سفر به مکزیک، سفر به دیار پیتزا، موج مکزیکی فوتبال، سرزمین کهن و رنگارنگ اهرام و مایاها، یکی از جذاب ترین فرصت‌های گردشگری در قاره آمریکا است. با سفر به مکزیک، می‌توان از کوبا و گواتمالا نیز دیدن کرد و سفری دریایی در خلیج مکزیک را تجربه کرد. امکان درخواست ویزای آمریکا برای مسافران مکزیک از طریق سفارت آمریکا در مکزیکوسیتی هم وجود دارد.

این کشور 130 میلیون نفری اسپانیولی زبان آمریکای لاتین، میزبان بیش از 20 میلیون گردشگر از سراسر جهان در سال 2021 بود که 27 درصد از سال 2020 بیش تر بود. استقبال گسترده گردشگران برای سفر به مکزیک به خصوص گردشگران ماجراجوی ایرانی در یک دهه اخیر، سبب شده تا این کشور به نسبت ارزان آمریکای لاتین، در فهرست مقصدهای گردشگری جذاب سال 2023 میلادی قرار بگیرد. با روزی بین 30 تا 40 دلار، می‌توان گردشگری خاطره‌انگیزی را در شهرهای مکزیک رقم زد.

هزینه های سفر به مکزیک

 هزینه های سفر به مکزیک به مراتب کم‌تر از هزینه های سفر به چند کشور اروپایی از سال 2023 میلادی به بعد است. مخصوصا در روزگار روند صعودی قیمت دلار آمریکا که شاهد تثبیت دلار بالای عدد 30 هزار تومان هستیم و با چالشی به نام اخذ ویزای شنگن نیز روبرو هستیم، سفر به مکزیک، انتخاب هوشمندانه ای برای گردشگران ایرانی خواهد بود.

هر دلار آمریکا تقریبا معادل 20 پزو مکزیک است. شما با روزی 30 دلار می‌توانید هم هاستل اجاره کنید و هم مواد غذایی خوب و ارزان خریداری کنید.

هزینه زندگی در مکزیک به نسبت بسیاری از کشورهای اروپایی کم تر است. هزینه گردشگری مکزیک نیز از کشورهای اروپایی به خصوص شمال اروپا کم تر است. کم ترین هزینه ای که برای هاستل می توان در نظر گرفت، شبی 120 تا 150 پزو است. انواع و اقسام فرصت اقامتی در مکزیک در اختیار گردشگران است. از اجاره هاستل و هتل 5 ستاره تا کرایه خانه دربست اهالی مکزیک با قیمت های عالی.

دو شهر مکزیکوسیتی و کانکون، مقصد گردشگری مکزیک‌گردهای خاص پسند است. اقامت در اتاق های اختصاصی هاستل های مکزیک نیز از 300 پزو آغاز شده و بعضا، وای فای رایگان و صبحانه هم دارند. در بسیاری از پایتخت های اروپایی نمی توان با شبی 15 تا 20 دلار، اتاق اختصاصی خوب در هاستل خوب اجاره کرد.

هزینه خرید مواد غذایی در مکزیک از بسیاری از شهرهای اروپایی کم تر است. کلا کشورهای پر جمعیت جهان به خصوص کشورهای آمریکای لاتین، جایی است که در روزگار امروز اقتصاد جهانی، می توان با قیمت مناسب، نسبت به خرید مواد غذایی مورد علاقه اقدام کرد. تقویت ریال در برابر دلار، می تواند قدرت خرید گردشگران ایرانی در مکزیک را در سال 2023 میلادی افزایش یابد. کرایه یک واحد کامل آپارتمان در پایتخت مکزیک، با حدود 600 تا 700 پزو امکان پذیر است.

با این رقم در پایتخت بسیاری از کشورهای اروپایی نمی توان یک واحد کامل آپارتمان را کرایه کرد. هزینه خورد و خوراک در مکزیک هم مثل جنوب اروپا، ارزان است. می توانید یک وعده غذایی کامل را در رستوران های شیک بین 300 تا 600 پزو بخورید. هزینه خرید مواد اولیه غذایی برای یک هفته نیز زیر 700 پزو است. شامل برنج و سبزی و مرغ و گوشت.

