باغرود نیشابور کجاست؟

باغرود نیشابور  منطقه ای سرسبز در شمال شهر نیشابور و در رشته کوه های بینالود واقع شده است. این منطقه زیبای طبیعی در دره‌ای واقع شده که در آن رودخانه‌ای در جریان است و اطراف آن پوشیده از درختان متنوع میوه مانند گردو ، چنار، سیب ، گیلاس و ... است.  منطقه زیبای باغرود یکی از معروف‌ترین مراکز گردشگری طبیعی در نیشابور و حتی کشور است. مناطق و روستاهای دیدنی دیگری چون برف ریز در مسیر جاده منتهی به آن نیز قرار گرفته است.

باغرود نیشابور

روستای کوهستانی برف ریز که به دیده‌ بان نیشابور نیز شهرت یافته است، برف گیر‌ترین نقطه استان است؛ که به دلیل وجود چشمه‌های آب متعدد، نمای زیبا و آب و هوای دل انگیز این منطقه، یکی از مناطق مهم توریستی نیشابور به شمار آید. در این منطقه سدی خاکی با همین نام نیز ساخته شده، که دریاچه ی آن به مکانی تفریحی و گردشگری برای بازدیدکنندگان تبدیل گردیده است

از این جاذبه تفریحی هم دیدن کنید : دره پرستوها نیشابور


 اردوگاه شهید رجایی باغرود نیشابور در ۱۲ کیلومتری نیشابور و در دامنه رشته کوه های بینالود قرار گرفته است که از محیطی طبیعی مانند کوه، تپه ماهور، دشت و رودخانه برخوردار است. این  مجتمع دارای امکاناتی شامل رصد خانه، سالن اجتماعات تابستانی، کارگاه های مهارتی، سینما، کتابخانه، نمازخانه و... می باشد، همچنین علاوه بر امکانات فرهنگی، از امکانات ورزشی آن می‌توان استخر شنا، زمین چمن، دریاچه قایقرانی و دیگر رشته‌های ورزشی نام برد و از دیگر امکانات این مجموعه کمپ‌های تابستانی، سالن های پذیرایی، مهمانسرا ، درمانگاه، فروشگاه و غیره است.

 

عکس باغرود نیشابور