برج طغرل، یکی از ارزشمندترین آثار تاریخی تهران 

برج طغرل یکی از ارزشمندترین آثار تهران است و جزو شاهکاری های معماری در زمان سلجوقیان به حساب می آید.برجی که 9 قرن است که در جنوب پایتخت قرار دارد و کمتر کسی دیدن آن را از دست می دهد.برج طغرل که به  برج خلیفه یزید هم معروف است، در باغ بزرگ طغرلیه واقع است. 

از این جاذبه نزدیک هم دیدن کنید : پارک جنگلی توسکا ( پارکی در جنوب شهر تهران )

برج طغرل در کدام استان است؟ 

یکی از جاذبه های تاریخی و گردشگری جذاب شهر تهران، برج طغرل است. این برج زیبا که قدمت آن به دوره سلجوقیان بر می گردد، در محیطی سرسبز و جذاب واقع شده است. این برج زیبا در واقع در منطقه ابن بابویه که در شهرستان ری قرار دارد، واقع شده است. بسیاری از مورخان بر این باورند که آرامگاه موسس سلسله سلجوقیان یعنی طغرل بیک سلجوقی در مرکز برج قرار دارد. از خصوصیات ویژه این برج شباهت آن به ساعت است که از جمله کاربری های آن نیز است.

ویژگی های برج طغرل 

بنای این برج براساس خشت و آجر است و معماری آن به صورت استوانه ای شکل است. فضای بیرونی آن نشان دهنده علایق سلسله سلجوقیان و توجه آن ها به هنر و معماری بوده است. این برج در حدود 20 متر ارتفاع دارد. یکی از ویژگی های جذاب این برج سر در ورودی چوبی آن است. در چند سال اخیر برای ترمیم و مرمت این برج تاریخی فعالیت هایی صورت گرفته است تا از تخریب این برج جلوگیری شود.

عکس برج طغرل

یکی از ویژگی های مهم این برج کاربری چندگانه آن است. بسیاری از مورخان بر این باورند که این برج دارای کاربری های مختلفی است. از جمله کاربری های ارائه شده می توان به استفاده از برج به عنوان ساعت، استفاده از برج به عنوان منعکس کننده صدا و استفاده از برج به عنوان راهنمای مسافران اشاره کرد. بازدید از این جاذبه عجیب و جالب شهر تهران را به شما پیشنهاد می کنیم.

زمان بازدید و قیمت بلیط برج طغرل 

این برج همه روزه از ساعت 8 صبح تا 5 بعداظهر مورد بازدید علاقمندان قرار می گیرد و قیمت بلیط آن هم 10 هزار تومان می باشد  در صورتی هم که سوالی برایتان پیش آمد می توانید با شماره تلفن 02133746403 تماس بگیرید.

جاذبه های گردشگری نزدیک به برج طغرل 

از جملع جاذبه های گردشگری نزدیک به برج طغرل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

چشمه علی، آتشکده بهرام گور، بقعه جوانمرد قصاب، گورستان قدیمی ابن بابونه و حرم شاه عبدالعظیم حسنی

برج طغرل مربوط به کدام دوره است؟

برج طغرل در شرق آرامگاه ابن بابویه در شهر ری قرار دارد که یکی از شاهکاری های مربوط به دوره سلجوقیان است.ساخت این بنا به 700 سال پیش برمی گردد ولی با وجود اینکه زلزله های بسیاری رخ داده ، هیچ آسیبی به آن وارد نشده و این نشانه ی این است که بسیار مستحکم و مقام ساخته شده است که در برابر هرگونه بلاهای طبیعی استوار است.