plane car building loader animation

روستاهای اطراف مشهد

divider image
خراسان رضوی - پنج کیلومتری شهر مشهد - روستای حصار گلستان

روستای حصار گلستان مشهد از ییلاقات بسیار زیبای نزدیک به مشهد در شهرستان طرقبه است که تا مشهد تنها 5 کیلومتر فاصله دارد.این روستا یکی از روستاهای خوش آب و هوا در جنوب غرب مشهد و در حوالی شهر طرقبه واقع شده‌است.

خراسان رضوی -مشهد- 15 کیلومتری شمال شرقی مشهد- روستای پاژ

در استان خراسان رضوی، 15 کیلومتری شهر مشهد، روستای پاژ قرار دارد که این روستا محل تولد حکیم گرانقدر ابوالقاسم فردوسی می باشد با توجه به آنچه که نقل شده این حکیم بزرگ، نظم شاهنامه را در سن سی سالگی آغاز نمود و در سال 416هجری قمری چشم از جهان فروبست.

خراسان رضوی- مشهد-طرقبه 19 کیلومتری غرب طرقبه- روستای کنگ

یکی دیگر از روستاهای با قدمت و بسیار دیدنی خراسان رضوی که معماری پلکانی نیز برخوردار است، روستای کنگ در شهرستان طرقبه می باشد. روستای زیبای کنگ از آب و هوای معتدل برخوردار است و برخی معتقدند که قدمت این روستای تاریخی متعلق به دوران پیش از اسلام است.

خراسان رضوی- ۳۳ کیلومتری شمال شرقی مشهد- روستای آندرخ

روستای زیبا و دیدنی آندرخ در نزدیکی شهر مشهد قرار دارد. این روستا به دلیل داشتن دره ای با پهنای کم، صخره ها و چشمه های بسیار مورد توجه گردشگران و به خصوص صخره نوردان و کوه نوردان قرار گرفته است. روستای آندرخ دارای امکانات رفاهی از قبیل دوچرخه سواری، عکاسی، کوهنوردی، وجود گیاهان دارویی و زمین های حاصلخیز کشاورزی است.

خراسان رضوی ـ شهرستان مشهد ـ بخش مرکزی ـ دهستان کنوبست ـ روستای هندل آباد 36.428905, 60.013365

مقبره ی امامزاده عبادالصالحین(ع) در روستای هندل آباد قرار دارد و این امامزاده از نوادگان امام هفتم شیعیان می باشد .