plane car building loader animation

جاذبه های طبیعی قلعه گنج

divider image
بخش چاه دادخدا شهرستان قلعه‌گنج، استان کرمان

رمشک که از جمله مناطق گردشگری قلعه گنج کرمان است،و قدمت بسیاری دارد به طوری که کاوش های باستان شناسی اخیر نیز گویای قدمت این منطقه است.

20 کیلومتری شرق شهرستان قلعه گنج

مارز اقلیمی گرم وخشک دارد و محل رفت و آمد هوبره ها می باشد. در این منطقه چشمه های متعدد از جمله چشمه آب گرم قایل مشاهده است.

مسیراول: قلعه گنج به منوجان و روستای چاه نوروز مسیر دوم:قلعه گنج شمس آباد-چاه شاهی-نوردبار

بندهای شش گانه پاسبین به عنوان یک اقلیم کوچک مطرح اند و برای علاقه مندان به ماهیگری مکان مناسبی به شمار می روند.

در فاصله تقریبا صد کیلومتری شهرستان قلعه گنج در بخش چاه دادخداد و در فاصله کمتر از سی کیلومتری روستای توریگ ۳ واقع شده است

چشمه ای با آب قرمز است در دل کویر خشکیده ی جازموریان که حیات را در پیرامون خود حفظ کرده و دارای خواص درمانی می باشد.

80 کیلومتری شهر قلعه گنج- مسیر قلعه گنج به مارز و جاسک

شهکهان قلعه گنج دروازه ورود بندر جاسک به کرمان است. با سفر به این روستا می توانید بر بلندای شهکهان به عنوان دروازه ورود به جاسک راه بروید. دره شهکهان نیز مکانی زیبا برای گذراندن اوقات فراغتی عالی از جمله سیزده به در و تفریح می باشد.

مسیر قلعه‌گنج به سمت منوجان ،10 کیلومتری جاده‌های خاکی با تابلویی مسیر «کشیت»دیده می شود.

کشیت روستایی از شهرستان قلعه گنج است که همیشه در آن بهار است. بهار این روستا بسیار زودتر از جاهای دیگر و در فصل زمستان می آید. ورودی روستا یک تابلوی زرد دارد که به منزله هشدار است تا کسی به درختان وطبیعت بکر منطقه آسیب نزند.

روستای مارز 90 کیلومتری شهرستان قلعه گنج

روستای زیبا و دیدنی مارز از شهرستان قلعه گنج استان کرمان که با این شهرستان 90 کیلومتر فاصله دارد دارای یک رودخانه زیبا می باشد.

کوه های سرکم شهرستان قلعه گنج

سرکم از هفت کم یا آبگیر کوچک و بزرگ تشکیل شده است. اگر به هیجان ناشی از پرش از ارتفاع و کوهنوردی علاقه دارید حتما به این مکان سر بزنید.

3 کیلومتری شمال شرقی شهرستان قلعه گنج

منطقه درباغ ازجمله مناطق جاذب گردشگری می باشد و دارای غارها، ناقدیس ها، ناودیسها، چشمه ها و معادن تیتام، کرومیت، زغال سنگ و مس است.

سمت راست جاده قلعه گنج به منوجان در نزدیکی روستای چاه نوروز

روستای چاه نوروز در شهرستان قلعه گنج واقع شده است که در نزدیکی آن یک چشمه با خواص درمانی بسیار زیاد وجود دارد و سالانه افراد زیادی به خاطر خواص درمانی آن و با هدف گردشگری سلامت به این چشمه می روند.