اگر شما هم به زندگی در ترکیه فکر می‌کنید و برنامه مناسبی چیده‌اید تا در روزهای آتی در این کشور خانه‌ای برای خود بخرید، لازم است در مورد شهرهای مختلف این کشور اطلاعاتی جمع‌آوری کنید. ویژگی‌ شهرهای مختلف را بررسی و بعد از آن برای خرید ملک اقدام کنید. این سوال برای بسیاری از هموطنان پیش می‌آید که برای زندگی ازمیر بهتر است یا استانبول؟ هر دو شهر از زیباترین شهرهای ترکیه هستند و زندگی در هر کدام مزایای به خصوصی دارد که در این مطلب به طور کامل شرح داده خواهد شد.


1.jpg

معرفی استانبول

در پاسخ به این سوال که برای زندگی ازمیر بهتر است یا استانبول، باید فاکتورهای مختلف هر شهر را بدانید. در مورد استانبول باید گفت که هر چند این شهر پایتخت ترکیه نیست، اما به جرات می‌توان گفت که مرکز تجارت و صنعت کشور ترکیه، شهر استانبول است. اکثر افرادی که به این شهر سفر می‌کنند، قصد تفریح ندارند و برای توسعه کسب و کار خود قدم برداشته‌اند. بدون شک با جاذبه‌های گردشگری در این شهر آشنایی دارید. سالانه میلیون‌ها توریست به این شهر سفر می‌کنند. بازارهای مختلف خرید، هر کسی را وسوسه خواهد کرد که کالا یا پوشاکی را برای خود تهیه کند.

بازارهای خرید استانبول نیز بسیار معروف و زبانزد است. از نظر تاریخی نیز این شهر دارای جاذبه‌های مختلفی است. با توجه به آمارهای اخیر بیش از نیمی از جمعیت استانبول را مهاجران تشکیل داده‌اند و به همین دلیل این شهر را می‌توان 72 ملتی دانست. به همین دلیل با خرید آپارتمان در استانبول ممکن است شما همسایه‌هایی از چند کشور مختلف داشته باشید. این مطالب را به یاد داشته باشید تا ببینیم ازمیر بهتر است یا استانبول.

معرفی ازمیر

در بررسی این‌که ازمیر بهتر است یا استانبول، باید پارامترهای مختلف زندگی در شهر ازمیر را نیز حلاجی کنید. ازمیر به عنوان سومین شهر بزرگ کشور ترکیه، برترین استانداردهای زندگی را در بین شهرهای مختلف این کشور دارا است. این شهر از نظر امکانات تفریحی و رفاهی بهترین نمره را کسب می‌کند. اگر کسی قصد سرمایه‌گذاری دارد، بعد از استانبول بدون شک ازمیر بهترین گزینه برای سرمایه‌گذاری است، اما برای زندگی این شهر با آرامش خاص خود به نظر گزینه بهتری می‌رسد.

سالانه حدود 2 میلیون توریست به این شهر سفر می‌کنند که دلیل آن چشم‌اندازهای زیبا، جنگل‌ها و کرانه دریای اژه است. بسیاری از افراد در این شهر اقدام به خرید خانه ویلایی می‌کنند، چرا که خانه‌های ویلایی این منطقه بیش از موارد دیگر برای سرمایه‌گذاری و یا زندگی مورد توجه هستند. مناطق تفریحی استانبول یا ازمیر هر دو در نوع خود دیدنی هستند و گردشگران زیادی به خود جذب می‌کنند.

تنوع منطقه در ازمیر

بهتر است بدانید که ازمیر تنها شامل مرکز شهر آن نمی‌شود و این شهر را باید یک شبه جزیره بسیار جذاب دانست. شما با هر سلیقه‌ای می‌توانید در این شهر برای خود خانه خریداری کنید و منطقه محبوب خود را از میان 30 منطقه با امکانات مختلف انتخاب کنید. شاید در این مورد اگر کسی بپرسد که ازمیر بهتر است یا استانبول، پاسخ بدیهی باشد.

