برنامه ریزی برای سفری ارزان به ترکیه

همیشه قرار نیست با صرف هزینه های زیاد سفر کرد؛ گاهی می توان با برنامه ریزی مناسب، یک سفر ارزان انجام داد. با رعایت برخی موارد می توان هم بلیط هواپیما ارزان خریداری کرد و هم از دیگر هزینه های سفر کاست. شناخت مواردی مانند بهترین زمان سفر، استفاده از تورهای مسافرتی، استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی در مقصد و غیره می تواند باعث شود سفر شما ارزان تمام شود. در این مطلب قصد داریم به برنامه ریزی برای سفری ارزان به ترکیه بپردازیم.

سفری ارزان به ترکیه

انتخاب زمان مناسب برای سفر به ترکیه

برای سفر به ترکیه ابتدا باید بهترین زمان های سفر را شناخت. به طور کلی، بیشتر سفرها به ترکیه در فصل بهار و پاییز انجام می شوند. دلیل این امر هم آب و هوای خوب ترکیه در این زمان است. به همین دلیل، در این زمان ها قیمت بلیط تهران استانبول کمی بالا خواهد بود. اگر می خواهید در هزینه های خود صرفه جویی کنید، سفر خود را به زمان های دیگر موکول کنید. به عنوان مثال، در فصل زمستان هم برای رزرو هتل خارج از کشور می توان با قیمت پایین تری اقدام کرد و هم بلیط سفر، ارزان تر است. همچنین می توان در زمستان از حراج زمستانه مراکز خرید ترکیه استفاده کرد.

استفاده از تورهای مسافرتی ترکیه

در برنامه ریزی برای سفری ارزان به ترکیه می توان استفاده از تور را گنجاند. گردانندگان تور با خرید کلی بلیط ها و رزرو پرتعداد هتل ها، از تخفیف برخوردار می شوند. به همین دلیل، هزینه سفر با تورها نسب به سفرهای شخصی کمتر است. به همین دلیل، به عنوان مثال قیمت بلیط تهران استانبول برای مسئولین تور ارزان تر از خرید شخصی آن تمام می شود. شما نیز می توانید برای سفر به ترکیه از تورهای مسافرتی ارزان بهره بگیرید.

استفاده از حمل و نقل عمومی

استفاده مکرر از تاکسی در ترکیه، هزینه زیادی را به شما تحمیل خواهد کرد. می توانید به جای استفاده از تاکسی به سراغ دیگر وسایل حمل و نقل عمومی بروید. در ترکیه اتوبوس های مخصوص گردشگران وجود دارند که آنها را به صورت گروهی به مکان های دیدنی می برند.

خرید بلیط هواپیما ارزان ترکیه

یکی دیگر از موارد برنامه ریزی برای سفری ارزان به ترکیه، خرید بلیط ارزان است. همان طور که اشاره شد، با انتخاب زمان های خلوت می توان با قیمت کمتری بلیط هواپیما را تهیه کرد. یکی دیگر از راه های دستیابی به بلیط ارزان، خرید بلیط های چارتری و لحظه آخری است. چنانچه زمان شما برای سفر منعطف باشد، می توانید با صبر و خرید بلیط لحظه آخری هزینه سفر خود را کاهش دهید.

برای اطلاع از قیمت بلیط تهران استانبول و دیگر بلیط های ترکیه می توانید از فلای تودی کمک بگیرید. با فعال کردن سرویس اطلاع از قیمت لحظه ای بلیط ها می توانید ارزان ترین بلیط را خریداری کنید. فراموش نکنید که در فلای تودی برای رزرو هتل خارج از کشور نیز می توانید اقدام کنید.

استفاده از تفریحات ارزان تر

در ترکیه می توان به جای استفاده از تفریحات گران قیمت، به سراغ موارد کم هزینه رفت. این کشور دارای سواحل جذاب و طبیعت زیبایی است که می توانند سفر شما را خاطره انگیز کنند. فراموش نکنید که در شهرهای مهم ترکیه مانند استانبول معمولا جشنواره های رایگانی مانند جشنواره رنگ، جشنواره گل لاله و جشنواره موسیقی برگزار می شوند. می توانید با حضور در این جشنواره ها از سفر خود لذت ببرید. بسیاری از موزه های ترکیه نیز برخی روزها بازدید را برای عموم رایگان اعلام می کنند. این مورد را نیز در برنامه ریزی برای سفری ارزان به ترکیه بگنجانید. 

تورهای مسافرتی ترکیه

رزرو هتل خارج از کشور

در برنامه ریزی برای سفری ارزان به ترکیه می توانید به جای هتل های لوکس یا 5 ستاره، هاستل ها یا اقامتگاه های ساده تر را انتخاب کنید. این کار هزینه سفر شما را بسیار پایین می آورد. برای پیدا کردن هاستل مناسب می توان از کسانی که این تجربه را داشته اند، کمک گرفت یا در اینترنت جست و جو کرد. از آن جایی که بخش مهمی از اقتصاد ترکیه بر پایه توریسم بنا شده است، هتل های متنوعی در این کشور در حال فعالیت هستند. با توجه به شهری که می خواهید در آن اقامت داشته باشید، می توانید یک اقامتگاه مناسب پیدا کنید. 

جمع بندی

جهت برنامه ریزی برای سفری ارزان به ترکیه موارد مختلفی وجود دارند که باید آنها را مدنظر قرار دارد. از جمله این موارد می توان به انتخاب زمان مناسب برای سفر، استفاده از تور به جای سفر شخصی، تهیه بلیط هواپیما ارزان، اقامت در هاستل و استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی اشاره کرد. رعایت این موارد می توانند کمک زیادی به کاهش هزینه های سفر کنند.