plane car building loader animation

جاذبه های طبیعی کلات

divider image
مسیر اول از شهر مشهد از طریق میدان امام حسین (ع) به سمت شهر کلات نادری، مسیری ۱۴۵ کیلومتری است که ۵ کیلومتر بعد از شهر کلات در حاشیه سمت چپ جاده، روستای قره‌سو واقع است. مسیر دوم:از طریق قوچان و درگز به کلات نادری است، به این صورت که از شهر قوچان مسیر ۱۱۰ کیلومتری به شهر درگز و از آنجا مسیر ۸۰ کیلومتری به سمت کلات طی شود. این مسیر ، بسیار پر پیچ و خم و دارای گردنه و سربالایی و سرازیری است. از این مسیر ، ۵ کیلومتر مانده به شهر کلات، روستای قره‌سو قرار دارد.

آبشار قره سو منطقه آب و هوایی ییلاقی با طبیعت زیبا ، آبشارهای بلند و دره‌های تنگ داردکه باعث جذب مسافران به این منطقه می شود.

در مجاورت روستای آل در 45 کيلومتري شمال شرق مشهد در مسير راه کلات نادري

دره آل مشهد یکی از جذاب ترین نقاط گردشگری کلات بوده که طبیعت بی نظیر، این دره ی نسبتا پهناور را به مکان دلخواه مسافران مبدل کرده است.

مشهد، صد کیلومتر به سمت کلات نادری، در پنجاه کیلومتری کلات و در ۱ کیلومتری جاده لایین

زاوین منطقه ای کوهستانی است که بین دو زو قرار گرفته است از این جهت به آن زوین می گفته اند که امروزه زاوین تلفظ می شود. در غرب شهر زاوین و حدود سه کیلومتری از آن سدی به همین نام و چند آبشار زیبا قرار دارد . منطقه زاوین از رودخانه زاوین آبرسانی می شود و به همین دلیل درختان فراوان در منطقه روییده و پوشش گیاهی بسیار غنی ای دارد.

استان خراسان رضوی، کلات نادری، جاده کلات

قصر خورشیدتلفیقی از معماری ایران و هندوستان است ودارای گچ بری و نقوشی زیباست و شبیه آرامگاه امیر تیمور در سمرقند است

18 کیلومتر بعد از شهر کلات نادر و در جاده درگز

زیباترین مکان در روستای چرم کهنه می باشد که در ابتدای یک دره قرار دارد ،و باغات این روستا هم در این محدوده قرار گرفته اند.

۵ کیلومتری شهر زاوین

ارتکند کلات (بهشت گمشده مشهد)،یکی از مناطق بکر و ییلاقی کلات نادر است و دارای امکانات تفریحی و رفاهی می باشد.آبشار ارتکند، یکی از زیباترین آبشارهای کلات نادر است.

30 کیلومتری شمال شرق کلات

روستای لایین کلات در فاصله 30 کیلومتری شمال شرق کلات نادری قرار دارد و لایین کلات به دلیل آب و هوای مناسب در اطرافش مزارع شالیکاری قرار گرفته و به عطر برنج هایش معروف است

در مجاورت روستای آبگرم و ۷۵ کیلومتری شهرستان کلات

آبشار روستای آبگرم کلات دارای آبی گرم می باشد و مناسب آبتنی است،مسیر آبشار سرسبز و مملو ازدرختان انجیر کوهی می باشد.

روستاي سررود، در فاصله 35 كيلومتري كلات به سمت مشهد

سررود منطقه ای سرسبز وییلاقی با یک رودخانه پرآب است که در آن قلعه تاریخی مربوط به زرتشتیان و قبرستان آنها موجود است.

۴۳ کیلومتری شمال غرب شهرستان کلات نادری در کوه‌های هزارمسجد

مهم ترین عامل که موجب جذب گردشگران به این روستا می شود رودخانه ی دائمی و پرآب لایین نو یا همان بابا رمضان است که سرچشمه ی آن ارتفاعات هزار مسجد می باشد.