یکی از جاذبه های استان ایلام امامزاده سید حسن است که در 3 کیلومتری جاده مهران دهلران واقع شده است این بنا که در زمره جاذبه معنوی  قرار دارد، از ارزش و اهمیت فراوانی در میان مردم برخوردار است. این امامزاده متعلق به سید حسن علیه السلام است او که به روم شکن شهره است طبق سنگ نوشته ای فرزند امام کاظم (ع)و برادر امام رضا(ع)است. ایشان که برای نجات امام رضا (ع) از تبعید در شهر توس با گروهی از سادات و یاران خود وارد ایران می شوند به دست ماموران خلیفه عباسی شهید می شوند و در محل دفن، امامزاده ای ساخته می شود که گویای احترام و بزرگی ایشان است و با گذر زمان که بنای امامزاده فرسوده می شود در زمان قاجار در سال 1308 هجری قمری توسط والی آن زمان نوسازی و احیا می شود.

از این جاذبه نزدیک دیدن بفرمایید : غار زینگان مهران


بنای امامزاده چند گنبد دارد یکی از آن ها بزرگ است که بر روی ضریح قرار دارد و با آیینه کاری ها تزیین شده است و گنبدهای کوچک دیگر هم با آیینه کاری پوشیده شده است همچنین سه در ورودی دارد که در اصلی آن در ضلع شمالی قرار دارد این ورودی یک ایوان بسیار زیبا که با آیینه کاری تزیین شده است وجود دارد. از دیگر خصوصیات آن وجود دو مناره است که یکی کوتاه و دیگری بزرگ است که به ارزش این بنا افزوده است.این امامزاده یکی از قطب های مهم توریستی است که همه ساله گردشگران بسیاری را به خود جذب می کند مردم بسیاری جهت عرض ادب و برآورده شدن حاجات به این مکان می آیند .این بنای ارزشمند هم اکنون نیز جهت برگزاری مراسمات در روزهای مختلف سال استفاده می شود و می توان در آن شاهد عزاداری ها و یا جشن های مهم تاریخ به خصوص برای امامان معصوم بود.

این جاذبه نزدیک را از دست ندهید : غار زینگان ایلام

در اطراف امامزاده زمین های کشاورزی و طبیعت سرسبز و رودخانه فصلی به نام گاوی وجود دارد و مسافران می توانند در طبیعت آن لحظاتی خوشی را در کنار خانواده رقم  بزنند. امامزاده صالح در طول تاریخ آسیب های بسیاری را به خود دیده است ازجمله  در زمان جنگ تحمیلی که پناهگاه رزمندگان قرار گرفته بود طی این جنگ تقریبا تمام قسمت های آن تخریب شده بود ولی تلاش برای حفظ موقعیت این بنای معنوی در سال 1371 تا سال 1375 توسط اداره کل حج اوقاف ایلام بازسازی شد تا دوباره زیارتگاه مردم قرار گیرد