منطقه طارم زنجان با طبیعتی سرسبز و کوهستانی یکی از زیباترین مناطق ایران است که به دلیل طبیعت خاص و استثنایی اش به هندوستان ایران شهره است. منطقه طارم با دارا بودن باغ های وسیع زیتون، مزارع برنج، درختان  گردو، فندق، زالزالک، تمشک، انار، انجیر، گیلاس و .... و پوشش جانوری متنوع یکی از غنی ترین زیست بوم های شمال غرب کشور را داراست. این شهرستان دارای رودخانه های فصلی و دائمی بسیاری است که با جریان یافتن در میان کوه ها و دره ها مناظر زیبایی را خلق می کنند که یکی از آن ها آبشارها هستند. 

این جاذبه نزدیک را از دست ندهيد : آبشار وزنه سر طارم

آبشار سرخه میشه  یکی از زیباترین آبشارهای شهرستان طارم و یکی از دهها آبشار این منطقه است که در اثر جاری شدن رودخانه ها در میان صخره ها به سمت دره های سرسبز و عمیق حاصل شده است. این آبشار در نزدیکی غرب روستای سرخه میشه از توابع شهر چورزق قرار گرفته است. خود روستا با دارا بودن باغ های گیلاس و آلبالو و همچنین زیتون، گردو، فندق و .... محیط بسیار زیبا و چشم نوازی را داراست. در چند کیلومتری روستا و در میان شکافی عمیق در سینه کش کوه که سبب ایجاد دو صخره عظیم و مرتفع شده است، آبشار سرخه میشه متولد شده است.

 

پیشنهاد مطالعه:مقاله مربوط به سوغات زنجان را مطالعه نمایید!

این آبشار زیبا بلندترین آبشار شهرستان طارم است که نمای بسیار زیبایی دارد. آبشار باریک از ارتفاعی بیش از 50 متری در میان دره ای عمیق فرود آمده و حوضچه ای کوچک در پایین دست آن تشکیل می شود. این آبشار در ادامهی مسیر رودخانه زیبای سرخه میشه را ایجاد می کند که از نزدیکی روستا و از مسیری با درختان بلند و قدیمی و باغات سرسبز و زیبای سرخه میشه عبور می کند. در مسیر عبور رودخانه تخته سنگ ها و درختان فراوانی به چشم میخورد که بر زیبایی هر چه بیشتر این منطقه افزوده اند. برای رسیدن به این آبشار از مسیر جاده درام- زنجان وارد جاده فرعی شده و با عبور از روستاهای اندز و گوهر به روستای سرخه میشه می رسید. مسیر دیگر جاده زیبا منجیل به گیلوان است که بعد از رسیدن به روستای اندز مسیر قبلی را تکرار می کنید.