تنگه گنجه ای کجاست

از جاهای های دیدنی  بویر احمد تنگه  گنجه ای است که در13 کیلومتری شهر یاسوج و در جاده یاسوج به سی سخت  واقع شده است و همه ساله گردشگران زیادی برای لذت بردن از طبیعت بی نظیر آن به این مکان می آیند. 
 تنگه گنجه ای از خصوصیاتی برخوردار است که آن را میان تمامی جاذبه های نظیر خودش منحصر به فرد کرده است از جمله این ویژگی ها هوای دلچسب و لطیف آن است که در گرمای تابستان از هوای خنک برخوردار است هم چنین شرایط مطلوب تنگه منجرب به پیدایش برخی پوشش گیاهی از جمله درختان بلوط،بنه و زالزالک شده است این درختان که در زیبایی تنگه تاثیر به سزایی گذاشته اند درختان چندین ساله ای به شمار می روند که گویای قدمت تنگه هستند  در میان این درختان زیبا و تنومند گونه ای از پرندگان  و حیوانات هم زیستگاه مناسبی را برای خود فراهم کرده اند. از ویژگی های دیگر تنگه گنجه ای  وجود رودخانه سه ریز است که در زمره آب شیرین قرار دارد و در مسیر حرکت درختان بی شماری را سیراب می کند این رودخانه که از کوه عظیم دنا تامین می شود یک بار دچار خشک سالی شد ولی با گذر از فصل های کم آبی دوباره آب رودخانه جریان یافت.

تنگه گنجه ای،جاهای دیدنی استان کهکیلویه و بویراحمد

وضعیت تنگه گنجه ای

تنگه گنجه ای که از قطب های مهم توریستی به شمار می رود در فصل بهار مملو از گل های رنگارنگ و شکوفه های درختان می شود که صدای دلنشین پرندگان به زیبایی هرچه تمام تنگه اضافه می کند در فصل تابستان هم درختان کهن سال آن سبز و خرم می شود از این رو در این شش ماه تنگه مورد استقبال گرم بازدیدکنندگان قرار می گیرد . از تفریحات محبوب این تنگه آب تنی در آب رودخانه آن است که در گرمای تابستان بسیار دلچسب است همچنین کوهنوردی درکوه مرتفع دنا است که این فرصت را به علاقه مندان داده است تا بتوانند از صعود به آن لذت ببرند البته برای این کار حتما باید تجهیزات کامل کوهنوردی را به همراه داشته باشید. اگر قصد گذراندن چند شبی را در این مکان داشته باشید بهتر است وسایل مورد نیاز اعم از چادر مسافرتی، لباس کافی و مواد غذایی را به همراه داشته باشید.

سفر خوبی را برای شما آرزومندیم