سرمایه‌گذاری در ازمیر بهتر است یا استانبول؟

با توجه به گفته‌های قبلی استانبول را می‌توان مرکز اقتصاد و تجارت کشور ترکیه دانست. با این حال اگر به سرمایه‌گذاری در ازمیر یا استانبول فکر می‌کنید، با توجه به رشد هر دو منطقه، بدون شک سرمایه‌گذاری در هر کدام شما را به سود مناسبی خواهد رساند. به نظر می‌رسد، استانبول پتانسیل اقتصادی بالایی دارد و احتمال پیشرفت در آن شهر بیشتر است، اما ازمیر نیز با توجه به مزایای مختلف منطقه جای پیشرفت بسیار زیادی دارد. بدون شک شما می‌توانید یک سرمایه‌گذاری موفق در ازمیر ترکیه داشته باشید.

سرمایه‌گذاری در ازمیر بهتر است یا استانبول؟

هزینه زندگی در ازمیر و استانبول

در بررسی اینکه ازمیر بهتر است یا استانبول، باید به هزینه زندگی در هر دو شهر نیز به طور کامل توجه داشت. اگر شما سطح درآمدی بالایی نداشته باشید، هزینه زندگی در استانبول باعث خواهد شد تا شما در کل روز در حال دوندگی باشید. ترافیک‌های زیاد و هرج و مرج در استانبول شاید برای برخی از افراد خوشایند نباشد. شما می‌توانید اوضاع این شهر را با تهران خودمان مقایسه کنید.

در ازمیر با هر سطح درآمدی می‌توان با خیال آسوده زندگی را اداره کرد و خوش‌گذرانی‌های مختلفی نیز داشت. در حالت کلی وضعیت ترافیک در این شهر نیز بسیار مناسب است و می‌توان گفت که یک جای دنج برای زندگی کردن است. کرایه مسکن، ماشین، هزینه خوراک و ... در ازمیر پایین‌تر از استانبول است و این مسئله زندگی را راحت‌تر می‌کند.

یافتن شغل در ازمیر و استانبول

در استانبول فرصت‌های شغلی که به آسانی به دست می‌آید، به دلیل داشتن مهاجران زیاد اشباع شده است. شاید در سال‌های گذشته این مشکل در این شهر وجود نداشت، اما به دلیل شهرت فراوان در حال حاضر یافتن شغل در این شهر کار چندان آسانی نیست. مهاجران تمام فرصت‌های شغلی را اشغال کرده‌اند و باید برای داشتن شغلی با درآمد مناسب خیلی تلاش کرد.

در ازمیر این مشکل نیز وجود ندارد؛ چراکه ازمیر در صنعت کشاورزی در ترکیه بسیار مشهور است و حدود 6 درصد از محصولات کشاورزی کشور ترکیه از این شهر به کشورهای اروپایی صادر می‌شود. داشتن حالت بندری در شهر ازمیر باعث شده تا پیدا کردن یک شغل با درآمد مناسب کار چندان دشواری نباشد و فرصت‌های شغلی مختلفی برای هر شخص مهاجر وجود دارد. با این وجود شما می‌توانید تصمیم خود را بگیرید که ازمیر بهتر است یا استانبول؟

جمع بندی

هر شخصی برای زندگی راه و روش خاصی را انتخاب می‌کند و با توجه به سلیقه خود مکان و نوع زندگی خود را مشخص می‌کند. افرادی که قصد زندگی در ترکیه را دارند، بهتر است شهر مورد نظر خود را برای زندگی مشخص کنند. در این انتخاب سطح درآمد، هزینه زندگی، داشتن شغل و ... بسیار حائز اهمیت است. ما در این مطلب سعی داشتیم تا به این سوال که برای زندگی ازمیر بهتر است یا استانبول پاسخ دهیم. با توجه به مطالبی که در متن آمد، هزینه زندگی در ازمیر پایین‌تر است و پیدا کردن شغل مناسب در این شهر بسیار آسان‌تر از استانبول است.

اگر شما قصد خرید ملک و سرمایه‌گذاری در ترکیه دارید، می‌توانید به سایت ازمیر پاشا مراجعه کنید و با کارشناسان این حوزه در ارتباط باشید.