بخشی از هزینه های سفر به مکزیک، هزینه های حمل و نقل است. اتوبوس در مکزیک از صبح تا شب فعال است. سفر با اتوبوسی که مسیری 5 ساعته را طی می کند، حدود 500 پزو هزینه دارد. هزینه حمل و نقل با هواپیما در این کشور نیز مقرون به صرفه است. شهرهای بزرگ مکزیک همه مجهز به سیستم اتوبوسرانی و حمل و نقل ریلی و مترو هستند که با خرید کارت مترو، می توان ارزان تردد کرد. اپ موبایل برای حمل و نقل نیز در دسترس است.

شما برای گردش اقتصادی در مکزیک، به روزانه 1000 پزو نیاز دارد. به شرط اقامت در هاستل و خوردن غذای معمولی و استفاده از حمل و نقل عمومی.

برای این که هزینه‌ های سفر خود را به میزان قابل ‌توجهی کاهش دهید، در فصل کم‌ گردشگر مکزیک سفر کنید؛ یعنی از اواخر آوریل (اردیبهشت) تا اوایل دسامبر (آذر) در این فاصله می‌ توانید از قیمت‌های پایین اماکن اقامتی و رستوران ‌ها استفاده کنید.

به طور کلی، بالاترین هزینه سفر شما به مکزیک، هزینه بلیط هواپیما است. پس از رسیدن به مکزیک، می توانید با امکاناتی که در دسترس شما قرار دارد، بین 2 تا 4 هفته در این کشور زندگی کرده و با شیوه ایی که خودتان دوست دارید، هزینه کنید. در این کشور پر امکانات، همه چیز برای رفاه حال گردشگران در دسترس است.

مناطق ساحلی مکزیک ، توریستی ‌تر و مشهور تر هستند بنابراین تعجبی ندارد که قیمت ‌ها هم در این مناطق بیش تر است. در مناطق داخلی و دور از سواحل، قیمت امکانات توریستی بسیار پایین ‌تر است. ضمنا در این مناطق، بیشتر می ‌توانید با مردم خونگرم و مهمان نواز و مهربان مکزیک در ارتباط باشید و از سیل جمعیت گردشگران خبری نیست. این ها در هزینه های سفر به مکزیک شما صرفه جویی خواهد کرد.

هزینه سفر به مکزیک

چرا به مکزیک سفر کنیم؟

سفر به مکزیک مثل سفر به کنیا و شیلی و بالی اندونزی، سفر به یکی از خاص‌ترین مقصدهای گردشگری جهان است. جایی که نمونه آن، کم‌تر یافت می‌شود. اگر دوست دارید با هزینه کم تحصیل کنید و زبان مهم و پر کاربرد اسپانیولی را یاد بگیرید، مکزیک انتخاب خوبی برای شما خواهد بود.

اگر دوست دارید مدتی در آمریکای لاتین بچرخید و با سبک زندگی جالب و هیجان‌انگیز مردمان این خطه جهان آشنا شوید، مکزیک انتخاب وسوسه کننده ای خواهد بود. مکزیک به دلیل گردشگری سلامت و گردشگری ورزشی، مدت‌های مدیدی است که یک مقصد گردشگری محبوب برای اهالی آمریکای شمالی تبدیل شده است.

چرا به مکزیک سفر کنیم ؟

 اخیرا این کشور در تمام دنیا محبوب شده و مورد توجه گردشگران سراسر دنیا قرار گرفته است. میلیون ها نظر توسط تریپ ادوایزری ها درباره مکزیک و جولان مکزیک در هشتگ های گردشگری و فشن و غذا در اینستاگرام، سبب جلب توجه گردشگران به این خطه شده است. البته حضور همیشگی تیم ملی فوتبال مکزیک در رقابت های جام جهانی نیز تاثیر خوبی در برندینگ گردشگری مکزیک داشته است.

علاوه بر چشم‌اندازهای زیبا و متنوع طبیعی، تاریخ و فرهنگ این کشور هم بسیار جالب توجه است. از میان مشهورترین جاذبه‌های این کشور می‌توان به آثار به‌جامانده از قوم مایا و آزتک اشاره کرد. علاوه بر آثار تاریخی و مناطق ساحلی که برای گردشگران بسیار محبوب هستند، از دیگر دلایل جذابیت مکزیک باید به تنوع و غنای فرهنگی اشاره کرد.

