غار زینگان کجاست ؟ 

غار زینگان از منحصر به فردترین جاذبه های استان ایلام است که در 52 کیلومتری جنوب غرب ایلام و در پنج کیلومتری جنوب شرق صالح آباد در شهرستان مهران واقع شده است و به دلیل ویژگی های خاصی که دارد به غار بهشت شهره شده است.غار زینگان از ارزش و اهمیت فراوانی در میان مردم استان ایلام دارد و از جاذبه های طبیعی ایلام به شمار می رود به خاطر خصوصیاتش همیشه در معرض توجه قرار گرفته است و یکی از جاذبه های معروف استان ایلام است که گردشگران بسیاری را از داخل و خارج به خصوص در عید نوروز به خود جذب می کند. این غار از ویژگی هایی برخوردار است که آن را بین تمامی غار های این شهرستان متمایز کرده است به همین دلیل بازدیدکنندگان مسافت های طولانی را  از شهر های دور و نزدیک برای دیدن این اثر بی همتا طی می کنند.

آب و هوای غار زینگان  

غار زینگان در واقع یک تنگه ی بسیار فوق العاده است که مردم منطقه آن را با نام غار می شناسند.آنچه قابل ذکر است محیط متفاوت داخل و بیرون غار است. در اوج گرمای تابستان که دمای منطقه نزدیک به 50 درجه می رسد و تقریبا در وسط گرمای روز که کسی بیرون در نمی رود داخل غار از هوای بی نظیری برخوردار می شود.غار که در نمونه خود بی مثال است رو باز است و این تفاوت دما در داخل و خارج غار آن را به یک مکان شگفت انگیز تبدیل کرده است.

تصاویر غار زینگان استان ایلام

زیبایی های غار زینگان 

از زیبایی های آن می توان به آب زلالی و خنکی که درون آن جاری است وگیاهانی همچون سرخس،جلبک و گل های رنگارنگ حتی رنگ سنگ های آن اشاره کرد.علاوه بر این در مکان هایی که سقف غار بهم نزدیک  شده است  سراسر آن از گیاهان پوشیده شده است که جلوه های کم نظیری  را پدید می آورد و گاها بر اثر تفاوت دما قطره هایی از سقف غار فرو می ریزد که به زیبایی آن اضافه می کند.
غار زینگان در زمره غار طبیعی قرار دارد و از جمله جاهای دیدنی ایلام به شمار میرود و از پیچ هایی در طول مسیر برخوردار است. آنچه لازم به ذکر است برنامه ریزی های صورت گرفته برای توسعه گردشگری و تعبیه سازه هایی جهت رفاه حال بازدید کنندگان است.

از این جاذبه نزدیک هم دیدن کنید : امامزاده سید حسن مهران

بهترین زمان بازدید از غار زینگان ایلام

از آن جایی که غار هوای خنکی دارد بهترین زمان بازدید از آن در فصل بهار و تابستان است . راه دسترسی به آن کمی دشوار است برای رسیدن به این غار یک جاده ی خاکی 5 کیلومتری وجود دارد که عبور ماشین ها در آن سخت است و حدود 40 دقیقه طول می کشد در طول غار هم آبی جاری است که بازدیدکنندگان باید از داخل آن عبور کنند اگرچه در ظاهر کمی دشوار است ولی برای طبیعت دوستان و علاقه مندان به سفر سرشار از لذت است.

غار زینگان استان ایلام