خرید و فروش املاک و مستغلات همیشه یکی از بهترین روش‌های سرمایه گذاری در سراسر دنیا بوده و هست؛ به ‌ویژه سرمایه گذاری ملکی در سایر کشورها. ولی آیا هر کشوری برای سرمایه گذاری ملکی و وارد کردن سرمایه مناسب و امن است؟ طبیعتاً خیر. در میان اغلب کشورهای همسایه ایران، تقریباً همه قبول داریم که ترکیه در شهرهای مختلف خود به ‌ویژه شهر بزرگ و جذاب استانبول، یک محیط ایده‌آل با پتانسیل سودآوری بسیار بالا برای سرمایه گذاری ملکی است.

افراد خارجی زیادی برای خرید ملک یا احداث پروژه‌های ساخت و ساز به استانبول هجوم آورده‌اند و این موضوع در کنار تورم اقتصادی ترکیه منجر به افزایش قیمت املاک در استانبول و سایر شهرهای ترکیه شده ‌است. این مسئله باعث شده تا بعضی از سرمایه گذاران نسبت به خرید ملک در ترکیه دچار شک و تردید شوند. به ‌عنوان یک سرمایه گذار بین المللی باهوش، اگر استانبول را انتخاب کرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا به شما بگوییم چرا ترکیه و شهر استانبول همچنان یکی از بهترین گزینه‌ها برای خرید املاک و مستغلات است.

خرید ملک در ترکیه و استانبول


5 دلیل مهم برای سودآور بودن سرمایه گذاری ملکی در ترکیه

اگر به ‌دنبال یک سرمایه گذاری ملکی مطمئن برای کسب درآمد از طریق اجاره یا سود فروش مجدد ملک در آینده هستید، بازار املاک و مستغلات ترکیه فرصت خوبی برای محقق شدن این خواسته ‌است. با توجه به قیمت خانه در ترکیه، سرمایه گذاری ملکی یکی از رقابتی‌ترین فرصت‌ها برای کسب سود و اخذ آسان اقامت با پاسپورت ترکیه است. خرید ملک در ترکیه و شهر استانبول به‌ دلایل مختلف یک سرمایه گذاری امن و سودآور است؛ این دلایل را در ادامه توضیح می‌دهیم:

✔ ترکیه و شهر استانبول از لوکیشن استراتژیکی برخوردار است

کشور ترکیه از نظر اتصال به بازارهای بزرگ جهانی و سهم 24 تریلیون دلاری از تولید ناخالص داخلی در اروپا، یک منطقه فوق العاده برای فعالیت‌های اقتصادی و چهار راهی استراتژیک بین اروپا و آسیای مرکزی است. همین امر باعث شده برندهای بزرگی مانند تویوتا، فورد، نستله و هوگو باس این کشور را به‌ عنوان مرکز صادرات و مدیریت خود انتخاب کنند و اغلب کمپانی‌های برتر پوشاک و مواد غذایی در این کشور نمایندگی‌های متعدد خود را مستقر کنند.

از سوی دیگر استانبول یکی از پیشرفته‌ترین و مدرن‌ترین شهرهای ترکیه و لوکیشن مورد علاقه سرمایه گذاران خارجی و علاقه‌مندان به اجرای پروژه‌های کلان ساخت و ساز است. استانبول به دو بخش آسیایی و اروپایی تقسیم می‌شود که هر دو منطقه در برنامه طرح توسعه و پیشرفت سال 2023 ترکیه قرار دارد. طی سال جاری و تمام اداره‌های مرکزی از آنکارا به بخش آسیایی استانبول منتقل و این منطقه به مرکز اداری ترکیه تبدیل خواهد شد. در بخش اروپایی نیز طرح کانال استانبول یا تنگه بسفر جدید اجرا خواهد شد.

✔ سرمایه گذاری در بخش خرید ملک سودآوری بالایی دارد

ارزش بازار املاک و مستغلات ترکیه هر سال حداقل دو برابر می‌شود و به ‌سرعت در حال رشد است. طبق تحقیقات انجام ‌شده، املاک ترکیه یکی از سودآورترین ابزارهای سرمایه گذاری برای اتباع خارجی است که در بعضی مناطق رشد قیمت تا 300 درصد را هم در پی داشته است. ساخت شهرک‌های آپارتمانی، برج‌های لوکس مسکونی، اداری و تجاری و پروژه‌های مسکونی و تجاری اطراف اتوبان‌های مهم استانبول فرصت‌های سرمایه گذاری زیادی را به وجود آورده ‌است.

