plane car building loader animation

جاهای دیدنی دیر

divider image
استان بوشهر، شهرستان دیر، شهر بردستان

مسجد جامع بردستان یکی از جاذبه های تاریخی و فرهنگی استان بوشهر می باشد که در شهر دیر و روستای بردستان واقع شده است. قدمت این مسجد تاریخی به قدمت شهر بوشهر یعنی دوران ساسانیان بر می گردد. برخی از باستان شناسان معتقد هستند که این بنای تاریخی قدیمی ترین عمارت دوران اسلامی است. به گفته تاریخ شناسان، این مسجد در طول دوران با توجه به اینکه دستخوش تغییرات انسانی و محیطی شده، چندین بار مرمت شده است.

استان بوشهر، شهرستان دیر، بخش بردخون، پارک دریایی دیر-نخیلو

پارک ملی دریایی دیر-نخیلو یکی از مناطق حفاظت شده استان بوشهر است که به بهشت پرندگان شهرت یافته است. مساحت این منطقه بکر و زیبای حفاظت شده حدود 34 هزار هکتار است. بهشت پرندگان که از مناطق مهم زیست و تولید مثل پرندگان است، زیستگاه گونه های متنوعی از پرندگان نیز می باشد. پارک ملی دریایی دیر-نخیلو از مهم ترین جزایر چهارگانه حفاظت شده است که محل تولید مثل پرستوهای دریایی نیز می باشد. به گفته کارشناسان، منطقه حفاظت شده پارک ملی دریایی دیر-نخیلو، منحصر به فردترین اکوسیستم دریایی است.

استان بوشهر، حدفاصل شهرستان دیر و دشتی، در میان کوه های جاشک

گنبد نمکی جاشک، جاذبه طبیعی حیرت آور، در میان رشته کوه های جاشک و فاصله بین دو شهرستان دشتی(به مرکزیت کاکی) و دیر(به مرکزیت بردخون) استان بوشهر قرارگرفته است. پس از به ثبت رسیدن این جاذبه به عنوان تنها اثر طبیعی ملی، در سال 1388، در اختیار سازمان محیط زیست قرار گرفته است.

استان بوشهر، شهرستان دیر، شهر بردخون، 180 کیلومتری جنوب شرق بندر بوشهر، منطقه حفاظت شده مند

در کنار دیگر مناطق حفاظت شده و پناهگاه های حیات وحش بوشهر مانند: پناهگاه حیات وحش کوه سیاه، منطقه حفاظت شده و پارک ملی دریایی نایبند، منطقه حفاظت شده و تالاب حله، پناهگاه حیات وحش خارک منطقه حفاظت شده دیگری به نام مند وجود دارد. مند در 180 کیلومتری جنوب شرقی بندر بوشهر، در شهر بردخون شهرستان دیر واقع شده است.