هر آنچه باید درباره سفر به دهلی بدانید

دهلی یکی از مهم‌ترین شهر‌های طول تاریخ بوده که به‌عنوان یک مرکز سیاسی، تجاری و فرهنگی عمل کرده است. این شهر قدیمی و باستانی از قرن ششم قبل از میلاد تا کنون به طور مداوم دارای سکنه بوده است. دهلی دومین شهر پرجمعیت و همچنین دومین شهر ثروتمند هند پس از بمبئی به شمار می‌رود. جمعیت این شهر در سال 2022 میلادی بیش از 32 میلیون نفر تخمین زده شد. در این مطلب قصد داریم مهم‌ترین نکات سفر به دهلی را با شما عزیزان مطرح کنیم.

undefined

دهلی در یک نگاه

اکثر مردم تصور می‌کنند که کلمه دهلی فقط یک راه سریع‌تر برای ادای عبارت "دهلی‌نو" است. اما این‌طور نیست و آن‌ها مجزا از یکدیگر هستند. دهلی به منطقه پایتخت ملی دهلی (NCT)، شهر و قلمرو اتحادیه (بخش اداری) هند اشاره دارد. دهلی‌نو در واقع یک شهر نیست، بلکه یک منطقه شهری در دل دهلی بزرگ‌تر است. باوجوداینکه دهلی‌نو یک شهر در نظر گرفته نمی‌شود، اما به‌عنوان پایتخت و مقر هر سه قوه حکومتی هند عمل می‌کند.

بهترین زمان برای سفر به دهلی

بهترین زمان برای سفر به شهر دهلی از ماه اکتبر تا مارس خواهد بود. زیرا آسمان دهلی در این مدت صاف و هوا نیز به‌ویژه در پاییز مطبوع‌تر است. در واقع پاییز و بهار به‌عنوان بهترین زمان‌ها برای سفر به کشور هند و دهلی در نظر گرفته می‌شوند. اگر جشنواره‌های محلی را دوست دارید، اکتبر تا نوامبر زمان خوبی برای رفتن به دهلی است. زیرا "دیوالی" که یکی از بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین جشنواره‌های دهلی به شمار می‌رود، بین اواخر اکتبر تا اواسط نوامبر برگزار می‌شود.

راه‌های سفر به دهلی را بشناسید!

کلکته، بندر ورودی به هند است، اما بیشتر مسافران احتمالا از طریق فرودگاه بین‌المللی ایندیرا گاندی در دهلی وارد این کشور می‌شوند. فرودگاه بین‌المللی ایندیرا گاندی حدود 15 کیلومتر با مرکز این شهر فاصله دارد. دهلی دارای یک سیستم متروی گسترده است، بنابراین می‌توانید به‌راحتی با مترو به هتل خود بروید. اگر چمدان‌های زیادی دارید، می‌توانید از تاکسی اعتباری استفاده کنید. کرایه‌ها ثابت هستند و معمولا برای رسیدن به مرکز شهر باید بین 400 تا 500 روپیه هزینه بپردازید. البته تاکسی خود را حتما از باجه رسمی تاکسی اعتباری داخل پایانه رزرو کنید.

از طرف دیگر، هند شبکه ریلی گسترده‌ای دارد که می‌تواند شما را تقریبا به هرجایی از این کشور پهناور برساند و هزینه سفر به هند شما را کاهش دهد. حرکت با قطار خیلی بیشتر از پرواز طول می‌کشد، اما بهترین راه برای تجربه دیدنی‌های این کشور خواهد بود.

اقامت در دهلی را تجربه کنید

دهلی یک شهر بزرگ با یک سیستم متروی کارآمد است، بنابراین در هرجایی که اقامت کنید، می‌توانید به‌راحتی در رفت‌وآمد به آنجا باشید. Connaught Place یک منطقه تجاری در مرکز شهر دهلی است که مغازه‌های مجلل، کافه‌ها و رستوران‌های فراوانی دارد. این محله مطمئنا یکی از زیباترین مناطقی است که در سفر به این شهر خواهید دید.

مکان‌های دیدنی دهلی کجاست؟

جاذبه‌های جالب زیادی در دهلی وجود دارند که در این بخش به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

·      معبد آکشاردهام: آکشاردهام یک مجموعه معبد عظیم هندو است که بیش از 10.000 سال تاریخ و فرهنگ هند را بازگو می‌کند.

·      مقبره همایون: مقبره همایون آرامگاه دومین امپراتور مغول و پدر اکبر بزرگ به همراه ده‌ها نفر از اعضای خانواده سلطنتی است.

·      باغ‌های لودی: باغ لودی در حدود 3 کیلومتری غرب مقبره همایون قرار دارد. این باغ 90 هکتاری مقبره محمدشاه، سومین پادشاه سلسله سید و سیکندر لودی، سلطان معروف دهلی را در خود جای‌داده است.

·      تاج‌محل: یادبودی جاودانه برای عشق که به‌عنوان یکی از زیباترین ساختمان‌های جهان شناخته می‌شود. شما می‌توانید با یک سفر 2 ساعته به آگرا با قطار سریع‌السیر از تاج‌محل، قلعه آگرا و فاتح پور سیکری که همگی میراث جهانی یونسکو هستند، بازدید کنید.

تاج محل

هزینه‌های سفر به دهلی چقدر است؟

تخمین هزینه‌ها همیشه کار سختی است، زیرا عادات سفر هر فردی متفاوت هستند. به‌خصوص در شهری مانند دهلی که چیز‌های زیادی برای دیدن و انجام‌دادن وجود دارد. به‌طورکلی بودجه روزانه حدود 2500 تا 3000 روپیه برای هر نفر کافی است. این بودجه برای محل اقامت، حمل‌ونقل، هزینه‌های ورودی، وعده‌های غذایی، نوشیدنی‌ها و اجاره وای‌فای جیبی صرف می‌شود. این روز‌ها داشتن یک اتصال وای‌فای قوی و ثابت در سفر بسیار اهمیت دارد. آنلاین بودن به شما امکان تحقیق و بررسی، تبدیل ارز‌ها و جستجو در گوگل را می‌دهد. دسترسی به گوگل‌مپ نیز یک امر بسیار ضروری برای یافتن مسیر‌ها خواهد بود.

جمع‌بندی

سفر به شهر دهلی می‌تواند به‌عنوان خاطره‌انگیزترین مسافرت خارجی شما محسوب شود. زیرا این شهر و به‌طورکلی کشور هند دیدنی‌های بسیار زیادی دارند. امیدواریم این راهنمای سفر به دهلی برای شما عزیزان مفید بوده باشد.