چنانچه با يك تبعه ترك(مرد يا زن) ازدواج كنيد به طوري كه بتوانيد مداركي دال بر صحت ازدواج و صوري نبودن آن ارائه دهيد و ازدواج شما بر پايه علاقه و تفاهم با هدف ايجاد زندگي مشترك صورت گرفته و 3 سال از آن گذشته‌باشد، مي‌توانيد درخواست پاسپورت خود را به اداره مهاجرت ارائه دهيد. اين در حالي است كه پس از دريافت پاسپورت اگر در سال‎هاي آتي نتوانيد به زندگي مشترك خود ادامه دهيد و جدا شويد، پاسپورت شما از اعتبار ساقط نخواهد شد.

 

اخذ پاسپورت تركيه از طريق تولد فرزند

مهاجري كه با يك تبعه ترك ازدواج كند، در صورت تولد فرزند (كه يكي از والدين كودك ترك باشند) مي‌تواند پاسپورت تركيه را دريافت كند؛ زيرا تركيه قوانين مهاجرت را از طريق قانون خون دنبال مي‌كند.

اخذ پاسپورت تركيه از طريق تحصيل

  افرادي كه بتوانند وارد يكي از دانشگاه‌هاي برتر تركيه شوند، يعني از يكي از دانشگاه‌هاي تركيه پذيرش دريافت كرده‌باشند، مي‌توانند اقامت اين كشور را بدست آورند و چنانچه 4 سال در اين كشور تحصیل كرده و یکسال هم از روش های دیگر اقامت دريافت كنند،در مجموع بعد از گذشت 5 سال اقامت موفق به اخذ پاسپورت اين كشور خواهندشد. پيش‌نياز اين امر داشتن نمرات خوب تحصيلي، تسلط به زبان انگليسي و زبان تركي استانبولي است.

اخذ پاسپورت تركيه از طريق خريد ملك

undefined


  با خريد ملكي به ارزش 250 هزار دلار آمريكا مشروط بر اينكه تا 3 سال آن را نفروشيد، مي‌توانيد موفق به دريافت پاسپورت تركيه شويد.

 

اخذ پاسپورت تركيه از طريق سرمايه‌گذاري

هنگامي كه در سال 2016 طرح سرمايه‌گذاري در تركيه اعلام شد، دولت تركيه مبلغ 1 ميليون دلار را به عنوان حداقل مبلغ سرمايه‌گذاري اعلام نمود ولي از آن‌جايي كه اين طرح با مبلغ فوق مورد استقبال قرار نگرفت، در طرح بعدي ارائه شده در سال‌هاي بعد(اواسط 2019) اين مبلغ تصحيح و تسهيل شد و به مبلغ 250 هزار دلار آمريكا كاهش پيدا نمود. بنابراين افرادي بالاي 18 سال كه بتوانند با اين مبلغ در تركيه ملك خريداري كنند و يا مبلغ 500 هزار دلار آمريكا در يك بانك فعال افتتاح حساب نمايند، خواهند توانست پس از 3 سال موفق به دريافت پاسپورت تركيه شوند؛ مشروط بر اين‌كه در اين مدت ملك مورد نظر را نفروشند و حساب خود را از اين كشور خارج نكنند. يكي از شرايط گرفتن پاسپورت تركيه براي افراد بالاي 18 سال، اين است كه حتماً سن متقاضي بالاي 18 سال باشد، هرگز به طور غيرقانوني در تركيه اقامت نكرده‌باشد و توانايي پرداخت ماليات و هزينه‌هاي پروسه دريافت پاسپورت را دارا باشد. چنانچه همه شرايط گفته‌شده در رابطه با سرمايه‌گذاري را دارا باشيد، ظرف 3 الي 6 ماه موفق به اخذ پاسپورت تركيه خواهيدشد.

اخذ پاسپورت تركيه از طريق كار

  چنانچه بتوانيد در تركيه كسب‌وكار يا شركتي راه‌اندازي كنيد كه 50 نفر تبعه ترك را استخدام نمائيد، مي‌توانيد  ظرف 3 ماه پاسپورت تركيه را دريافت كرده و به عنوان يك شهروند ترك در آنجا زندگي كنيد. و یا به شکلی دیگر کارفرمای ترک داشته باشید که مجوز کار برای شما بگیرد و بعد از ۵ سال اقامت کاری بتوانید پاسپورت ترکیه را بگیرید.

 

مدارك لازم براي گرفتن پاسپورت تركيه براي افراد بالاي 18 سال

يكي از شرايط گرفتن پاسپورت تركيه براي افراد بالاي 18 سال، حضور متقاضي در تركيه و انجام یکی از روشهای اخذ پاسپورت و دادن وکالت به وکلای مجرب برای شروع پروسه شهروندی است که میتواند در کمتر از چند روز صورت بگیرد. در اين‌صورت با ارائه مدارك زير مي‌تواند تقاضاي پاسپورت تركيه را به اداره مهاجرت ارائه دهد.

 

·       اصل و كپي گذرنامه متقاضي و خانواده به همراه ترجمه رسمي آن به زبان تركي استانبولي

·       ارائه ترجمه گواهی تولد فرزندان با تاییده کنسولگری

·       ارائه آدرسي به عنوان محل اقامت در تركيه، اين مي‌تواند آدرس يك هتل نيز باشد.

·       ارائه عكس‌هاي پرسنلي متقاضي و اعضاي خانواده

·       ارائه ترجمه سند ازدواج با تاییده کنسولگری ( يا طلاق در صورت طلاق همسر)

·       ارائه عدم سوءپيشينه

·       ارائه تمكن مالي

·       ارائه بيمه‌نامه سلامت معتبر

·       ارائه كد مالياتي

·       ارائه مدرک نشان دهنده میزان مبلغ سرمایه گذاری در روشهای اخذ پاسپورت با خرید ملک و سرمایه گذاری

 

نتيجه‌گيري

اگر شما نيز قصد داريد زندگي خود را با آخرين پيشرفت‌هاي روز دنيا همگام و به‌روز كنيد و از طرفي امكان مهاجرت به كشورهاي اروپايي، كانادا و يا آمريكا برايتان فراهم نيست، تركيه به عنوان يك كشور مهاجرپذير گزينه‌اي مناسب مي‌باشد و هوم ترکی اینکار را برای شما آسان تر می کند و علاوه بر فراهم‌نمودن زندگي راحت‌تري نسبت به كشورمان براي شما، مي‌تواند سكوي پرش شما به سمت مهاجرت به كشورهاي اروپايي و آمريكايي نيز باشد.