میمند یکی از شهرهای زیبای استان فارس است که در 95 کیلومتری شهر شیراز قرار گرفته است. این شهر زیبا بزرگترین باغ گل جهان را در خود جای داده است. شهر میمند همه ساله به دلیل دارا بودن گلستان های وسیع گل محمدی پذیرای مسافرین و گردشگران بسیاری است. میمند پس از شهر کاشان رتبه دوم تولید گل محمدی و گلاب را داراست و برداشت گل محمدی از گلستان های این شهر زیبا تا نیمه خرداد ماه ادامه دارد. با فرا رسیدن بهار زیبایی گلستان ها به اوج خود می رسد و عطر گل های محمدی تمام گلستان های اطراف شهر میمند را در بر می گیرد. میمند در فصل بهار میزبان گردشگران بسیاری است که برای شرکت در آیین برداشت گل محمدی خودشان را به این شهر می رسانند.

اگر در فصل بهار سری به میمند بزنید گلستان ها را مملو از حضور کشاورزان خواهید دید که با سلام و صلوات به برداشت محصول خود مشغولند. همزمان با برداشت گل های محمدی ایین گلاب گیری به روش سنتی نیز در این شهر آغاز می شود. بیش از  60 مرکز گلاب گیری به روش سنتی با دیگ هایی که ظرفیتشان به بیش از 50 کیلوگرم گل است می رسد این سنت زیبا و دیرینه آغاز می شود. در این مراسم زیبا از هر یک از دیگها 50 لیتر گلاب خالص واعلا برداشت می شود که عطر مدهوش کننده اش هر هشیاری را مست می کند. در کنار این واحدهای سنتی واحدهای صنعتی نیز به تازگی وارد بازار کار شده اند و حجم برداشت گلاب میمند را افزایش داده اند. در واحدهای صنعتی هر دیگ 500 کیلوگرم گل را به گلاب تبدیل می کند.

میمند علاوه بر گل های محمدی و گلاب مشهورش، سرزمینی با انبوه گباهان دارویی است که صنعت عرقیات گیاهی آن را نیز بسیار پررونق کرده است. بیش از 70 نوع عرقیجات گیاهی نیز در این شهر زیبا تولید می شود که طرفداران بسیاری دارد و میمند را به یکی از قطب های تولید عرقیات گیاهی تبدیل می کند. میمند شهری با پیشینه تاریخی بلند بالاست که در کنار این گلستان های خوش عطر و مدهوش کننده و طبیعت چشم نوازش یکی از مقاصد جذاب استان فارس برای مسافرت و گشت و گذار است. اگر علاقمند به شرکت در آیین های گل چینی و گلاب گیری در شهر میمند هستید باید تا نیمه خرداد ماه خودتان را به میمند برسانید.