جنت از باغ های قدیمی وسنتی شیراز است که از قدمت بالایی برخوردار است و قدمت آن به دوره قاجاریه می رسد. درختان بلند و تنونمند کاج و سرو گویای این قدمت هستند. و وجود این درختان است که جنت را شبیه به باغ ارم کرده است. با اینکه باغ از گذشته تا امروز مرمت شده و از حالت اولیه تغییر کرده اما باز زیبایی خاص خودش را از دست نداده است.

جنت در ورودی غربی شیراز در بلوار امیر کبیر (در صحرای کشن سابق ابتدای جاده شیراز) با وسعت کلی 54 هکتار که تنها 27 هکتار آن قابل بازدید و در اختیار شهرداری می باشد، واقع شده است. در گذشته عمارتی در باغ جنت وجود داشته که از بناهای حاج میرزا ابوالحسن خان مشیرالملک بوده است. عمارت مشیرالملک با توجه به قدمت بالا، به مرور زمان طی سالها از بین رفته است.

 

از این جاذبه تفریحی دیدن کنید : رودخانه قره آغاج

 

شهرداری برای بهسازی باغ هزینه قابل توجهی به ارزش 12 میلیارد ریال را پرداخت کرده که این مبلغ صرف زیبا سازی 11 هکتار از باغ شده علاوه بر آن جهت رفاه حال معلولان و افراد ناتوان باغ مجهز شده است. از ویژگی های دیگر جنت پیست دوچرخه سواری برای علاقمندان به این ورزش جذاب، است. همچنین آبنماهای متعدد، درختانی که با فاصله منظم از هم قرار گرفته و استخر ساخته شده، به زیبایی مکان افزوده است.