اگر قصد سفر به مشهد را دارید، در سفر خود  از تنها باغ وحش این شهر که در منطقه وکیل آباد واقع شده است، دیدن کنید.  باغ وکیل آباد یا "میرطراز" نام یکی از زمین های حاج حسین ملک می باشد که در سال 1348 هجری شمسی وقف عام گردید و در اختیار شهرداری مشهد قرار گرفت و امروزه به یکی از بهترین جاهای تفریحی مشهد تبدیل شده است.

باغ ‌وحش وکیل آباد در جنوب غربی مشهد و همجوار با یکی دیگر از جاهای دیدنی مشهد، پارک جنگلی وکیل آباد، قرار دارد و تنها باغ ‌وحش مشهد و استان خراسان رضوی است.

باغ وحش وکیل آباد مشهد

این باغ وحش که در جنوب غربی این شهر و در نزدیکی پارک جنگلی وکیل آباد واقع شده است. این باغ وحش تنها باغ وحش شهر مشهد و استان خراسان رضوی است که دارای انواع گوناگون حیوانات علفخوار، گوشتخوار، پرندگان، خزندگان و آبزیان مانند گربه وحشی، شیر، خوک، خرس،گراز، ببر ، انواع گوناگون پرندگان و انواع مختلف گوزن و… می باشد.

جالب است بدانید که حیواناتی کمیاب نیز در این باغ وحش وجود دارند، از جمله این حیوانات می توان به ببشیر  و تایگون اشاره کرد، تایگون ها برای نخستین بار در آمریکا از پیوند دو حیوان شیر و ببر بوجود آمدند، می توانید از این حیوان بسیار دیدنی که در نزدیکی قفس پلنگ آفریقایی نگهداری می شود دیدن کنید همچنین حیواناتی مانند تمساح، ببر بنگال، سیاه گوش و... نگهداری می شود. تعداد حیوانات نگهداری شده در باغ وحش حدودا 812 عدد می باشد که شامل 125 گونه ی جانوری است. یکی از وظایف مهم این باغ وحش تولید مثل حیوانات در حال انقراض می باشد. مساحت زمین باغ وحش حدود 40هزار متر مربع است.