از جمله مناطق پر بازدید تهران محله دارآباد می باشد و از جمله مکان های زیبا برای طبیعت گردان و کوهنوردان است. در کنار طبیعت زیبای این منطقه، موزه تاریخ طبیعی دارآباد از جمله جاذبه های گردشگری این محله است. این موزه همانطور که از اسمش پیداست، موزه ای برای آشنایی با حیات وحش آن منطقه است. این موزه شامل حیوانات تاکسیدرمی شده مختلفی از جمله جانوران، باکتری ها و حتی گیاهان است.   


این موزه شامل جانداران و حیوانات مختلفی از جمله خرگوشان، جوندگان، گربه سانان، گوزن ها، خرس ها و ببر ها است. همچنین این موزه شامل 165 گونه پرنده نیز است که جذابیت این موزه را چندین برابر می کند. قفس جانداران زنده از جمله محل های دیگر برای تماشای بازدیدکنندگان است. موزه تاریخ طبیعی ایران شامل گونه های جانوری از کشور ها و قاره های مختلف دنیا است. حیوانات مختلف از آفریقا، اروپا و آمریکای شمالی در این موزه جمع آوری شده است. در قسمت دیگر این موزه یک مجموعه آثار در مورد دوره های زمین شناسی وجود دارد که بازدید از آن نیز پیشنهاد می شود.

از جمله جاذبه های دیگر این موزه، محیط سرسبز و جذاب اطراف آن است. این موزه در ناحیه ای خوش آب و هوا و زیبا در تهران قرار دارد. علاوه بر امکانات رفاهی این موزه شامل کارگاه های آموزشی مختلف در زمینه های تاکسیدرمی حیوانات می باشد. فروشگاه صنایع دستی از جمله دیگر جاذبه های موجود در این مجموعه تفریحی است. پیشنهاد می شود در کنار بازدید از موزه اصلی، از کتابخانه و سالن پروانه های این مجموعه نیز بازدید کنید.