plane car building loader animation

جاهای دیدنی خوسف

divider image
خراسان جنوبی- شهرستان خوسف – سه قلعه -زرین چاه

اقامتگاه بومگردی زرین چاه سه قلعه در استان خراسان جنوبی، در منطقه سه قلعه ی سرایان قرار گرفته است که قدمتی بیش از نیم قرن (عصر پهلوی) دارد.

اینترنت : ندارد
پارکینگ : دارد
سرویس حمام : دارد
سرویس بهداشتی : دارد
آب آشامیدنی : دارد
سایر امکانات
استان خراسان جنوبی، روستای آرک، ۱۲ کیلومتری شرق خوسف، روستای گل

خانه غفاری در 12 کیلومتری شرق شهرستان خوسف و در روستای آرک واقع شده است، خانه ی تاریخی غفاری، ساختمانی بزرگ با حدود 22 اتاق است که با معماری خاص و منحصر به فرد در غرب این روستا وجود دارد، اتاق ها از شومینه و بخاری دیواری برخوردار بوده و از چهار طرف دارای پنجره است.

استان خراسان جنوبی، شهرستان خوسف، فاصله 35 کیلومتری شهر خوسف، روستای گل

روستای گل از توابع جلگه ماژان شهرستان خوسف بوده و در استان خراسان جنوبی واقع شده است. زمین های کشاورزی و درختان، روستای گل سرسبزی و زیبایی بی نظیری را به بار اورده است،

25 کیلومتری خوسف و 63 کیلومتری بیرجند قرار دارد.

روستای ماژان خوسف در 36کیلومتری شهر بیرجند، در بخشی از جلگه ی ماژان واقع شده است. جلگه ی ماژان از بخش های شهرستان خوسف بوده و از سه دهستان به نام های براکوه، قلعه زری و جلگه  ماژان تشکیل شده است. روستای ماژان مرکز بخش جلگه ی ماژان می باشد.

خراسان جنوبی، بیرجند، ٣٥ کیلومتری شهر خوسف و دامنه رشته کوه های معروف به آرک و بین آباد

یکی از روستاهای استان خراسان جنوبی، روستای آرک است و در دامنه رشته كوه هاي معروف به آرك- بين آباد قرار دارد. روستای آرک دارای جمعیتی بالغ بر 120 نفر بوده و از مکان های گردشگری متعددی مانند قلاع قدیمی (که در کوه های آرک واقع شده اند)، رودخانه آرک و ساختمان قدیمی برخوردار است.

استان خراسان جنوبی، شهرستان بیرجند، بخش خوسف، دهستان براکوه، روستای گیوشاد

 روستای ناب گیوشاد از روستاهای خراسان جنوبی توابع بخش خوسف بوده که در دهستان براکوه قرار دارد شغل اصلی مردم روستا کشاورزی و دامداری می باشد.

شهرستان خوسف، روستای گنج

قلعه رستم در جنوب شرقی شهر خوسف و غرب روستای گنج، بر فراز تپه‌‏ای مشرف بر جلگه خوسف و دشت ماژان قرار گرفته است.

۴۸ کیلومتری شرقی شهر بیرجند در مسیر جاده چاج به شهرستان درمیان

قلعه تاریخی اسفزار در شهرستان سربیشه بر فراز تپه مشرف به روستای اسفزار قرار دارد، این قلعه از جمله قلعه های خشتی و گلی با حصار خارجی و برج هایی در چهار گوشه می باشد که به عنوان بنایی دفاعی در مقابل حمله مهاجمان و راه زنان بنا شده است.

استان خراسان جنوبی - شهرستان خوسف - 72 کیلومتری شمال غربی شهر بیرجند

درخت کهنسال بنه بلنجیر، در مزار بلنجیر از توابع شهرستان خوسف، در 72 کیلومتری شمال غربی شهر بیرجند قرار دارد.

خراسان جنوبی، بیرجند، بلوار شهید بهشتی

قلعه قدیمی خوسف از مکان های تاریخی و دیدنی شهرستان خوسف بوده و درمرکز این شهر واقع شده است. این قلعه متعلق به عصر افشار می باشد. با توجه به روایات گفته شده، دیوار های قلعه در زمان حکومت نادرشاه بر ایران و زمامداری کاظم خان پایه ریزی شد، در اواخر عصر زندیه، در زمان حکومت محمد رضا خان دوم و حکومت امیر علم خان (جد اسدالله علم)، ابنیه و فضاهای داخلی آن بسته به نیاز آن زمان توسعه یافت.