روستای الماس، جواهری در آذربایجان شرقی

روستای زیبای الماس یکی از زیباترین روستاهای شهرستان شبستر استان آذربایجان شرقی است. این روستا در قلب یک منطقه کوهستانی در غرب شبستر و در دهستان گونی قرار گرفته است. الماس به دلیل طبیعت سرسبز و چشم نوازش به راستی الماس شهرستان شبستر است. این روستا باغات سرسبز و چشمه های جوشان فراوانی دارد که چشم انداز زیبایی را ایجاد کرده اند. روستا به سبب سیل ویرانگر سال 1376 به یکباره ویران شد و اهالی در مکان جدیدتر و امن تری نسبت به روستای قبلی ، روستای جدیدی را احداث کردند اما باغات و مزارع و همچنین آغل حیوانات در همان روستای قبلی باقی ماند.  

این جاذبه نزدیک را از دست ندهید : بندر شرفخانه ارومیه 

کوچه باغ های زیبا، دیوارهای سنگ چین کوتاه، درختان میوه، دشت های پر از گل و چشمه های آب متعدد این روستای زیبا را به یکی از زیباترین مناطق غرب شبستر تبدیل کرده است. کوچه های سنگی و گذرگاه های مسقف روستا لذت پیاده روی در کوچه پس کوچه های آن را مضاعف کرده است. این روستا چشمه آب جالبی دارد  که زبانزد عام و خاص است.  آب این چشمه  پس از جوشیدن از دل زمین بر روی خاک جاری می شود ولی زمانی که چند متری از چشمه فاصله می گیرد بار دیگر در دل زمین فرو می رود و محو می شود که در نوع خود جالب توجه است. باغ های این روستا با دیوارهای سنگ چین حصارکشی شده و در میان باغ ها مسیرهای همواری احداث شده است که مناظر بی بدیلی را خلق می کند.

این جاذبه نزدیک را از دست ندهید : آبشار و روستای پیربالا

در فصل بهار به سبب شکوفه دادن درختان میوه و همچنین شکوفا شدن گل های وحشی الماس تبدیل به یکی از زیباترین تابلوهای خلقت می شود که نظر بسیاری از اهالی آذربایجان شرقی را به خود جذب کرده است. در فصل تابستان نیز با رسیدن میوه ها و آغاز فصل میوه چینی شور و غوغای خاصی در روستا برپا می شود. پاییز این روستا اما به سبب هزاررنگ بودنش بسیار چشم نواز است و گردشگران بسیاری را از شهرهای دور و نزدیک به سمت خود می کشاند. در زمستان هم این روستای زیبا سرد و برفگیر است. روستای الماس یکی از روستاهای توریست پذیر و پرطرفدار شهر تسوج در شهرستان شبستر است.

سفر خوبی را برای شما آرزومندیم