شهر یزد

شهر یزد یکی از زیباترین و مشهورترین شهرهای ایران است که مرکز استان یزد می باشد و هر ساله از تمام کشور های دور و نزدیک جهان، گردشگران بسیاری را به خود جذب می کند.

درباره اقامتگاه سنتی پسین یزد

در سال 97 خانه ای قدیمی و زیبا متعلق به دوران پهلوی در استان یزد مورد بازسازی قرار گرفته، پس از مرمت آن با سبک و سیاق سنتی، به عنوان یکی از مراکز بوم گردی این استان، با نام اقامتگاه سنتی پسین شروع به کار نمود.

اگر تصمیم بر اقامت در این مکان زیبا گرفتید حتما به بازار زرگری  یزد در نزیکی  اقامتگاه سری بزنید

موقعیت اقامتگاه سنتی پسین یزد

این خانه سنتی زیبا در استان زیبا و پرجاذبه یزد قرار داشته، به دلیل آثار باستانی بی نظیر، معماری خاص و ابنیه زیبای شهر یزد، سالانه گردشگران بسیاری از اقصی نقاط جهان به این شهر زیبا سفر نموده، نیاز این شهر به مراکز و اقامتگاه های بوم گردی در حال افزایش است.

اقامتگاه سنتی پسین محیط

آدرس اقامتگاه سنتی پسین یزد

 استان یزد، شهر یزد، خیابان سلمان، کوچه شهید کاردی، بن بست کاردان

ظرفیت اقامتگاه سنتی پسین یزد

این اقامتگاه دارای 2 اتاق 9 و 12 متری بوده، اتاق 9 متری ظرفیت 4 نفر و اتاق 12 متری نیز ظرفیت پذیرش 6 نفر را بصورت استاندارد داشته، در مجموع گنجایش 12 نفر را دارد.

محیط اقامتگاه سنتی پسین یزد

با توجه به آب و هوای گرم و خشک استان یزد، بهترین زمان برای سفر به این منطقه و استفاده هرچه تمام تر از تمام زیبایی های تاریخی و طبیعی آن، فصول بهار و پاییز است. فضای داخلی بنا نیز، سازه ای آجری با حوض و باغچه هایی زیبا و پرگل در حیاط است که به زیبایی های بصری آن افزوده است.

اقامتگاه سنتی پسین آدرس

امکانات اقامتگاه سنتی پسین یزد

هر کدام از اتاق ها دارای یک تخت دو نفره و مبل های تخت خواب شو برای 3 نفر می باشد. همچنین برای افراد دیگر، سرویس خواب بصورت کف خواب تعبیه شده است. هر اتاق دارای حمام و سرویس بهداشتی فرنگی اختصاصی می باشد. در داخل محوطه نیز، یک سرویس بهداشتی ایرانی قرار دارد. اتاق ها مجهز به اینترنت رایگان و سیستم گرمایشی و سرمایشی (اسپلیت) می باشند.  

همچنین در داخل محوطه آشپزخانه ای مجهز به تمامی وسایل و تجهیزات پخت و پز برای استفاده مشترک مسافران تعبیه شده است. برای پارک خودروی خود، می توانید از پارکینگ عمومی نزدیک به این اقامتگاه سنتی استفاده نمایید زیرا این مجموعه پارکینگ اختصاصی ندارد.

راهنمای تورهای گردشگری و برگزاری بازی های جذاب گروهی قدیمی همچون: گل یا پوچ از جمله جذابیت های این اقامتگاه است. همچنین پرسنل اقامتگاه مسلط به زبان انگلیسی می باشند. برای صرف غذا نیز به هیچ عنوان نگران نباشید زیرا در آشپزخانه آن می توانید انواع غذاهای لذیذ محلی همچون: قیمه یزدی، خورشت به آلو و آش شولی را میل نمایید.

مسیر دسترسی اقامتگاه سنتی پسین یزد 

این اقامتگاه زیبا و دنج، در منطقه ای خوش مسیر در شهر یزد قرار داشته، با اکثر نقاط مهم و گردشگری شهر یزد فاصله نزدیکی دارد. 

جاذبه های مهم اقامتگاه سنتی پسین یزد

شهر تاریخی و باستانی یزد میراثی گرانقدر در دل کویر است که به شهر قنات ها و بادگیرها معروف بوده، مردمان آن دیار شهر خود را با شعار، یزد شهر قنات، قنوت و قناعت معرفی می نمایند.