خرید ملک در استانبول


✔ ترکیه یک کشور توریستی و تفریحی است

ترکیه یکی از محبوب‌ترین کشورهای توریستی و تفریحی منطقه است که همه ساله پذیرای میلیون‌ها گردشگر از اقصی ‌نقاط دنیاست. استانبول به‌ عنوان زیباترین شهر ترکیه با سواحل جذاب، آثار تاریخی و فرهنگی فاخر، طبیعت بکر و امکانات تفریحی مختلف، مراکز خرید و بازارهای محبوب، پارک‌ها و...، بیشترین جذب گردشگر را در میان سایر مناطق و شهرهای این کشور دارد. با خرید ملک در استانبول و اجاره دادن آن به توریست‌ها یا سرمایه گذاری در صنعت هتلداری، می‌توانید از این طریق کسب درآمد کنید.

از طریق خرید املاک تجاری و اجاره آن به برندهای معتبر و مطرح جهانی نیز می‌توانید علاوه بر سرمایه گذاری سودآور، درآمد قابل توجهی را از محل اجاره املاک تجاری خود کسب کنید. در واقع توریستی و تفریحی بودن ترکیه و شهر استانبول نقطه قوت این منطقه برای تبدیل شدن به منطقه‌ای جذاب و دارای پتانسیل بالا برای سرمایه گذاری است.

✔ سرمایه گذاری ملکی مسیری آسان و مطمئن برای اخذ اقامت و شهروندی ترکیه است

روش‌های مختلفی برای اخذ اقامت یا دریافت شهروندی ترکیه وجود دارد، ولی هیچ‌ کدام به ‌اندازه خرید ملک قابل‌ اطمینان و سریع نیست. با خرید ملک مسکونی به ارزش حداقل 75 هزار دلار می‌توانید به ‌راحتی اقامت موقت ترکیه را دریافت کنید. برای اخذ پاسپورت نیز فقط کافیست ارزش ملک خریداری شده شما حداقل 400 هزار دلار باشد. با خرید هر نوع ملک (مسکونی، اداری و تجاری) به ارزش حداقل 400 هزار دلار می‌توانید طی حداکثر 6 ماه پاسپورت این کشور را اخذ کنید.

✔ خرید املاک اقساطی پتانسیل سودآوری بالایی دارد

یکی از بهترین روش‌های سرمایه گذاری ملکی در ترکیه، خرید ملک اقساطی است. با خرید املاک مسکونی یا تجاری اقساطی می‌توانید با پیش ‌پرداخت کم و اقساط 12 تا 60 ماهه یک یا چند ملک در نقاط مختلف استانبول خریداری کنید و در بازه زمانی پرداخت اقساط شاهد رشد قیمت روزافزون آنها باشید. مزیت خرید املاک اقساطی این است که اغلب آنها توسط بهترین سازندگان ترک ساخته می‌شوند و از کیفیت ساخت عالی، معماری زیبا و تجهیزات و امکانات مدرن و باکیفیت برخوردار هستند.

خرید املاک اقساطی و پیش فروش این امکان را به شما می‌دهد که بلافاصله پس از اتمام تشریفات قانونی به نام زدن سند و واریز پیش ‌پرداخت، برای درخواست پاسپورت یا اقامت ترکیه اقدام کنید. چون در مورد این املاک نیاز به تسویه حساب کامل برای به نام زدن سند ملک نیست و پس از وصول پیش پرداخت، سازنده سند ملک را به نام شما انتقال خواهد داد.

خرید خانه در ترکیه

 

نتیجه گیری

امیدواریم توضیحاتی که در این مطلب ارائه کردیم، ابعاد مختلف سودآوری سرمایه گذاری ملکی در ترکیه را برای شما روشن کرده باشد. در پایان توصیه می‌کنیم، پیش از سرمایه گذاری ملکی در این کشور حتماً از مشاورین املاک معتبر و باسابقه مانند هلدینگ هوم ترکی کمک بگیرید. خرید ملک در ترکیه کار آسانی نیست و نیاز به تجربه بالا دارد. چه بسیار افرادی که به ‌دلیل عدم اطلاع از قوانین مورد سوءاستفاده مالی قرار گرفته و سرمایه خود را از دست داده‌اند!

هلدینگ هوم ترکی با بیش از 10 سال سابقه درخشان در انجام امور خرید و فروش املاک و مستغلات در ترکیه، بهترین املاک را به شما معرفی می‌کند. برای ارتباط با کارشناسان این مجموعه فقط کافی است به نشانی hometurkie.com مراجعه کنید.