plane car building loader animation

روستاهای اطراف کهنوج

divider image
جنوب استان کرمان،شهرستان کهنوج ،روستای ده زرد

روستای ده زرد یا دره زرد که یکی از زوستاهای هدف گردشگری شهرستان کهنوج از توابع استان کرمان است، در کنار کوه و دره ای به نام زرد قرار گرفته است و به همین خاطر به نام ده زرد معروف شده است. این روستا از روستا های چاهریگان کهنوج است و 190 خانوار در آن زندگی می کنند و بیش تر اهالی را جوانان تشکیل می دهند.

استان کرمان، شهرستان کهنوج ،روستای دهکهان

در روستای دهکهان کوچه باغ های نخل و مرکبات را ببینید و بوی بهارنارنج را استشمام کنید. در روستا خانه هایی ساخته شده برای اقامت مسافران میباشد

درشهرستان کهنوج و در حدود دو کیلومتری جنوب روستای کوتک بالا و در کوهپایه ی شمالی کوهستان گروک

منطقه گردشگری لمبورو، روستا یا یک آبادی خالی از سکنه است که بقایایی از برخی خانه های از جنس سنگ در آن وجود دارد که گویای این موضوع است که در گذشته در آن زندگی می کرده اند. این دره ی بسیار زیبا درختانی بلند و چندین چشمه دارد که دائمی می باشند، اما درختان لیمو این منطقه به دلیل خشکسالی از بین رفته اند در عوض درختان کسور که میوه خوراکی دارد و گهج و کنار به وفور یافت می شود. از برگ درخت کنار شامپو سدر تهیه می کنند. این درختان زیبا به تعداد زیاد در این منطقه دیده می شوند و به زیبایی این منطقه افزوده اند.

30 کیلومتری جنوب غرب شهرستان کهنوج

هوراب روستایی است واقع در جنوب غرب شهرستان کهنوج که 30 کیلومتر با آن فاصله دارد. این روستا نخلستان هایی زیبا و آباد و سرسبز دارد که در فصل های پاییز و زمستان بسیار دیدنی است. از جمله عواملی که موجب جذب گردشگران به این روستا می شود، باغ های مرکبات و مزارعی از صیفی جات در فصل های زمستان وبهار است.