پارک جنگلی شیخ تپه ارومیه کجاست

شهر بزرگ و تاریخی ارومیه که مرکز استان آذربایجان غربی است تفرجگاه ها و پارک های زیادی را در خود جای  داده است. یکی از این پارک ها و مراک تفریحی نسبتا قدیمی این شهر پارک جنگلی شیخ تپه ارومیه است. این پارک جنگلی که بر فراز ارتفاعات مشرف به شهر ارومیه و در ضلع جنوب شرقی این شهر قرار گرفته است قریب به 44 هکتار وسعت دارد. در میدان منتهی به آن پارک خوشه انگوری قرار گرفته است که نماد شهر ارومیه است. نامگذاری این پارک به مجاورت آن با یک تپه باستانی باز می گردد. این تپه که دارای هفت لایه تاریخی از دوره های مختلف است و به همین دلیل هفت تپه نامیده می شود و در اصل از دوره مادها به یادگار مانده است.

این تپه در جریان توسعه شهری تقریبا از بین رفته و امروزه اثری از ان باقی نمانده است. این پارک جنگلی که سالن های نمایشگاه های بین المللی ارومیه را نیز در خود جای داده و دارای شهربازی کودکان و بزرگسالان است و سال هاست که یکی از تفرجگاه های اصلی مردم ارومیه است. درخت های کهنسال این پارک جنگلی سرسبز که درست در حاشیه شهر ارومیه قرار گرفته است نیز سبب شده تا خانواده های بسیاری برای بهره مندی از آب و هوای مطبوع و طبیعت چشم نواز این پارک به شیخ تپه مراجعه نمایند. قرار است شهرداری ارومیه طی یک طرح کلان شهری وسعت این پارک جنگلی را به بیش از 200 هکتار افزایش دهد.

پارک شیخ تپه ارومیه با نمای زیبایی از شهر ارومیه در ردیف وسیع ترین فضاهای سبز در محدوده شمال غرب کشور قرار می گیرد که از اهمیت  بسیاری برخوردار است. این پارک در روزهای تعطیل و تعطیلات آخر هفته مملو از حضور خانواده های ارومیه ای است که برای تفرج و استراحت به شیخ تپه می آیند. پیاده روی و ورزش به همراه بازدید از نمایشگاه های بین المللی برگزار شده در مجاورت این پارک جنگلی و دیدن منظره شهر از ارتفاعات مجاور شهر ارومیه از دلایل اصلی مردم برای مراجعه به این پارک جنگلی است. با وجود استقبال خوب مردم از این پارک جنگلی زیبا  خوش آب و هوا هنوز هم راه دسترسی به این پارک جنگلی از کیفیت مناسبی برخوردار نیست.