plane car building loader animation

جاهای دیدنی نیشابور

divider image
استان خراسان رضوی، شهرستان نیشابور، میدان فضل،‌ بلوار شهدا،‌ باغ خیام، آرامگاه خیام

آرامگاه خیام نیشابوری که در جنوب شرقی نیشابور قرار گرفته او ریاضی دان،ستاره شناس و فیلسوف بزرگ ایرانی است از جاهای دیدنی و گردشگری نیشابور می باشد.

خراسان رضوی، شهرستان نیشابور، 16.8 کیلومتری بلوار شهدا، جاده تقی آباد طلایی، دهکده چوبی

دهکده چوبی یا روستای چوبی نیشابور یکی از روستاهای زیبا و منحصر به فرد ایران است که بناهای موجود در آن از چوب ساخته شده اند. این روستای زیبا در شهر نیشابور از توابع خراسان رضوی قرار دارد. در این دهکده چوبی که تنها دهکده چوبی ایران نیز می باشد، مسجد چوبی بی نظیری قرار دارد. این مسجد زیبا که در جهان نیز منحصر به فرد است، نخستین مسجد چوبی در ایران نیز می باشد. شکل ظاهری این مسجد شبیه یک کشتی وارونه است که ساخت آن حدود 2 سال به طول انجامیده است. در ساخت مسجد چوبی نیشابور از حدود 40 تن چوب بهره گرفته شده است. علاوه بر این، برای تزیینات داخلی مسجد نیز از چوب هایی چون درخت کاج، راش، سپیدار، زبان گنجشک، گردو، توت و غیره استفاده شده است.

آب آشامیدنی : دارد
خراسان جنوبی-نیشابور- معدن فیروزه واقع در ۵۳ کیلومتری شمال غرب نیشابور و در چهار کیلومتری روستای معدن (معدن علیا و معدن سفلی) قرار دارد

معدن فیروزه نیشابور از مهم ترین معادن فیروزه کشور و حتی در سطح جهانی است و بدلیل کیفیت عالی آن به خصوص انواع عجمی و شجری، شهرت و آوازه خاصی دارد.

خراسان رضوی - نیشابور- ۲۴ کیلومتری نیشابور

قدمگاه امام رضا در نیشابور از جمله آثار تاریخی و فرهنگی خراسان رضوی متعلق به سده یازدهم هجری قمری است. به دستور شاه عباس صفوی ساخته شده است.

استان خراسان رضوی، نیشابور، انتهای غربی خیابان عرفان

آرامگاه عطار نیشابوری بنایی است تاریخی که در دوره تیموری بر روی قبر عطار نیشابوری ساخته شد.

استان خراسان رضوی، نیشابور، انتهای غربی خیابان عرفان

کمال الملک یکی از برجسته ترین نقاشان معاصر ایران و جهان است که مقبره ی وی در میان باغی زیبا قرار گرفته است. آرامگاه کمال الملک جزو جاذبه های بسیار دیدنی شهر نیشابور محسوب می شود.

خراسان رضوی- نیشابور- شهر خرو

شهر ییلاقی خرو یکی از مناطق گردشگری خراسان رضوی است. منطقه زیبای خرو را سرزمین کوچه باغ های افسانه ای، دره های سرسبز و رودهای پربار نیز می نامند.

خراسان رضوی-نیشابور- چهل کیلومتری شمال‌شرقی نیشابور

آبشار گرینه نیشابور از مشهورترین جاذبه های طبیعی استان خراسان رضوی است . آبشار زیبای گرینه در دره های سرسبز باغرود و در فاصله 6 کیلومتری از روستای گرینه واقع است.

36.169629, 58.803973

منطقه باستانی شهر شادیاخ یا شادی کاخ در نزدیکی شهر نیشابور قرار دارد. در سال 295 هجری قمری یعقوب لیث به نیشابور آمد و باغ های بزرگی به دستور او در شادیاخ تأسیس شد. نیشابور در زمان سامانیان و غزنویان مرکز سپهسالار خراسان بوده است و کاخ شادیاخ محل اقامت وی بود. منطقه شادیاخ محل زندگی شیخ عطار نیشابوری بوده و درحال حاضر نیز آرامگاه وی و همچنین خیام نیشابوری در نزدیکی آن قرار دارند.

خراسان رضوی-شمال غربی نیشابور- روستای درخت جوز- غار سرنی

در شمال غربی نیشابور و در روستای درخت جوز غار سرنی قرار دارد و دارای جاده ای با زیبایی‌های چشم‌نوازی است. گردشگران می‌توانند از قسمت ابتدایی این غار بازدید کنند.