plane car building loader animation

جاذبه های طبیعی فریمان

divider image
خراسان رضوی-فریمان

این باغ در هسته مرکزی شهر قرار دارد و محلی دلنشین برای گذراندن اوقات مسافران و گردشگران است.

شهر سفید سنگ و در فاصله ۵۷ کیلومتری فریمان

آبگرم شاهان گرماب فریمان، دارای خواص درمانی بی نظیر و جزو بهترین آبگرم های جهان است که آبی قابل شرب دارد و وجود سیلیکات در آن به بهبود امراض پوستی کمک می کند.این ابگرم از توابع شهر سفید سنگ در شهرستان فریمان استان خراسان رضوی است که در نقطه ای کوهستانی قرار گرفته است.

در فاصله ۳۵ کیلومتری شهرستان فریمان از توابع بخش قلندرآباد

چهارتکاب روستایی از بخش قلندر آباد فریمان است. این روستا در فاصله 35 کیلومتری از مرکز استان قرار گرفته است. این منطقه کوهستانی شامل آبشارهایی دیدنی و کوه هایی بلند و زیباست که مورد علاقه گردشگران می باشد و جذابیت خاصی به این منطقه بخشیده است.

شمالاً: از روستای كلاته رحمان در امتداد دامنه ارتفاعات منطقه تا روستای خوك آب (قند آب) و سپس تا روستای ساقچه و از آنجا در امتداد دامنه ارتفاعات منطقه تا كلاته آقامحمد و در انتها تا بند بتنی دهنه ابدال آباد شرقاً: از بند بتنی دهنه ابدال اباد در مسیر رودخانه تا روستای سورستان. جنوباً: از روستای سورستان در امتداد دامنه كوه تا روستای علیك و سپس در امتداد ارتفاعات بازگیر امتداد می‌یابدتا روستای ژرف. غرباً: از روستای ژرف در امتداد جاده ژرف به فریمان تا كلاته منار و از كلاته منار در امتداد دامن

منطقه شکار ممنوع کلیلاق از جمله جاذبه های گردشگری شهرستان فریمان از توابع استان خراسان رضوی است. شرایط مساعد آب و هوایی و وجود پوشش گیاهی غنی و چشمه ها باعث حضور گونه های ارزشمند جانوری شده است که از آن دسته می توان حیواناتی چون گرگ، شغال، روباه، گربه وحشی، گراز و… را نام برد و پرندگانی چون عقاب طلایی، دلیجه، کبک، تیهو و… و خزندگانی مثل مار و لاک پشت و... در آن وجود دارند.

در فاصله ۱۷ کیلومتری جنوب غربی فریمان در حدوسط جلگه رخ و مرکز شهرستان فریمان، بین دو رشته کوه زیبای قطارالنگ و یخ آبی قرار گرفته است.

اين منطقه چشمه هايی جوشان و طبيعتي سرسبز دارد و در میان رشته كوه های زيباي قطار النگ و يخ آبي قرار گرفته است.