زمستان که جلوه ی دیگر طبیعت را به نمایش می گذارد می تواند بهترین فصل برای انجام ورزش های هیجان انگیز باشد. استان چهارمحال و بختیاری به دلیل نزدیکی به منطقه زاگرس یکی از مشهورترین پیست اسکی غرب را به خود اختصاص داده است این پیست در زمره جاذبه طبیعی قرار دارد که در شهر چلگرد و در شهرستان کوهرنگ واقع شده است.
شهرستان کوهرنگ با تمام جاذبه های شگفت انگیزش به یک شهرستان توریستی سیاحتی عشایری ،ورزشی تبدیل شده است که همه ساله گردشگران بسیاری را به خود جذب می کند و از قطب های مهم توریستی به شمار می رود علاوه این شهرستان بزرگترین جامعه ایل کشور را به خود اختصاص داده است و مردم آن به زبان شیرین بختیاری سخن می گویند از مکان های زیبای این استان می توان به دشت لاله های واژگون ، تونل و آبشار های کوهرنگ اشاره کرد.

پیست اسکی چلگرد

پیست اسکی چلگرد در سال 1354تاسیس شد که در مجاورت آن تونل اول کوهرنگ و بخش شرقی کوه کارکنان قرار دارد و با اولین بارش برف در آذر ماه پذیرای بسیاری از علاقه مندان قرار می گیرد این پیست طول 800متر دارد و شیب آن به 20 درصد می رسد و اصولا تا اسفند ماه مملو از برف می شود  که در این فصول حدود 15 متر به ارتفاع برف های منطقه اضافه می شود این حجم بارش منجرب به پیدایش یخچال های طبیعی شده است که در این بازه زمانی مورد استقبال بیست تا سی هزار نفر قرار می گیرد از ویژگی های پیست چلگرد دستگاه های بالابر ویژه آقایان و بانوان همچنین یک دستگاه بالابر آموزشی به طول 200متراست از خصوصیات دیگر آن سه محوطه مجزا است که برای آقایان و بانوان و خانواده ها در نظر گرفته شده است و به همین دلیل ورزشکاران بسیاری به راحتی در این مکان مشغول اسکی بازی می شوند. در برنامه بعدی سفرتان از بازدید آبشار تونل کوهرنگ غافل نمانید.

پیست اسکی چلگرد

از آن جایی که این پیست در اقتصاد منطقه کوهرنگ تاثیر به سزایی گذاشته است جمعیت بسیاری را از داخل و خارج به خود جذب می کند بنابراین سازه هایی جهت رفاه حال دوستداران و گردشگران در این منطقه فراهم شده است تا بتوانند در بهترین حالت ممکن لحظات خوشی را برای خود رقم بزنند. آنچه قابل ذکر است توسعه پیست به بخش های بالای زاگرس است که به دلیل وجود هوای سرد و ماندگاری برف امکان استفاده از این ورزش بیشتر می شود. گردشگری724 همراه شماست. برای آشنایی با دیگر جاذبه های استان چهار محال و بختیاری می توانید اپلیکیشن ما را نصب کنید و از سفرتان لذت ببرید.