سفر با هواپیما، خصوصا اگر مسافت رسیدن به مقصدتان طولانی باشد و یک روز کامل از شما زمان بگیرد، اصلا کار راحتی نیست و انرژی زیادی از شما خواهد گرفت. خوابیدن در هواپیما، برای بسیاری از افراد، کار راحتی نیست و خیلی‌ها، به دلیل اینکه نمی‌توانند در طول مسیر در هواپیما،‌استراحت کافی داشته باشند، خستگی آن در تمام طول سفر همراه‌شان است. اما خوابیدن در هواپیما، کار دور از دسترسی نیست و با رعایت چند نکته ساده، می‌توانید خوابی راحت را در طوب سفر تجربه کنید. اگر قصد رزرو بلیط هواپیما و تجربه یک سفر هوایی طولانی را دارید، خواندن این مقاله، می‌تواند برای شما بسیار مفید باشد.

20 Shocking Facts About Air Travel

کمتر قهوه و چای بنوشید

سعی کنید از روز قبل از سفرتان،‌ میزان مصرف قهوه و سایر نوشیدنی‌های کافئین‌دار را کم کنید تا راحت‌تر خواب‌تان ببرد. به جای چای یا قهوه، از دمنوش‌های گیاهی آرامش‌بخش مثل گل گاو زبان استفاده کنید و یا فقط به نوشیدن آب، بسنده کنید. نوشیدن بیش از حد چای و قهوه، خواب شما را به هم می‌زند و باعث می‌شود زودتر آب بدن شما از دست برود و در نتیجه وقتی که خواب هستید، با تشنگی از خواب بیدار خواهید شد.

یک بالشت کوچک همراه‌تان داشته باشید

همراه داشتن یک بالشت نرم کوچک مثل بالشت‌‌های گردنی سفری، به شما کمک می‌کند تا زودتر خوابتان ببرد. علاوه بر این، از گردن‌ درد جلوگیری می‌کند و سرتان با بخش های سفت و نسبتا آلوده کنار صندلی هواپیما برخورد نکند. اگر حمل بالشت سفری برایتان مشکل است، می‌توانید از مهمان‌دار درخواست کنید تا بالشت تمیز مخصوص مسافر به شما بدهد.

چشم‌تان را خسته کنید

برای اینکه زودتر خواب‌تان ببرد می‌توانید یک کتاب یا مجله بخوانید. این کار چشم‌تان را خسته می‌کند و باعث می‌شود زودتر به خواب بروید. در پروازهایی که مدت‌شان کم است مثل وقتی که قصد خرید بلیط هواپیما تهران به اهواز را دارید، این ترفند کمک‌تان می‌کند تا چرت کوتاهی بزنید.

با این کار از بیدارشدن توسط میهمان‌دار جلوگیری کنید

برای اینکه میهمان‌دار هواپیما از خواب بیدارتان نکند و تذکر باز بودن کمربند به شما ندهد،‌ از همان ابتدا کمربند ایمنی‌تان را ببندید تا وقتی در خواب هستید، بیدار نشوید. بهتر است لباس های تان طوری باشد که کمربند معلوم باشد، در غیر این صورت نیز احتمال دارد که آن ها بیدارتان کنند.

اگر بودجه کافی دارید هواپیمای خوب انتخاب کنید

اگر می‌توانید انتخاب بهتری برای نوع هواپیما داشته باشید و مسیر پیش رویتان هم مسیر نسبتا طولانی‌ای است، توصیه می‌کنیم کلاس پروازی بهتری انتخاب کنید. اما اگر به دنبال بلیط هواپیما ارزان هستید و نمی‌توانید بلیط بیزنسی بخرید، می‌توانید صندلی‌‌تان را روی بال انتخاب کنید تا سر و صدای کمتری داشته باشید و همراه‌تان یک بالشت سفری کوچک داشته باشید.