اوج هنر معماری و شهرسازی را می توانید در هر نقطه از شهر دیده، غرق در تماشای این حجم از نبوغ و زیبایی شوید. تعدد بالای ابنیه تاریخی این شهر و استان به حدی است که برای آنکه از تمام آنها دیدن نمایید باید هفته ها در این منطقه سکونت نمایید. آثاری شگفت انگیز و بین المللی همچون:

میدان امیر چخماق که به عنوان نماد شهر یزد شناخته شده، نخل چوبی قدیمی این شهر که مربوط به قرن ها پیش و دوره صفویان می باشد نیز در همین میدان قرار داشته، در ایام محرم و تاسوعا و عاشورا در مراسم مذهبی مورد استفاده قرار می گیرد. باغ دولت آباد و بادگیر معروف آن که در حقیقت بلندترین بادگیر جهان نیز بوده و از دوران زندیه و قاجار به یادگار مانده است. میدان وقت الساعت که به عنوان یکی از قدیمی ترین برج های جهان و ایران شناخته شده است. مدرسه ضیائیه یا زندان اسکندر، برج و باروی قدیم شهر یزد، بادگیرهای شهر یزد، آتشکده ورهرام، خانه لاری ها، برج خاموشان، آب انبار 6 بادگیری، بیش از 350 آب انبار قدیمی و صدها جاذبه تاریخی دیگر.

اقامتگاه سنتی پسین قیمت

قیمت اجاره اقامتگاه سنتی پسین یزد

با توجه به آنکه این اقامتگاه در شهر توریستی یزد قرار داشته و سالانه گردشگران بسیاری از سراسر ایران و جهان به آن مراجعه می نمایند، قیمت ها متناسب با ایام عادی سال و ایام پیک سال متفاوت بوده، به دلیل تورم نیز قیمت ها پیوسته در حال افزایش است. 

قوانین و مقررات اقامتگاه سنتی پسین یزد

تمامی اقامتگاه ها و مراکز بوم گردی ایران، مجموعه قوانین و مقرراتی همچون: مدارک مورد نیاز برای پذیرش، ساعت ورود و تخلیه اتاق، همراه داشتن حیوانات خانگی و .. داشته که لازم الاجرا می باشد. 

قوانین کنسلی اقامتگاه سنتی پسین یزد          

با توجه به آنکه در صورت لغو رزرو، بخشی از هزینه واریزی شما کسر می گردد، حتما پیش از رزرو اتاق، از قوانین کنسلینگ اقامتگاه سنتی پسین اطلاع حاصل نمایید. 

فاصله اقامتگاه سنتی پسین یزد تا جاذبه های گردشگری مهم

  • فاصله اقامتگاه تا پایانه مسافربری یزد: 12.5 کیلومتر (21 دقیقه)
  • فاصله اقامتگاه تا فرودگاه بین المللی شهید صدوقی یزد: 12.5  کیلومتر (20 دقیقه)
  • فاصله اقامتگاه تا ایستگاه راه آهن یزد: 4.8 کیلومتر (8 دقیقه)
  • فاصله اقامتگاه تا آب انبار شش بادگیری: 1.5 کیلومتر (6 دقیقه)
  • فاصله اقامتگاه تا بازار و حمام خان: 1.8 کیلومتر (9 دقیقه)
  • فاصله اقامتگاه تا مجموعه امیر چقماق: 1.1 کیلومتر (4 دقیقه)
  • فاصله اقامتگاه تا موزه آب یزد: 1.2 کیلومتر (5 دقیقه)
  • فاصله اقامتگاه تا میدان مارکار: 1.6 کیلومتر (4 دقیقه)
  • فاصله اقامتگاه تا قصر آیینه: 4.5 کیلومتر (10 دقیقه)
  • فاصله اقامتگاه تا موزه خانه لاری ها: 3.5 کیلومتر (11 دقیقه)
  • فاصله اقامتگاه تا باغ دولت آباد: 4.3 کیلومتر (10 دقیقه)
  • فاصله اقامتگاه تا برج خاموشان: 13.6 کیلومتر (18 دقیقه)
  • فاصله اقامتگاه تا قلعه سریزد: 48.6 کیلومتر (44 دقیقه)
  • فاصله اقامتگاه تا عمارت بوستان ناجی: 9.5 کیلومتر (14 دقیقه)