بسیاری از افراد آرزو دارند به مشهد مقدس سفر کنند؛ اما به دلیل هزینه های بالا، از این کار امتناع می کنند. در این مطلب می خواهیم بدانیم چگونه سفری ارزان به مشهد داشته باشیم؟ برای این کار باید به موارد مختلفی مانند هزینه سفر، قیمت هتل های مشهد و ... توجه شود.


حرم امام رضا در مشهد

مشخص کردن هدف قبل از سفر

هدف شما از سفر به مشهد بسیار اهمیت دارد. چنانچه صرفا به قصد برخورداری از تفریحات و گردش به مشهد می روید، نیازی به رزرو هتل در نزدیک حرم نخواهید داشت. از آنجایی که قیمت رزرو هتل در حوالی حرم بالاتر از نقاط دیگر است، می توانید با رفتن به هتل های دور از حرم، هزینه خود را کاهش دهید.

 لیست هزینه ها

اگر می خواهید بدانید چگونه سفری ارزان به مشهد داشته باشیم، پیش از مسافرت به مشهد، سعی کنید لیستی از هزینه های آتی تهیه کنید. مواردی مانند هزینه بلیط، رزرو محل اقامت، غذا و حمل و نقل درون شهری عمده ترین هزینه های شما خواهند بود. باید سعی کنید برای این موارد، گزینه های مناسب را انتخاب کرده تا هزینه های سفر هم کاهش یابند.

انتخاب وسیله حمل و نقل

یکی از مهمترین عواملی که تعیین کننده هزینه سفر شما به مشهد خواهد بود، انتخاب نوع وسیله نقلیه است.

سفر به مشهد با ماشین

در سفر با ماشین ممکن است تصور شود هزینه ها به مقدار قابل توجهی کاهش می یابند. اما هزینه های استهلاک، سوخت و خستگی ناشی از رانندگی را باید در نظر گرفت. مزیت استفاده از ماشین در این است که در شهر مشهد دیگر نیازی به پرداخت هزینه های جابه جایی نخواهید داشت.

سفر به مشهد با هواپیما

با این که عموما قیمت بلیط هواپیما گران است، اما گاهی امکان دارد، بتوان با قیمت پایین بلیط هواپیما پیدا کرد. این مسئله به زمان پرواز و وجود بلیط های لحظه آخری بستگی دارد. می توانید در فلای تودی با چک کردن قیمت بلیط شرکت های مختلف مانند قیمت بلیط هواپیما تهران مشهد ماهان، ارزان ترین مورد را انتخاب کنید.

به فکر بلیط های لحظه آخری مشهد هم باشید

مورد دیگری که برای داشتن سفری ارزان به شهر مشهد باید مدنظر قرار دهید، رزرو بلیط هواپیما لحظه آخری مشهد است. برای این کار از جست و جوی روزانه بلیط های هواپیما غافل نشوید. می توانید وارد سامانه فلای تودی شوید و قیمت بلیط هواپیما تهران مشهد ماهان یا دیگر شرکت های هواپیمایی را مشاهده و گزینه دلخواه خود را انتخاب کنید.

سفر به مشهد با قطار

ایمنی بالا و توقف کم قطار در طول مسیر، باعث شده اند قطار برای طیف گسترده ای از مسافران به انتخاب اول تبدیل شود. قطارهای مختلفی برای سفر به مشهد وجود دارند. انواع قطارهایی که به مشهد سفر می کنند، عبارت اند از: قطار اتوبوسی رجا، 6 تخته و قطارهای 4 تخته.

یکی از ارزان ترین قطارهای مسیر تهران مشهد، قطار اتوبوسی رجا است که به واسطه ارزان بودن، مشتریان زیادی دارد. شما می توانید با جستجوی اینترنتی، بلیط این قطارها را با قیمت مناسبی رزرو کنید.

در سامانه فلای تودی تمامی شرکت های هواپیمایی فعال حاضر هستند. به عنوان مثال می توانید قیمت بلیط هواپیما تهران مشهد ماهان را در کمترین زمان ممکن رصد کنید و با دیگر پروازها مقایسه کنید.

سفر به مشهد با اتوبوس

ارزان ترین وسیله نقلیه برای سفر به مشهد، اتوبوس های مسافربری هستند. اتوبوس ها در 2 نوع معمولی و VIP خدمات ارائه می دهند. هزینه اتوبوس VIP به مراتب بیشتر از نوع معمولی است، اما بالطبع، سفر با آنها راحت تر خواهد بود. توجه داشته باشید که در مسافرت های طولانی، استفاده از اتوبوس های معمولی خسته کننده است؛ بنابراین برای بسیاری از افراد که از خود می پرسند چگونه سفری ارزان به مشهد داشته باشیم اتوبوس گزینه مناسبی خواهد بود.