فرهنگ این کشور علاوه بر بومیان، تحت‌تاثیر دوران استعمار و فرهنگ اسپانیایی است. این تاثیرات را به وضوح می‌توانید در آشپزی، جشن‌ها و رقص‌های سنتی و موسیقی مکزیک ببینید. اگر علاقمند هستید که رستوران غذای مکزیکی راه اندازی کنید، چند هفته یا چند ماه زندگی و کار در مکزیک را در نظر داشته باشید. اگر عکاس طبیعت هستید یا لاکچری گرد، مکزیک برای همه نوع سلیقه، فرصت های گردشگری فوق‌العاده جذابی دارد.

هزینه های سفر به اروپا در مقیاس با مکزیک

اروپا به خصوص کشورهای منطقه شنگن، تنوع فرهنگی و اقتصادی و جغرافیایی بالایی داشته و نمی توان رقم ثابتی را به عنوان هزینه های سفر به اروپا در نظر گرفت. بخشی از هزینه های سفر به اروپا یعنی کشورهای عضو منطقه شنگن، هزینه های تهیه مدارک برای ارائه به سفارت است که شامل هزینه ترجمه رسمی می شود. تمکن مالی بالای 5 میلیارد ریال برای هر نفر جهت تردد چند هفته ای در مرزهای شنگن را نیز باید به هزینه های سفر به اروپا اضافه کرد. برای دریافت وقت سفارت فرانسه می توانید از پارت ویزا اقدام کنید.

به طور متوسط، هر شب اقامت در بسیاری از پایتخت های اروپایی، بین 30 تا 100 یورو هزینه دارد و به این رقم باید هزینه های خوراک و حمل و نقل نیز اضافه کرد. البته اگر با خطوط هواپمایی ارزان اروپا مثل ریان ایر سفر کنید، در هزینه های حمل و نقل خود صرفه جویی خواهید کرد. به هر حال، اجاره خانه های کرایه ای و اقامت در اتاق های اشتراکی هاستل های دورتر از مرکز شهرهای بزرگ، می تواند تاثیر زیادی در کاهش هزینه های سفر هموطنان به اروپا داشته باشد.

اما فراموش نکنید که اروپا در سال های اخیر با بحران های اقتصادی مواجه شده و هزینه انرژی و مواد غذایی به طرز چشمگیری افزایش یافته است. خرید مواد غذایی در بسیاری از کشورهای اروپایی به دلیل مالیات بالا، گران تر از کشورهای آسیایی به خصوص آمریکای لاتین است.

ناگفته پیداست که هزینه سفر به مناطق شمالی اروپا مثل کشورهای اسکاندیناوی ثروتمندی مثل سوئد و نروژ در قیاس با سفر به کشورهای جنوب اروپا مثل اسپانیا و ایتالیا، گران تر است. هم قیمت هر شب اقامت و هم قیمت خرید مواد غذایی. برای دریافت وقت سفارت ایتالیا می توانید از پارت ویزا اقدام کنید.

هزینه های سفر به اروپا در مقیاس با مکزیک

سفر به مکزیک از ایران

به منظور سفر به مکزیک از ایران، بایستی نسبت به اخذ ویزای گردشگری این کشور از طریق سفارت مکزیک در تهران اقدام کرد. نحوه تعیین وقت سفارت مکزیک در تهران در سایت پارت ویزا ارائه شده است

بر خلاف تصور عموم، هیچ تضمینی در اخذ ویزای گردشگری مکزیک برای ایرانیان وجود ندارد و شما بایستی با مدارک کامل، پس از دریافت وقت سفارت، به سفارت مراجعه کنید. البته پارت ویزا در زمینه تکمیل مدارک و اخذ ویزای گردشگری و تجاری و تحصیلی مکزیک با پرونده های موفقش، مشاوره لازم را در اختیار عاشقان مکزیک قرار می دهد.

دقت کنید که مکزیک مثل بسیاری از کشورهای اروپایی در تهران، کارگزار رسمی برای دریافت مدارک متقاضیان ویزا نداشته و خدمات ویزا را برون سپاری نکرده است. درخواست وقت ویزا سفارت مکزیک، رایگان است و در صورت کنسل کردن، تا 90 روز امکان دریافت وقت مجدد را ندارید.