plane car building loader animation

جاهای دیدنی نی ریز

divider image
استان فارس، 10 کیلومتری نی ریز

دریاچه بختگان نی ریز کجاست؟ دریاچه بختگان نی ریز بزرگترین دریاچه استان فارس است که متاسفانه در طی خشکسالی های اخیر و با احداث سد درودزن خشک شده است.دریاچه تبریز

استان فارس، شهر نی ریز، شش کیلومتری دره پلنگان

چشمه فصلی بشر یکی از زیباترین جاذبه¬های طبیعی شهر نی ریز در استان فارس است که در 20 کیلومتری نی ریز و شش کیلومتری دره زیبای پلنگان قرار گرفته است.

استان فارس، شهرستان نی ریز، آباده طشک

دریاچه طشک نی ریز یکی دیگر از جاذبه های طبیعی استان فارس است که در شهر نی ریز واقع شده است. این دریاچه زیبا در کنار شهری به همین نام قرار گرفته است.

استان فارس، 5 کیلومتری شهر نی ریز

آبشار تارم شهر نی ریز که بلندترین آبشار فصلی منطقه خاورمیانه است، یکی از جاذبه های طبیعی استان فارس است که در فاصله 5 کیلومتری شهر نی ریز و 200 کیلومتری شهر شیراز واقع شده است.

استان فارس، شهرستان نی ریز، 35 کیلومتری شهر نی ریز، دهستان هرگان، روستای پهنابه

پهنابه نی ریز یکی از تفرجگاه های اصلی شعر نی ریز است که در نزدیکی روستای پهنابه و تنگ بوخون قرار گرفته است. این تفرجگاه با عبور رودخانه پهنابه مناظر بسیار بی بدیلی دارد.

استان فارس، شهرستان نی ریز، 21 کیلومتری شهر نی ریز، تفرجگاه پلنگان

پلنگان یکی از تفرجگاه های زیبای شهر نی ریز در استان فارس است. این تفرجگاه زیبا با طبیعت سرسبز و زیبا و جوشش چشمه های زلال از دل کوه ها یکی از چشم نوازترین جلوه های طبیعت در شهر نی ریز است.

استان فارس، شهرستان نی ریز، 50 کیلومتری نی ریز، پارک ملی قطرویه

پارک ملی قطرویه در شهرستان نی ریز استان فارس قرار دارد و مهم ترین زیستگاه گورخر ایرانی است و چیزی در حدود 350 راس گورخر ایرانی در آن زندگی می کنند.

استان فارس، شهرستان نی ریز، 70 کیلومتری شهر نی ریز

پارک ملی و پناهگاه حیات وحش بختگان، یکی از چندین منطقه حفاظت شده کشورمان است که در استان فارس و شهرستان نی ریز واقع شده است.

استان فارس، شهرستان نی ریز، شهر قطرویه

منطقه حفاظت شده بهرام گور استان فارس یکی از مهم ترین مناطق طبیعی تحت حفاظت است که به عنوان زیستگاه اصلی گورخر ایرانی شناخته می شود.

استان فارس، شهرستان نی ریز، نی ریز، خیابان بهداشت

میرزا احمد نی ریز یکی از خطاطان به نام نسخ ایران به شمار می آید که در دوره صفویان می زیسته است. بنای یادبود وی در شهر نی ریز استان فارس قرار دارد.