اختلاف ساعت ایران و ایتالیا به دلیل موقعیت مکانی این دو منطقه روی کره زمین با هم متفاوت است. اختلاف ساعت ایران و ایتالیا برابر با 3:30 ساعت است که این میزان معادل با 210 دقیقه است.

PIC-1.jpg

میزان اختلاف زمان

اگر شما در ایران حضور داشته باشید باید ساعت خود را 3 ساعت و 30 دقیقه به عقب بکشید تا زمان واقعی در ایتالیا را درک کنید. یعنی اگر ساعت در ایران 3:30 بعد از ظهر باشد، این مقدار در ایتالیا برابر با 12 ظهر خواهد بود.

ساعت تابستانی ایران

میزان اختلاف زمان بین دو نقطه از زمین در بین کشور هایی مانند ایران که ساعت تابستانی دارند متفاوت است. یعنی ساعت رسمی در این کشورها در نیمه اول سال را یک ساعت جلو می ‌برند و به اصطلاح از قانون Daylight Saving Time یا صرفه جویی در زمان نور روز پیروی می ‌کنند. این اختلاف یک ساعته را نباید فراموش کرد و حتما قبل از هر اقدامی باید این استثنا را مد نظر قرار داد.

 

به طور مثال، هند و ایتالیا از ساعت تابستانی تبعیت نمی کنند. اختلاف ساعت ایران با هند در حالت کلی 2 ساعت است. اما، این میزان در نیمه اول سال به اختلاف زمانی یک ساعت می ‌رسد. چرا که ما در ایران در نیمه اول سال به ساعت ‌ها یک ساعت اضافه می‌ کنیم. بنابراین، طبق این قانون اختلاف ساعت ایران و ایتالیا در تابستان 2:30 ساعت است. یعنی در تابستان این اختلاف یک ساعت کاهش پیدا می کند. برای سفر به ایتالیا این نکات را مد نظر قرار دهید.

نکات مهم اطلاع از  میزان اختلاف ساعت ایران با ایتالیا

نکات مهم اطلاع از  میزان اختلاف ساعت ایران با ایتالیا

اطلاع از میزان اختلاف ساعت ایران با سایر کشورها به چند دلیل مهم است. تاجران و بازرگانان برای مراورده‌ ها و قرار ملاقات ‌های کاری آنلاین خود باید از ساعت محلی آن کشور و حتی آن شهر آگاه باشند.

در کشورهای پهناور این اختلاف ساعت در بین شهر ها نیز وجود دارد. به طور مثال، در ایالت متحده امریکا ما اختلاف ساعت زیادی بین شهرها مشاهده می کنیم که آگاهی از این اختلاف زمان برای مسافران و ساعت پرواز ها اهمیت ویژه ‌ای دارد.

علاوه بر آن، امروزه با گسترش نرم ‌افزار های ارتباطی مختلف که مردم را در سراسر دنیا به هم وصل می ‌کند، اطلاع از ساعت کشور مقصد مهم است. آگاهی از اختلاف ساعت به فرد کمک می کند تا در زمان مناسبی با دوستانش ارتباط بر قرار کند یا اگر قرار است در کلاس های آنلاین شرکت کند، ساعت شروع کلاس را مطابق با ساعت گرینویچ تنظیم کند.

بلیط ایتالیا و اختلاف ساعت

 برای تهیه بلیط و سفر کردن آگاهی از اختلاف ساعت بین شهر ها و کشور های دنیا بسیار مهم است. البته، جای نگرانی نیست. می توانید این موارد را در وب سایت آژانس هواپیمایی سام سیر (Samseir) چک کنید و از شروع کار، یعنی خرید بلیط و کار های وابسته به آن و انتخاب تور مناسب را بر عهده این آژانس هواپیمایی با سابقه بسپارید.  

 

دلیل اختلاف ساعت ایران و ایتالیا

دلیل اختلاف ساعت ایران و ایتالیا

موقعیت ظاهری خورشید در آسمان و ساعت خورشیدی با توجه به کروی بودن زمین در نقاط مختلف متغیر و متفاوت است. همین عامل اختلاف ساعت در نقاط مختلف زمین را پدید می آورد. به همین دلیل برای سفر کردن باید به این اختلاف ساعت دقت کنید تا مشکلی در تهیه بلیط و زمانبندی ‌سفر پیش نیاید.

در روزگار دور و جایی قبل از قرن بیستم، هر کشور ساعت داخلی را متناسب با نصف النهاری که از آن کشور می گذشت تعیین می کرد و می توان گفت که هر کشور ساعت مخصوص به خود را داشت و بازار سردرگمی بود.

مساحت کشور و اختلاف ساعت

با پیشرفت ابزارهای مواصلاتی مانند قطار، کم کم هواپیما و کشتی نبود یک سیستم منظم در تعیین و تنظیم زمان ها مشکلات و بی نظمی های بسیاری را به وجود آورد. دانشمندان راهی که سیستمی یکپارچه داشته باشد را پیشنهاد دادند. بر همین مبنا جغرافی دان ها زمین را به 24 برش یا نصف النهار تقسیم کردند که هر برش طول جغرافیایی به اندازه 15 درجه دارد. بعضی از کشورها در یک برش یا در یک نصف النهار قرار می گیرند. به همین دلیل اختلاف زمانی بین این نقاط وجود ندارد.

 کشوری مانند روسیه به دلیل پهناور بودن و داشتن 160 درجه طول جغرافیایی، 10 منطقه زمانی را در بر می گیرد. یعنی روسیه شامل چندین نصف النهار است و شرقی ترین تا غربی ترین شهر آن با هم اختلاف ساعتی حدود 9 ساعت دارند. این شرایط برای چین و امریکا و هند نیز وجود دارد. در این میان، قطب شما و قطب جنوب ساعت رسمی ندارند. چون در نقطه ای به هم می پیوندند و تعیین ساعت محلی در این نقاط دشوار است.