انتخاب واحد اقامتی

برای سفر به مشهد، گزینه های زیادی برای اقامت خواهید داشت. بیش از 70 درصد کل هتل ها و واحدهای اقامتی کشور در مشهد قرار دارند. اگر می خواهید سفر ارزانی به مشهد داشته باشید، به هتل های 4 و 5 ستاره فکر نکنید.

در ادامه با بررسی قیمت هتل های مشهد لیستی از هتل های ارزان مشهد در سال 1401 را به شما معرفی می کنیم. با انتخاب این هتل ها می توانید هزینه های خود را کاهش دهید. این لیست به ترتیب از ارزان به گران مرتب شده است.

·       هتل آپارتمان قصر خورشید مشهد

·       هتل شیراز مشهد

·       هتل آپارتمان اسپینو مشهد

·       هتل آپارتمان ارمغان 1 مشهد

·       هتل آپارتمان جمالی مشهد

·       هتل آپارتمان پرهام مشهد

·       هتل صدر مشهد

·       هتل آپارتمان قصر آیدین مشهد

·       هتل گل گندم شباهنگ مشهد

·       هتل فرهنگ و هنر مشهد

·       هتل آپارتمان معین درباری مشهد

رزرو اقامتگاه پیش از سفر

پاسخ این سؤال که چگونه سفری ارزان به مشهد داشته باشیم، تا حدود زیادی به انتخاب اقامتگاه شما در مشهد بستگی دارد. حتما واحد اقامتی خود را از قبل مشخص کنید، چرا که این مورد در هزینه های شما تأثیر زیادی خواهد داشت. اگر به هر علتی بدون در نظر گرفتن اقامتگاه خود، در شب به مشهد برسید، به مشکل برخواهید خورد. برای مثال اگر شما ساعت ۱۲ شب به شهر مشهد برسید، ممکن است نتوانید اقامتگاه مناسبی تهیه کنید یا برای یافتن هتل باید زمان زیادی صرف کنید.

شما می توانید با بررسی قیمت هتل های مشهد در فلای تودی بهترین گزینه را برای سفر خود انتخاب کنید. پیشنهاد می شود اگر تعداد همراهانتان زیاد است، به هتل آپارتمان های مبله داخل شهر و نزدیک حرم مراجعه کنید. این موضوع در کاهش هزینه سفر شما تأثیر زیادی دارد.

هزینه حمل و نقل در مشهد

از فاکتورهای دیگری که در هزینه سفر تأثیر گذار خواهد بود، هزینه حمل و نقل در شهر مشهد است. نزدیکی محل اقامت شما با حرم و ایستگاه های متروی مشهد، در کاهش هزینه های سفر، تأثیر زیادی خواهد داشت. به این ترتیب می توانید با هزینه بسیار پایین به حرم و سایر مراکز خرید دسترسی داشته باشید. برای اطلاع از مسیر خطوط اتوبوس یا متروی مشهد می توانید به نقشه ها و راهنمای زائر رجوع کنید.

هزینه خوراک

از دیگر هزینه های سفر به مشهد، هزینه خورد و خوراک است که در این مورد گزینه های زیادی خواهید داشت. اکثر پکیج های تور مشهد صرفا صبحانه هتل ها را شامل می شوند و دیگر هزینه های خورد و خوراک به عهده شما خواهند بود.

تور مشهد یا سفر شخصی ؟؟

تور مشهد ارزان تر است یا سفر شخصی؟

پاسخ به این سؤال، برای اینکه بدانیم چگونه سفری ارزان به مشهد داشته باشیم، مهم است. می توان گفت به صورت کلی، تور مشهد نسبت به سفرهای شخصی به مشهد ارزان تر تمام خواهد شد. دلیل این موضوع نیز روشن است. آژانس ها هنگام خرید تورهای مسافرتی، مواردی شامل اماکن اقامتی و بلیط وسیله نقلیه را به صورت عمده رزرو می کنند؛ بنابراین در هنگام عرضه به مسافران، امکان ارائه تخفیف بیشتری خواهند داشت.  

جمع بندی

برای این که بدانیم چگونه سفری ارزان به مشهد داشته باشیم، موارد مهم و تاثیرگذار را مرور کردیم. انتخاب وسیله نقلیه سفر به مشهد، اهمیت زیادی دارد. مورد مهم بعدی، انتخاب اقامتگاه مناسب برای این سفر است. در شهر مشهد نیز می توان با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی، هزینه را پایین آورد. در پایان فراموش نکنید که در فلای تودی می توانید به آسانی به لیست قیمت هتل ها و بلیط های هواپیما دسترسی داشته باشید.